سندرم استرس COVID-19: پنج روش تأثیر همه گیر بر سلامت روان

ما همچنین مشاهده کردیم که استرس COVID-19 بالا با نگرش مطلوب نسبت به واکسیناسیون ، استفاده از تجهیزات محافظ شخصی و نوع دوستی مرتبط با همه گیر همراه است.

علاوه بر تأثیر حیرت انگیز آن بر بهزیستی جسمی و مرگ و میر ، کووید -19 همچنین آسیب های بی سابقه ای بر سلامت روان ما وارد می کند. مطالعات اخیر متعدد افزایش جهانی در شیوع و شدت را نشان داده است افسردگی و اضطراب و همچنین افزایش اختلال استرس پس از سانحه و سو substance مصرف مواد. این افزایش احتمالاً از تغییر در زندگی روزمره از همه ما خواسته شده است كه تلاش كنيم تا گسترش ويروس را كاهش دهيم. با این حال ، رویکردها و تشخیص های مرسوم بهداشت روان ، تأثیرات ظریف این سلامت همه گیر را به طور کامل تصور نمی کنند. این رویکردها ممکن است برای هدایت تدوین استراتژی هایی برای مقابله با بار روانی که به سرعت در حال افزایش همه گیر است کافی نباشد.

به عنوان روانشناسان بالینی با مهارت در زمینه های مربوط به ترس و اضطراب و همچنین ارزیابی و توسعه درمان ، تیم ما علاقه مند بود تلاش کند تا اثرات خاص بهداشت روان این بیماری همه گیر را درک کند تا از پیام ها و شواهد موثر در بهداشت عمومی مطلع شود. مداخلات مبتنی بر

ما با پشتیبانی بودجه موسسات تحقیقات بهداشتی کانادا و دانشگاه رجینا ، یک نظرسنجی مبتنی بر جمعیت را بر روی یک نمونه بزرگ از پاسخ دهندگان کانادایی و آمریکایی انجام دادیم ، با نظرسنجی هایی که در اواخر مارس ، اواسط ماه مه و اوایل ژوئیه سال 2020 انجام شد. بر اساس این داده ها تعیین کردیم که تأثیر سلامت روان کووید -19 به عنوان یک سندرم چند وجهی متشکل از شبکه ای از علائم بهم پیوسته شناخته می شود.

مقیاس استرس COVID

با استفاده از داده های تقریباً 7000 پاسخ دهنده جمع آوری شده در اواخر ماه مارس ، ما اطلاعات خود را توسعه ، تأیید و منتشر کردیم مقیاس استرس COVID. این مقیاس ها پنج ویژگی اصلی را ارزیابی می کنند کووید -19 استرس مرتبط: ترس از خطر و آلودگی ، ترس از پیامدهای نامطلوب اقتصادی – اجتماعی ، بررسی و اطمینان خاطر ، بیگانه هراسی (تبعیض علیه خارجی ها) و علائم استرس آسیب زا (به عنوان مثال ، کابوس های مربوط به بیماری همه گیر).

سندرم استرس COVID19 پنج روش تأثیر همه گیر بر سلامت روان

مقیاس های استرس COVID که اکنون به 12 زبان ترجمه شده است ، نوید گسترده ای را به عنوان ابزاری برای درک بهتر پریشانی مرتبط با کووید -19 و برای شناسایی افراد نیازمند به خدمات بهداشت روان. اعتبار تصویر: نویسنده

از آنجا که این پنج مقیاس با هم ارتباط داشتند ، می توان آنها را نیز به هم اضافه کرد تا نشانه ای کلی از میزان استرس مرتبط با همه گیری فراهم کند.

مقیاس استرس COVID، اکنون به 12 زبان ترجمه شده است ، نوید گسترده ای را به عنوان ابزاری برای درک بهتر پریشانی همراه با آن ارائه می دهد کووید -19 و برای شناسایی افراد نیازمند به خدمات بهداشت روان. یک ارزیابی شخصی از طریق اینترنت که به افراد امکان a شدت و توصیه های خودیاری اکنون در دسترس است.

پنج مقیاس استرس COVID با هم مرتبط هستند. یعنی علائمی که با هر یک از پنج مقیاس اندازه گیری می شوند ، با هم اتفاق می افتند. این مشاهدات شواهد اولیه را نشان می دهد که علائم مختلف آن کووید -19 ناراحتی مرتبط ممکن است جنبه های یک سندرم باشد. ما بیشتر این ایده را در مطالعه بعدی ارزیابی و تأیید کردیم.

سندرم استرس COVID توسط لنگر انداخته شده است کووید -19 خطر مرتبط و ترس از آلودگی به عنوان ویژگی اصلی آن ، با قوی ترین ارتباطات با ترس از عواقب نامطلوب اقتصادی اجتماعی و بیگانه ستیزی مرتبط با بیماری (ترس از خارجیانی که ممکن است عفونت داشته باشند).

ترس از پیامدهای نامطلوب اقتصادی – اجتماعی دومین ویژگی اصلی بود که اهمیت تأثیر همه گیر بر امنیت اجتماعی و مالی را برجسته می کند.

سندرم استرس COVID19 پنج روش تأثیر همه گیر بر سلامت روان

مقیاس استرس COVID پنج ویژگی اصلی را ارزیابی می کند کووید -19 استرس مرتبط: ترس از خطر و آلودگی ، ترس از پیامدهای نامطلوب اقتصادی – اجتماعی ، بررسی و اطمینان خاطر ، بیگانه هراسی (تبعیض علیه خارجی ها) و علائم استرس آسیب زا (به عنوان مثال ، کابوس های مربوط به همه گیری). اعتبار تصویر: نویسنده ارائه شده است

علائم استرس آسیب زا سومین ویژگی اصلی بود و شدیداً با ترس و خطر آلودگی و بررسی و جستجوی اطمینان خاطر همراه بود ، که نشان دهنده یک چرخه معیوب است که در آن این جنبه های سندرم به یکدیگر دامن می زنند. به عنوان مثال ، قرار گرفتن بیشتر در معرض کووید -19 اخبار یا رسانه های اجتماعی ممکن است منجر به تکرار بیشتر کابوس های شبانه در مورد شود کووید -19 ، که به نوبه خود ، ترس از آلودگی را افزایش می دهد و باعث کنترل بیشتر اخبار و رسانه های اجتماعی برای به روزرسانی اطلاعات می شود.

گرچه بیگانه هراسی کمتر بر مرکزیت تأثیر می گذارد ، اما بر ترس از خطر و آلودگی ، عواقب اقتصادی-اجتماعی و تا حدی کنترل و جستجو برای اطمینان ، تأثیر برجسته باورهای تبعیض آمیز بر واکنش عاطفی مربوط به همه گیر را تحت تأثیر قرار می دهد.

ردپای اساسی سلامت روان

یافته های اولیه ما نشان می دهد درصد جمعیت مبتلا به سندرم استرس COVID قابل توجه است ، با ردپای بهداشت روان کووید -19 بیش از ردپای پزشکی اگرچه دو درصد از نمونه های ما گزارش کرده اند کووید -19 و شش درصد افراد آلوده را می شناختند ، 38 و 16 درصد به ترتیب دارای متوسط ​​تا شدید یا شدید طبقه بندی شدند. کووید -19 پریشانی مرتبط

به طور خلاصه ، بیش از 50 درصد از جمعیت سطح پریشانی ویژه بیماری همه گیر را به طور قابل توجهی افزایش داده اند. امتیازات بالاتر با مواردی مانند خرید وحشت ، پرهیز از حد از مکان های عمومی و روش های مفید برای کنار آمدن (به عنوان مثال ، پرخوری و استفاده بیش از حد از مواد مخدر و الکل) در هنگام انزوای شخصی مرتبط بود.

در مطالعات بعدی ، ما نشان داده ایم که استرس COVID نیز بالا است مرتبط با انگ سازی بیشتر کارکنان مراقبت های بهداشتی و این نسبت قابل توجهی از جمعیت با اختلالات اضطرابی از قبل موجود تأثیرات منفی بیشتری را تجربه می کنند نسبت به کسانی که اختلالات افسردگی دارند و یا فاقد شرایط بهداشت روانی هستند

با توجه به نکته مثبت ، ما همچنین مشاهده کرده ایم که افزایش یافته است کووید -19 استرس با نگرش مطلوب نسبت به واکسیناسیون ، استفاده از تجهیزات محافظ شخصی و نوع دوستی مرتبط با همه گیر همراه است.

مشتاقانه منتظر است

تحقیقات ما شناسایی شبکه ای از علائم بهم پیوسته ، سندرم استرس COVID ، با ترس از خطرناک بودن ویروس SARS-CoV-2 در هسته ، ارتباط بین نگرانی های اقتصادی-اجتماعی ، بیگانه هراسی ، علائم استرس آسیب زا و اجباری بررسی و اطمینان خاطر. این سندرم ، به نوبه خود ، در درجه اول با سایر بهداشت روانی منفی و پیامدهای مخل اجتماعی از جمله خرید وحشت ، اجتناب بیش از حد و روشهای مفید برای کنار آمدن در هنگام انزوای شخصی همراه است.

ما پیش بینی می کنیم که کووید -19 بیماری همه گیر تکامل می یابد ، چالش های بهداشت روان و نیازهای مردم نیز به همین ترتیب تغییر خواهد کرد. برای درک تأثیرات کامل استرس مربوط به COVID و اینکه آیا با پیشرفت همه گیر تغییر می کند ، تحقیقات بیشتری لازم است.

همچنین برای درک تأثیر مخل آنتی تز کووید -19 استرس ، که بی اعتنایی به جدی بودن است کووید -19 و عواقب آن

کووید -19 شبکه پیچیده ای از واکنش های بهداشت روان ایجاد کرده است. مفهومی از کووید -19 سندرم استرس می تواند به درک دقیق و واکنشی از واکنش های لازم برای توسعه کمپین ها و مداخلات هدفمند و مبتنی بر شواهد برای کاهش ردپای روانشناختی کمک کند. این تحولات به همان اندازه کشف واکسن برای تسهیل ایمنی برای کاهش آسیبهای روانی همه گیر بسیار مهم است.سندرم استرس COVID19 پنج روش تأثیر همه گیر بر سلامت روان

گوردون جی جی آسموندسون، استاد روانشناسی ، دانشگاه رجینا

این مقاله از مجوز The Conversation تحت مجوز Creative Commons بازنشر شده است. مقاله اصلی را بخوانید.