زندگی پس از COVID-19: مدت زمان ایمنی ، ترس از عفونت مجدد در میان نگرانی های اصلی پس از بهبودی

از آنجا که COVID-19 یک بیماری جدید است و جهان هنوز در مورد آن اطلاعات دارد ، در حال حاضر در مورد دوام مصونیت در برابر COVID-19 اتفاق نظر وجود ندارد.

زندگی پس از COVID-19: مدت زمان ایمنی ، ترس از عفونت مجدد در میان نگرانی های اصلی پس از بهبودی

COVID-19 جهان را فرا گرفته است. تصویر با مجوز از Banc de Sang i Teixits / Wikimedia Commons

از زمان کووید -19 همه گیری آغاز شد ، تمرکز کل جهان بر روی اقدامات مناسب برای کنترل شیوع بیماری و همچنین ایجاد داروها و واکسن هایی است که می تواند به درمان جمعیت های بیمار و در معرض خطر کمک کند. اما همچنان که جامعه جهانی به مبارزه با این عفونت ویروسی ادامه می دهد ، مراقبت از کسانی که بهبود یافته اند نیز به همان اندازه حیاتی است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می زند که بیشتر افراد مبتلا به این بیماری هستند کووید -19 بیماری خفیف تا متوسط ​​را تجربه می کنند ، در حالی که 10-15 درصد موارد به بیماری شدید پیش می روند و 5 درصد به شدت بیمار می شوند. به طور معمول بهبودی افراد دو تا شش هفته طول می کشد کووید -19 . برای بسیاری از مردم ، برخی از علائم کووید -19 هفته ها یا ماه ها بعد از بیماری طولانی مدت ادامه دهید یا عود کنید – این حتی می تواند در افراد مبتلا به بیماری خفیف اتفاق بیفتد. بنابراین ، در حالی که بیماران از بهبود یافتند کووید -19 ممکن است به دیگران عفونی نباشد ، ممکن است هنوز عوارض پزشکی ایجاد کنند که می تواند بر سلامتی آنها تأثیر دائمی بگذارد.

به همین دلیل است – و افزایش نگرانی در مورد COVID طولانی – که در بیشتر افرادی که از این بیماری بهبود یافته اند ، همچنان س majorالات عمده ای در مورد نحوه زندگی خود دارند. موارد زیر برخی از این پرسشهای اساسی است که کسانی که بهبود کامل یافته اند اغلب می خواهند از پاسخ آنها مطلع شوند.

1. مصونیت من در برابر چه مدت است کووید -19 آخر؟

از آنجا که کووید -19 یک بیماری جدید است و جهان هنوز در مورد آن یاد می گیرد ، در حال حاضر در مورد مدت مصونیت در برابر هیچ توافقی وجود ندارد کووید -19 طول می کشد و به سادگی نمی توان در این برهه از زمان با قطعیت پیش بینی کرد. به عنوان مثال ، یک مطالعه مستقر در انگلستان در ماه ژوئیه نشان داد که کووید -19 مصونیت بیش از سه تا چهار ماه طول نمی کشد ، در حالی که دیگری منتشر شده در ژورنال ایمنی در ماه اکتبر نشان می دهد که همین ممکن است حداقل برای پنج تا هفت ماه دوام داشته باشد. بدون توافق یا روش پیش بینی ایمنی به راحتی ، بهتر است با احتیاط اشتباه کنید و مصونیت خود را در برابر آن نگیرید کووید -19 پس از یک بار بهبودی از بیماری ، مسلم است.

2. بعد از بهبودی باید بر کدام یک از پارامترهای سلامتی نظارت داشته باشم؟

WHO می گوید که حتی اگر هنوز چیزهای زیادی در مورد آن ناشناخته است کووید -19 ، مطالعات نشان می دهد که حتی داشتن نوع خفیف بیماری نیز می تواند تأثیر پایداری بر بدن شما بگذارد. این بیماری نه تنها می تواند به قلب ، ریه ها ، مغز و سیستم عصبی آسیب برساند بلکه می تواند منجر به مشکلات بهداشت روانی و مشکلات اسکلتی عضلانی مانند درد مفاصل ، درد عضلات و خستگی شود. مطالعه ای در BMJ نشان می دهد که بیماران در دوره نقاهت باید به طور منظم دما ، اشباع اکسیژن ، فشار خون و کنترل اشعه ایکس قفسه سینه را در صورت علائم تنفسی مداوم یا پیشرونده کنترل کنند. آنها همچنین باید میزان رژیم غذایی خود را کنترل کنند ، به اندازه کافی بخوابند و استراحت کنند و سعی کنند فعالیتهای بدنی و ورزش را در برنامه خود انجام دهند بدون اینکه خود را خسته کنند.

3. آیا می توانم به آن آلوده شوم کووید -19 از نو؟

همانند مصونیت ، به نظر می رسد هیئت منصفه هنوز از این هیئت منصرف شده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) پیشنهاد می کند که براساس آنچه در مورد عفونت های ویروسی می دانیم ، حتی سایر ویروس کرونا برخی از عفونت های مجدد حتما اتفاق می افتد. سرویس بهداشت ملی انگلستان (NHS) می گوید در صورت مثبت بودن آزمایش کووید -19 و یک بار بهبود یافته اید ، ممکن است مقداری از مصونیت داشته باشید اما این تضمین نمی کند که مجدداً آلوده شوید. بنابراین ، بهتر است در صورت بروز علائم ، خود را منزوی کرده و یک بار دیگر آزمایش کنید کووید -19 دوباره ظاهر شوید همچنین اگر با شخصی که علائم خود را نشان می دهد زندگی می کنید باید خود را منزوی کنید و در اسرع وقت آزمایش کنید.

4- آیا من باید تمام اقدامات احتیاطی را ادامه دهم؟

همانطور که قبلا ذکر شد ، از مدت زمانی که مصونیت شما در برابر آن است ، عفونت مجدد کاملاً محتمل است کووید -19 دوام نخواهد داشت ، قابل پیش بینی نیست این بدان معناست که شما باید به اقدامات احتیاطی مانند شستن مکرر دستان خود با آب و صابون ، پوشیدن ماسک در هر زمان که پا می روید و فاصله اجتماعی با همان مراقبت از افرادی که هنوز آلوده نشده اند ، ادامه دهید. دور ماندن از مکانهای شلوغ نیز توصیه می شود.

5. چه زمانی می توانم به کار یا مسافرت برگردم؟

گرفتن حداقل دو نتیجه منفی در آزمایش سواب ممکن است نشان دهد که شما چنین نتیجه ای ندارید کووید -19 بیشتر اما بهبودی می تواند یک روند طولانی بعد از بیماری باشد. این ممکن است در بازگشت به کار یا مسافرت نقش داشته باشد. از آنجا که بسیاری از محل های کار برای بیشتر کارمندان در خانه از کار خود ادامه می دهند ، ممکن است دیگر نیازی به بازگشت فیزیکی به محل کار خود بعد از بهبودی نداشته باشید کووید -19 . با این حال ، اگر کار از خانه به عنوان گزینه ندارید ، جدا از دو تست منفی ، بهتر است فقط پس از سه روز عدم وجود تب کامل ، عدم استفاده کامل از داروی تب و بهبود علائم دیگر مانند سرفه و تنگی نفس.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد COVID طولانی بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.