رژیم قلیایی به حفظ تعادل pH مناسب در بدن کمک می کند ، احتمالاً از بیماری جلوگیری می کند

این مطالعه می گوید که مصرف یک رژیم غذایی غنی از غذاهای قلیایی نه تنها می تواند از بیماری های کلیه جلوگیری کند بلکه منجر به افزایش سطح هورمون رشد ، جلوگیری از از دست دادن عضلات می شود و حتی می تواند به مقابله با درد و التهاب مزمن کمک کند.

تعادل مناسب و ظریف بین اسیدها و بازها که به آن مقدار pH نیز گفته می شود ، نقش زیادی در سلامتی شما دارد. هرگونه اختلال در این تعادل می تواند در موارد شدید منجر به سلامتی و حتی از بین رفتن زندگی شود. در مورد انسان ، اسیدوز (بیش از حد اسیدیته در خون و بافت ها) می تواند از تهوع و اسهال گرفته تا آریتمی ، اسپاسم و کما ایجاد کند. جلوگیری از اسیدوز و به نوبه خود ، چنین اثرات سو ad بر سلامتی بسیار مهم است.

از آنجا که رژیم غذایی یکی از موثرترین راه های تنظیم سطح pH بدن است ، بسیاری از محققان و متخصصان تغذیه معتقدند که اجتناب از غذاهای اسیدی و افزایش مصرف مواد غذایی قلیایی می تواند به حفظ تعادل pH بدن کمک کرده و از انواع بیماری ها پیشگیری کند. اما آیا چنین رژیم قلیایی ممکن است م workثر باشد؟ آنچه در اینجا باید بدانید اینجاست.

فواید رژیم قلیایی

مطالعه منتشر شده در مجله بهداشت و محیط زیست در سال 2012 اشاره کرد که طی 100 سال گذشته ، مقدار pH کل زندگی روی زمین تغییر کرده است – و این شامل خاک ، اقیانوس ها و همه ارگانیسم های موجود در آنها است. در مورد رژیم غذایی انسان ، این مطالعه می گوید که میزان سدیم ، پتاسیم ، منیزیم و فیبرهای غذایی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در همان زمان ، افزایش کلریدها ، چربی اشباع و قند وجود دارد که منجر به اسیدوز متابولیک و شیوع فزاینده بیماری ها می شود. افزایش سطح کلسیم و اسید اوریک همچنین نشان دهنده خطر بالاتر سنگ کلیه و بیماری های کلیوی است.

این مطالعه می گوید که مصرف یک رژیم غذایی غنی از غذاهای قلیایی نه تنها می تواند از بیماری های کلیه جلوگیری کند بلکه منجر به افزایش سطح هورمون رشد ، جلوگیری از از دست دادن عضلات می شود و حتی می تواند به مقابله با درد و التهاب مزمن کمک کند. یک مطالعه در سال 2016 در درمان های جایگزین در بهداشت و پزشکی این بهبود در تراکم مواد معدنی استخوان و توده عضلانی را تأیید می کند. این مطالعه همچنین نشان می دهد که مصرف غذاهای قلیایی و آب قلیایی می تواند رشد سلولهای توموری و متاستاز را کاهش دهد ، به طور موثر سموم بدن را دفع کند و منجر به بروز بیماری های قلبی عروقی شود.

در حالی که ادعاهایی در مورد مزایای پیشگیری از سرطان رژیم قلیایی در سایر مطالعات مانند آنچه در بالا ذکر شد ، مطرح شده است ، مطالعه دیگری که در BMJ باز در سال 2016 نشان می دهد که هیچ تحقیق واقعی برای حمایت از آنها وجود ندارد. با این حال ، این واقعیت که یک رژیم غذایی قلیایی دارای مزایای بی نظیری برای سلامت کلی و عملکرد متابولیکی مناسب است ، بی چون و چرا نیست.

چگونه یک رژیم قلیایی اتخاذ کنیم

قبل از اینکه از این فواید رژیم قلیایی هیجان زده شوید و تصمیم بگیرید که آن را بپذیرید ، توجه به این نکته مهم است که انسان مانند برخی غذاها مقدار PH مشخصی ندارد. قسمتهای مختلف بدن شما در سطوح مختلف pH فعالیت می کنند. به عنوان مثال ، خون شما باید کمی قلیایی باشد اما معده شما مملو از اسید کلریدریک است – این ماده را اسیدی می کند – بنابراین مواد غذایی شما تجزیه می شود.

حفظ این سطح pH در بدن ضروری است ، بنابراین اتخاذ یک رژیم غذایی قلیایی ممکن است دشوارتر از آن باشد. در کتاب 2002 خود ، PH معجزه، دکتر رابرت او یانگ و شلی ردفورد یانگ توصیه می کنند که یک تغییر تدریجی به یک رژیم قلیایی برای پایداری و پایبندی طولانی مدت مهم است. در پایان روز ، یک رژیم غذایی قلیایی اساساً یک رژیم گیاهی است – تقریباً شبیه به رژیم غذایی ساتویک هند – بنابراین شامل مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل و دانه ها ضروری است.

جایی که رژیم قلیایی از رژیم sattvic خارج می شود ، شامل شمردن ماهی رودخانه و حذف محصولات لبنی پرچرب است. همانطور که در PH Miracle اشاره شد ، ماهی هایی که در رودخانه ها پرورش می یابند به ویژه از نظر اسیدهای چرب امگا 3 غنی هستند ، که اثر قلیایی بر بدن دارند. بنابراین ، مصرف ماهی هایی مانند قزل آلا ، باس دریایی ، تنها ، ماهی تن ، شمشیر ماهی و ماهی آزاد در رژیم غذایی قلیایی مجاز است. وقتی نوبت به لبنیات می رسد ، این رژیم از گنجاندن سویا ، بادام ، کنجد ، برنج و شیر نارگیل پشتیبانی می کند. از بین بردن شکر اضافه شده ، برنج سفید ، آردهای تصفیه شده و چاشنی های فرآوری شده مانند ترشی ، سس و غیره ضروری است.

یک راه ساده برای شروع رژیم قلیایی ، تهیه آب قلیایی و نوشیدن آن برای پاکسازی بدن است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برش های یک لیمو کامل و یک و نیم قاشق چای خوری نمک هیمالیا را در یک لیتر آب اضافه کنید و بگذارید تا قبل از نوشیدن یک شب یا هشت ساعت بماند. بسیاری از افراد همچنین برش های خیار و برگ های نعناع را به این آب قلیایی اضافه می کنند تا قدرت و طعم آن را افزایش دهند. این تمیز کردن ساده آب قلیایی می تواند انتقال شما به سمت استفاده از یک رژیم قلیایی را کاهش دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد نحوه افزایش ایمنی بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.