روشی مبتنی بر لیزر برای شناسایی باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک که توسط دانشمندان انگلیس اختراع شده است

این روش می تواند به سرعت بین سویه های مقاوم به آنتی بیوتیک و حساس پاتوژن گسترده باکتریایی تفاوت ایجاد کند.

روشی مبتنی بر لیزر برای شناسایی باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک که توسط دانشمندان انگلیس اختراع شده است

برخی از باکتری های خورنده الکتریسیته تنها با برق و هیچ منبع انرژی دیگری زندگی نمی کنند. تصویر: گتی

محققان یک روش جدید و سریعتر برای تشخیص مقاومت دارویی در باکتری ها ایجاد کرده اند ، که حدود 45 دقیقه طول می کشد ، پیشرفتی که ممکن است به پزشکان در تجویز صحیح آنتی بیوتیک ها و کاهش سو mis استفاده از آنها کمک کند. طبق گفته محققان ، از جمله کسانی که از دانشگاه شفیلد در انگلستان هستند ، روش استاندارد برای تشخیص مقاومت آنتی بیوتیکی در نمونه های باکتریایی ، روندی نسبتاً کند است که معمولاً بین 12 تا 24 ساعت طول می کشد.

آنها گفتند كه این روش جدید در ژورنال شرح داده شده است سنسورهای ACS، از فناوری نانو برای تشخیص مقاومت در حدود 45 دقیقه استفاده می کند و می تواند در نبرد علیه باکتری های مقاوم در برابر دارو کمک کند – مشکلی که پیش بینی می شود سالانه 10 میلیون مرگ داشته باشد و برای اقتصاد جهانی تا سال 2050 100 تریلیون دلار هزینه داشته باشد.

دانشمندان بر این باورند که تسریع در زمان شناسایی باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک می تواند توانایی تجویز صحیح آنتی بیوتیک توسط پزشکان و کاهش سو mis استفاده از آنها را بهبود بخشد – این یک گام اساسی در مبارزه با مقاومت به دارو است.

آنها گفتند که در این روش جدید از حسگر مکانیکی نانو و لیزر برای تشخیص سلولهای باکتریایی منفرد هنگام عبور از کانون نور استفاده می شود و با شناسایی رشد (مقاوم) یا مرگ (حساس) باکتری ، یک خواندن ساده از مقاومت آنتی بیوتیکی فراهم می کند.

محققان گفتند که با قرار دادن یک سطح بازتابنده – یک کانسول کوچک سفت – در یک محیط رشد فیلتر شده در ظرف پتری و انعکاس لیزر از روی آن بر روی یک ردیاب ، می توان باکتری ها را از طریق لیزر عبور داد ، بنابراین سیگنال را در ردیاب تغییر می دهد.

به دنبال افزودن آنتی بیوتیک به ظرف پتری ، مطالعه نشان داد که می توان تشخیص داد که باکتری های کمتری در پرتو لیزر تداخل دارند – این نشان دهنده مرگ سلول در باکتری های حساس به آنتی بیوتیک است.

ایزابل بنت ، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه کالج لندن ، گفت: “روش ما به ما اجازه می دهد تا به سرعت بین فنوتیپ های مقاوم و حساس در چندین سویه E. coli ، باکتری ای که در تعدادی از عفونت های چالش برانگیز از جمله UTI نقش دارد ، تفاوت قائل شویم.” در بریتانیا.

آلیس پاین ، یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه شفیلد گفت: “ما توانستیم نشان دهیم که روش سریعتر ما قادر به تولید مقادیر از اندازه گیری های استاندارد طلا مانند MIC در کسری از زمان است.”