روز ملی کنترل آلودگی 2020: مطالعات ارتباط بین ذرات معلق ، AQI و COVID-19 را برجسته می کند

با انجام تحقیقات بیشتر و بیشتر ، دانشمندان ممکن است در مورد ارتباط بین آلودگی هوا و COVID-19 اطلاعات بیشتری کسب کنند.

روز ملی کنترل آلودگی 2020: مطالعات ارتباط بین ذرات معلق ، AQI و COVID-19 را برجسته می کند

آلودگی هوا. تصویر با مجوز از Prami.ap90 / Wikimedia Commons

در 2 دسامبر 1984 ، هند شاهد یکی از بدترین بلایای صنعتی جهان بود. فاجعه گاز بوپال به دلیل نشت حداقل 30 تن گاز متیل ایزوسیانات از کارخانه سموم دفع آفات از اتحادیه کاربید هند با مسئولیت محدود ، زندگی بیش از 600000 نفر را تحت تأثیر قرار داده است ، هر ساله روز ملی کنترل آلودگی هند در 2 دسامبر به مناسبت گرامیداشت زندگی های از دست رفته در آن روز و تجدید توجه و کارزارهای مبارزه با آلودگی در کشور.

در سال 2020 ، روز ملی کنترل آلودگی تقریباً در پایان سالی رخ می دهد که با یک بحران جهانی بهداشت همراه است کووید -19 پاندمی. بسیار مهم است که درک کنیم آلودگی ، به ویژه آلودگی هوا ، تأثیر شدیدی بر زندگی ما دارد. هنگامی که با یک همه گیری در حال انجام که هنوز هم در هند ادامه دارد ترکیب شود ، نیاز به برجسته سازی و درک ارتباط خطرناک بین وجود دارد کووید -19 و آلودگی هوا بسیار مهم است.

وضعیت آلودگی هوا در هند

افزایش سطح آلودگی هوا در هند دلیل اصلی نگرانی است. ماه های زمستان معمولاً جهش مهمی در شاخص کیفیت هوا (AQI) مشاهده می کنند ، به ویژه در ایالت های مختلف و در اطراف آنها که در آن سوخته است. علیرغم ممنوعیت های نسبی یا کامل ترقه ، فصلی جشن Dussehra-Diwali به ناچار شاهد وخامت AQI است. اما جدا از آلودگی هوای خارج ، آلاینده های هوای داخل نیز در حال افزایش است.

با توجه به وضعیت جهانی هوای 2020 (SoGA 2020) تحت پروژه بار جهانی ، آلودگی هوا با ذرات معلق (PM) اکنون بزرگترین خطر سلامتی در هند است. در این گزارش آمده است که بیش از 116000 نوزاد سالانه در کشور به دلیل آلودگی PM و خارج از منزل در کشور می میرند. در سال 2019 ، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوای خارج و منازل در بیش از 1.67 میلیون نفر منجر به مرگ ناشی از سکته مغزی ، بیماری های قلبی ، حمله قلبی ، دیابت ، سرطان ریه ، بیماری مزمن ریه و بیماری های نوزادی شد. این وضعیت آلودگی هوا و خطرات مربوط به آن ثابت می کند که جمعیت هند از قبل در معرض آلاینده های هوا قرار دارند ، که به خوبی شناخته شده است منجر به آسیب ریه کند و پایدار می شود.

آلودگی هوا چگونه تأثیر دارد کووید -19

بیا 2020 و شما باید اضافه کنید کووید -19 – یک عفونت ویروسی تنفسی که تأثیر زیادی بر ریه ها ، قلب و مغز دارد – در این معادله نیز وجود دارد. مطالعه ای در سال 2003 در بهداشت محیط همبستگی مثبتی بین قرار گرفتن در معرض آلودگی هوای محیط کوتاه مدت و بلند مدت و اپیدمی SARS در چین یافت ، که نشان می دهد ویروس هایی که عمدتا بر سیستم تنفسی تأثیر می گذارند باعث ایجاد بیماری شدید در جمعیت های در معرض آلودگی هوا می شوند. مطالعات اولیه در مورد SARS-CoV-2 و آلودگی هوا پیوند مشابهی را یافته است.

مطالعه منتشر شده در آلودگی محیطی در ژوئن سال 2020 دریافت که مناطقی از ایتالیا که سطح بالایی از آلودگی هوا دارند نیز تعداد بیشتری از آنها را گزارش کرده است کووید -19 بیماران مبتلا به سندرم دیسترس تنفسی حاد (ARDS) و در نهایت در حال مرگ هستند. این مطالعه به وضوح نشان داد که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا حتی در افراد جوان و سالم به محرک التهابی مزمن منجر می شود ، که به نوبه خود منجر به شرایط تنفسی مزمن می شود که ریه ها و بدن را در معرض خطر قرار می دهد کووید -19 عفونت خطرات مرتبط با آلودگی PM و کووید -19 همانطور که مطالعات دیگر نشان می دهد هنوز سنگین تر هستند.

آیا آلودگی PM می تواند با SARS-CoV-2 فیوز شود؟

مطالعه منتشر شده در پیشرفتهای علمی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan در نوامبر سال 2020 نشان می دهد که کسی که در منطقه ای با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی PM بالا زندگی می کند تقریبا 11 درصد خطر مرگ ناشی از کووید -19 عفونت و عوارض شدید آن. در حالی که عدم وجود داده های سطح فردی در معرض آلودگی هوا نمی تواند به دانشمندان کمک کند تا ویژگی های علی را در مورد چگونگی قرار گرفتن در معرض منجر به احتمال بالاتر مرگ از کووید -19 ، این مطالعه به وضوح نشان می دهد که هنگام آلودگی هوا و کووید -19 همزیستی

یافته های یک مطالعه منتشر شده در تحقیقات محیطی در سپتامبر 2020 حتی نگران کننده تر است. تیمی از محققان ایتالیایی فرض کردند که SARS-CoV-2 ممکن است در PM وجود داشته باشد و آزمایشاتی را برای ارزیابی این پیوند انجام دادند. آنها دریافتند که اسید ریبونوکلئیک (RNA) و ساختار ژنی ویروس SARS-CoV-2 در واقع می تواند با PM ترکیب شود ، اولین شواهد نشان می دهد که PM و آئروسل های مشابه که باعث آلودگی هوا می شوند می توانند به عنوان حامل برای کووید -19 . مطالعه دیگری در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی پیشنهاد می کند که جستجوی SARS-CoV-2 RNA در PM می تواند به محققان در پیش بینی محل شیوع یا موج کووید -19 قرار است بعدی را بزند.

با انجام تحقیقات بیشتر و بیشتر ، دانشمندان ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد ارتباط بین آلودگی هوا و کووید -19 . در این میان ، ضروری است که سیاستگذاران و آژانس های بهداشتی اقدامات سختگیرانه ای را برای کمک به کنترل سطح آلودگی هوا انجام دهند تا علاوه بر به حداقل رساندن خطرات سلامتی در درازمدت ، بلکه برای جلوگیری از افزایش خطر کووید -19 موارد

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد آلودگی هوا مرتبط با شیوع بالاتر مطالعه کنید کووید -19 فوتشدگان.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.