روز جهانی ایدز 2020: چگونه همه گیر COVID-19 بر افراد مبتلا به HIV / AIDS تأثیر گذاشته است

HIV / AIDS می تواند یک بیماری کشنده باشد و در حال حاضر هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.

روز جهانی ایدز 2020: چگونه همه گیر COVID-19 بر افراد مبتلا به HIV / AIDS تأثیر گذاشته است

Stock Photo روز جهانی ایدز. تصویر با مجوز از ویکی مدیا عوام

هر ساله ، روز جهانی ایدز در 1 دسامبر برای تمرکز مجدد بر روی ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) و سندرم نقص ایمنی اکتسابی (AIDS) مشاهده می شود. اچ آی وی یک عفونت ویروسی است که ممکن است علائم آنفلوانزا مانند تب ، گلودرد و خستگی داشته باشد. این عفونت می تواند به ایدز تبدیل شود ، که علائم شدیدتری مانند کاهش وزن و عفونت های مکرر دارد.

HIV / AIDS می تواند یک بیماری کشنده باشد و در حال حاضر هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. به همین دلیل تشخیص به موقع و درمان مناسب با درمان های ضد ویروسی (ART) برای کنترل پیشرفت HIV ضروری است. م institutionsسسات بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، برنامه مشترک سازمان ملل در مورد اچ آی وی / ایدز (UNAIDS) ، دولت های ملی ، آژانس های بهداشتی و غیرانتفاعی در سراسر جهان در طول سال ، هر ساله به طور خستگی ناپذیر کار می کنند ، در و پیدا کردن راه حل برای این بیماری است.

کووید -19 و HIV / AIDS – دو بیماری ویروسی

براساس UNAIDS ، در حال حاضر حدود 38 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به HIV / AIDS هستند که 36.2 میلیون نفر بزرگسال و 1.8 میلیون نفر کودکان زیر 15 سال هستند. WHO تخمین می زند که حدود 8.3 میلیون نفر در 24 کشور ART دریافت کنند. با این حال ، از آغاز سال کووید -19 همه گیری ، اختلالات عمده ای در این کمپین های جهانی و برنامه های تبلیغاتی برای افراد مبتلا به HIV / AIDS (PLWHA) وجود داشته است. و با این وجود ، HIV / AIDS – و به ویژه ART – به دلیل این واقعیت که هر دو ، همچنان مورد توجه اصلی تحقیقات هستند کووید -19 و HIV / AIDS بیماری ویروسی است و کنترل هر دو بالقوه می تواند به همان داروها اعتماد کند.

به همین دلیل است که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC) می گوید برخی از ART ها مانند لوپیناویر / ریتوناویر ، داروناویر تقویت شده و تنوفوویر دیسروپروکسیل فومارات / امتریسیتابین در آزمایش های بالینی مورد ارزیابی قرار می گیرند تا ببینند آیا در برابر بیماری های شدید م effectiveثر هستند کووید -19 بیماری نیز با این حال ، مهم است که به یاد داشته باشید که در حال حاضر مجاز به تهیه این داروها نیست کووید -19 بیماران به عنوان یک گزینه درمانی تا زمانی که آزمایشات بالینی کارآیی آنها را اثبات نکند ، ادامه نخواهد داشت. همچنین قابل توجه است که علی رغم تمرکز زیاد بر روی ART ها ، PLWHA با مواردی در مورد دسترسی مداوم به درمان و کووید -19 خود را به خطر می اندازد و وضعیت آنها را ناامیدتر می کند.

کووید -19 خطرات برای افراد مبتلا به HIV / AIDS

مطالعه اخیر منتشر شده توسط دانشمندان هندی در مجله ریشه کن سازی ویروس در نوامبر 2020 پیشنهاد می کند که به همین دلیل HIV و کووید -19 هر دو عفونت ویروسی هستند ، داشتن اچ آی وی هیچ محافظتی در برابر شدید ایجاد نمی کند کووید -19 بیماری. بنابراین ، PLWHA نه تنها به موارد شدید حساس است کووید -19 این بیماری همچنین دارای همان خطرات مرگ و میر ناشی از این بیماری است که در افراد دیگر با بیماری های زمینه ای وجود دارد. تحقیقات فعلی نشان می دهد که پیروی دقیق از ART همچنین مزایای اضافی علیه PLWHA ندارد کووید -19 بیماری.

در حقیقت ، این مطالعه و دستورالعمل های ارائه شده توسط WHO و CDC نشان می دهد که PLWHA با HIV / AIDS کنترل نشده یا پیشرفته باید به گونه ای رفتار شود که گویی در معرض خطر افزایش کووید -19 بیماری و مرگ و میر دلیل آن این است که CDC خاطرنشان می کند که افراد مبتلا به HIV پیشرفته در معرض خطر ابتلا به عفونت های دیگر (به ویژه تنفسی) هستند و همچنین احتمال دارد بیماری های دیگر مانند فشار خون و دیابت داشته باشند. به همین دلیل است که توصیه جهانی برای PLWHA در طی همه گیر شدن بیماری ادامه دادن ART ها و کنترل پیشرفت HIV / AIDS همزمان با کاهش است. کووید -19 خطرات عفونت با جدا کردن یا قرنطینه کردن خود ، فاصله گرفتن از اجتماع ، ماسک زدن و شستن دست.

تاثیر کووید -19 در مورد درمان و تحقیقات HIV

همانطور که داده های ارائه شده توسط WHO در ژوئیه 2020 نشان می دهد ، ارائه این توصیه ها آسان تر از پایبندی به آنها است. حدود 73 کشور از قبل به WHO هشدار داده اند که به دلیل اختلالات در تولید و عرضه ناشی از بیماری همه گیر ، در معرض خطر کمبود داروی ART قرار دارند. علاوه بر این ، 24 کشور از این کشورها گزارش کرده اند که داروی ART بسیار کم است و یا اختلالات عمده ای در عرضه این داروهای نجات دهنده وجود دارد. WHO و UNAIDS در ماه مه سال 2020 پیش بینی کردند که اگر حتی در تهیه ART به PLWHA حتی شش ماه اختلال ایجاد شود ، این می تواند منجر به دو برابر شدن مرگ و میر ناشی از ایدز ، به ویژه در مناطق بسیار آسیب دیده شود.

این پیش بینی های وخیم برای کشورهایی مانند هند خوب نیست. هند نه تنها یکی از سه کشور برتر با بیشترین تعداد اچ آی وی / ایدز (دو کشور دیگر آفریقای جنوبی و موزامبیک) است بلکه یکی از دو کشور برتر با بیشترین موارد است. کووید -19 بار غلبه بر این خطرات مضاعف برای زندگی PLWHA موضوعی است که متخصصان بهداشت ، آژانس های بهداشتی و سیاستگذاران در هند و جهان باید فوراً به آن رسیدگی کنند.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد HIV / AIDS بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.