زیر چاقو رفتن چقدر خطرناک است؟

طی دو روز، دو مورد مرگ به دلیل نامحتمل ترین دلیل یعنی جراحی پلاستیک گزارش شده است. برای کسانی که در نمایش بیز هستند، فکر می کنید زیر چاقو رفتن یک امر عادی است. این یک چیز است که رویه اشتباه شود و یک چیز دیگر به دلیل آن از بین برود. یک روز پس از مرگ سنت فون کولوچی، هنرپیشه کانادایی، به دلیل عوارض پس از جراحی پلاستیک، در تلاش برای شبیه شدن به جیمین ستاره کی پاپ از گروه BTS، ستاره دیگری پس از یک عمل زیبایی درگذشت.

کریستینا اشتن گورکانی با نام مستعار اشتن جی، ستاره OnlyFans که شبیه کیم کارداشیان بود، بر اثر ایست قلبی در بیمارستانی در حالی که دوران نقاهت پس از جراحی پلاستیک را می‌گذراند، درگذشت.

نگاهی می اندازیم به این دو مورد و اینکه جراحی های پلاستیک چقدر می تواند کشنده باشد.

جونگ کوک BTS در مورد اهدای بیش از 6 کرور روپیه به بیمارستان کودکان در سئول: “امیدوارم کودکان بتوانند با خوشحالی لبخند بزنند”

بازیگر کانادایی پس از انجام 12 عمل جراحی پلاستیک برای شبیه شدن به جیمین بازیگر BTS درگذشت

مردن برای بدن جدید

اشتن مدل 34 ساله در 20 آوریل پس از انجام عمل جراحی پلاستیک در بیمارستان درگذشت. خانواده او اکنون خواهان پاسخ هستند و می گویند که باید تحقیقات در مورد مرگ “ناگهانی” او آغاز شود.

خویشاوندان می‌گویند که از یکی دیگر از اعضای خانواده تماس گرفته‌اند که از طرف دیگر جیغ می‌کشد و گریه می‌کند و می‌گوید: «آشتن دارد می‌میرد… اشتن می‌میرد…»

هنگامی که آنها به بیمارستان رسیدند، به آنها اطلاع داده شد که وضعیت سلامتی آستن به دنبال ایست قلبی همچنان رو به افزایش است.

با این حال، این اولین بار نیست که آستن تحت این روش قرار می گیرد. او چندین جراحی زیبایی داشت که همه آنها خطراتی را به همراه داشت که او از آن آگاه بود.

کولوچی سرنوشتی مشابه استن پیدا کرد، هر دو زیر چاقو رفتند تا شبیه افراد مشهورتر به نظر برسند. این بازیگر 22 ساله کانادایی 12 عمل جراحی پلاستیک انجام داد تا شبیه خواننده BTS شود. او در 23 آوریل در بیمارستانی در کره جنوبی پس از تحمل عوارض ناشی از عمل های زیبایی که چند ماه پیش انجام داده بود، درگذشت.

این بازیگر روز شنبه تحت عمل جراحی قرار گرفت تا ایمپلنت‌هایی را که در نوامبر 2022 گذاشته بود از فک خود خارج کنند، اما پس از عمل، دچار عفونت شد و مجبور شد انتوبه شود. بنا به گزارش رسانه ها، او چند ساعت بعد درگذشت.

بعد از مرگ بازیگر کانادایی کیم کارداشیان پس از جراحی پلاستیک چقدر خطرناک است زیر چاقو رفتن
سنت فون کولوچی بازیگر کانادایی 12 عمل جراحی پلاستیک انجام داد تا شبیه جیمین خواننده گروه BTS شود. او در سن 22 سالگی پس از عوارض مرتبط با یکی از روش ها درگذشت

به گفته روزنامه‌نگار کولوچی، اریک بلیک، بازیگری که از کانادا به کره‌جنوبی نقل مکان کرد تا حرفه کی‌پاپ را دنبال کند، ۲۲۰ هزار دلار (۱.۸ کرور) برای ۱۲ عمل زیبایی از جمله لیفت صورت، عمل بینی، کوچک کردن لب‌ها و لیفت چشم هزینه کرده است. و سایر رویه های جزئی

بلیک گفت، کولوچی از خطرات ناشی از جراحی ایمپلنت فک آگاه بود، اما اصرار داشت که این عمل را ادامه دهد زیرا از ظاهر خود مطمئن نبود.

تنها ماه گذشته بود که یک هنرپیشه هندی پس از انجام عمل جراحی پلاستیک در یکی از مراکز درمانی در بنگالورو، تیتر خبرها شد. چتانا راج، 21 ساله، که در صابون های روزانه مانند درسانی و گیتا مقامات بیمارستان به پدرش گفتند که بر اثر ایست قلبی درگذشت.

این خانواده مدعی سهل انگاری پزشکی در مورد عمل “بدون چربی” که او در مرکز زیبایی انجام داده است.

خطرات جراحی پلاستیک

جراحی پلاستیک بدون عارضه نیست. آنها از خفیف تا شدید متفاوت هستند.

بر اساس گزارشی که در Healthline منتشر شده است، خطر هماتوم وجود دارد، جایی که یک پاکت خونی شبیه یک کبودی بزرگ و دردناک ایجاد می‌شود. در یک درصد از روش های بزرگ کردن سینه گزارش شده است. این یک عارضه شایع پس از لیفت صورت است.

سروما، زمانی که یک مایع استریل بدن در زیر سطح پوست جمع می‌شود و منجر به تورم و درد می‌شود، پس از عمل جراحی شکم شایع است و در 30 درصد بیماران دیده می‌شود.

عفونت های پوستی غیر معمول نیستند. آنها در 1.1 تا 2.5 درصد از افرادی که تحت عمل بزرگ کردن سینه قرار می گیرند، رخ می دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که اگر شدید باشد، نیاز به آنتی‌بیوتیک داخل وریدی دارند خط سلامت.

عواقب جدی تر شامل آسیب عصبی است. در برخی موارد ممکن است دائمی باشد. کسانی که تحت عمل سینه قرار می گیرند ممکن است تغییرات دائمی در احساس نوک پستان تجربه کنند.

لخته شدن خون در سیاهرگ های عمقی معمولا در پاها ایجاد می شود. هنگامی که این ها شکسته می شوند و به ریه ها می روند و جریان خون را به آنها مسدود می کنند، به آن آمبولی ریه (PE) می گویند. اگرچه نسبتاً غیرمعمول می تواند کشنده باشد. خطر لخته شدن خون برای افرادی که چندین عمل انجام می دهند بیشتر از افرادی است که تحت یک روش قرار می گیرند.

در سال 2010، سولانژ ماگنانو، دوشیزه سابق آرژانتین، پس از انتقال از کلینیکی که تحت عمل جراحی انتخابی روی باسن خود قرار گرفت، در بیمارستان درگذشت. گزارش شده که او بر اثر آمبولی ریه درگذشت.

بعد از مرگ بازیگر کانادایی کیم کارداشیان پس از جراحی پلاستیک چقدر خطرناک است زیر چاقو رفتن
سولانژ ماگنانو دوشیزه سابق آرژانتین در نوامبر 2009 پس از جراحی زیبایی در سن 38 سالگی درگذشت. عکس فایل/ خبرگزاری فرانسه

لیپوساکشن می تواند باعث آسیب به اندام های داخلی شود. این به جراحی اضافی نیاز دارد و می تواند خطرناک باشد.

جراحی زیبایی نیز نیاز به بیهوشی دارد که می تواند منجر به عوارض شود. اینها شامل عفونت ریه، سکته مغزی، حملات قلبی و حتی مرگ می شود.

به گفته محققان، ایست قلبی ناگهانی در حین لیپوساکشن یک عارضه وحشتناک است که ممکن است در افراد سالم به دلیل سندرم آمبولی چربی (FES)، یک بیماری نادر تهدید کننده زندگی با تشخیصی چالش برانگیز، رخ دهد.

نایجل مرسر، یک جراح پلاستیک، گفت CNN در سال 2010، «هیچ جراحی زیبایی کاملاً بدون خطر نیست… حتی داشتن بوتاکس و فیلرها نیز بدون خطر نیست. با هر روشی احتمال عفونت، کبودی یا خونریزی وجود دارد.

بعد از مرگ بازیگر کانادایی کیم کارداشیان پس از جراحی پلاستیک چقدر خطرناک است زیر چاقو رفتن
یک جراح بیمار را برای جراحی پلاستیک بینی در تایلند آماده می کند. خطرات عمل های زیبایی بسیار زیاد است. عکس فایل/AFP

مرگ بر اثر جراحی پلاستیک

بر اساس داده های به اشتراک گذاشته شده توسط انجمن بین المللی جراحی پلاستیک زیبایی در سال 2019، حدود 11.36 میلیون عمل جراحی پلاستیک در سراسر جهان به همراه 13.6 میلیون روش غیرجراحی دیگر انجام شده است. پرطرفدارترین عمل جراحی زیبایی که توسط جراحان پلاستیک انجام شده، بزرگ کردن سینه با نزدیک به 1.8 میلیون عمل انجام شده است و پس از آن لیپوساکشن با 1.4 میلیون و جراحی پلک با 1.26 میلیون عمل انجام شده است.

در حالی که مرگ و میر چندان رایج نیست، اتفاق می افتد.

اینفلوئنسر اینستاگرام مری مگدالین، یک معتاد به جراحی پلاستیک که زمانی در تلاش برای به دست آوردن چاق ترین واژن جهان تقریباً مرده بود، پس از مرگ اشتن نوشت: «من او را نمی شناسم. [but] من همیشه به طور تصادفی او را در اینستاگرام می دیدم و فکر می کردم که او واقعاً زیبا است، اما این بسیار ناراحت کننده است که او به تازگی بر اثر جراحی پلاستیک درگذشت.

“خیلی ترسناک است زیرا شما واقعاً هرگز نمی دانید از چه زمانی می خواهید بمیرید [risky surgery]او افزود، قبل از اینکه هر زمان که زیر چاقو می رود ترس خود را در مورد “تداوم آسیب مغزی” ابراز کند.

بعد از مرگ بازیگر کانادایی کیم کارداشیان پس از جراحی پلاستیک چقدر خطرناک است زیر چاقو رفتن
Magdalene یک معتاد به جراحی پلاستیک است که یک بار در تلاش برای به دست آوردن “چاق ترین واژن جهان” تقریباً مرده بود. تقدیم به تصویر: marymagdalene.art

دکتر Vivek Kumar، مشاور ارشد، زیبایی و جراحی پلاستیک در بیمارستان Sir Ganga Ram در دهلی نو گفت که مرگ و میر ناشی از عوارضی که ممکن است افراد پس از انجام جراحی پلاستیک برای بهبود زیبایی متحمل شوند، بسیار نادر است. او گفت: «در واقع، طبق یک مطالعه جهانی، احتمال مرگ و میر حدود 20 در هر لک است PTI. با این حال، وی تاکید کرد که 24 ساعت اول پس از جراحی بسیار حساس است.

به گفته دکتر کومار، مرگ و میر در چنین مواردی ممکن است به دلیل واکنش دارویی پس از تحمل آلرژی پس از تجویز آنتی بیوتیک یا واکنش شدید ناشی از اثر بیهوشی، ادم ریوی منجر به ایست قلبی و سایر عوامل رخ دهد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام