دهلی در روزانه COVID-19 از کرالا پیشی می گیرد. مدارس ماهاراشترا از 23 نوامبر بازگشایی می شود

وزیر بهداشت دهلی Satyendar Jain روز شنبه گفت که پایتخت ملی تحت موج سوم عفونت ها در حال جابجایی است اما افزود که موارد باید به زودی کاهش یابد

دهلی با بیش از 7000 مورد گزارش شده در 24 ساعت ، از ماهاراشترا و کرالا پیشی گرفت به عنوان بزرگترین مشارکت کننده در جدید ویروس کرونا وزارت بهداشت اتحادیه روز شنبه گفت که موارد در کشور است.

در کل 50،356 جدید ویروس کرونا وزارت بهداشت گفت ، عفونت ها و 53920 بهبودی در کشور در 24 ساعت بین 8 صبح جمعه و شنبه ثبت شده است.

وزیر بهداشت دهلی Satyender Jain گفت که پایتخت ملی در معرض هجوم موج سوم عفونت ها قرار دارد در حالیکه انجمن پزشکی هند 13 درصد افزایش کووید -19 در موارد آلودگی هوا و هشدار داد که ماسک N-95 و تصفیه کننده هوا ممکن است کافی نباشد.

در همین حال ، دولت ماهاراشترا اعلام کرد که کلاسهای 9 تا 12 مدارس از 23 نوامبر بازگشایی می شوند.

مرکز می گوید 77٪ موارد جدید از 10 ایالت است

هند کووید -19 اطلاعات به روز شده در ساعت 8 صبح نشان داد که بار پرونده تا 84،62،080 افزایش یافته است ، در حالی که تلفات با 577 کشته جدید به 1،25،562 رسیده است.

تعداد افرادی که از این بیماری بهبود یافته اند به 78،19،886 رسیده است و نرخ بهبود ملی را به 92،41 درصد رسانده است. براساس داده های وزارتخانه ، میزان بازیابی ها بیش از 73،03،254 مورد فعال است.

هفتاد و هفت درصد جدید ویروس کرونا عفونت ها از 10 ایالت و سرزمین های اتحادیه است – دهلی ، کرالا ، ماهاراشترا ، بنگال غربی ، کارناتاکا ، آندرا پرادش ، تامیل نادو ، هاریانا ، اوتار پرادش و راجستان.

دهلی در روز جمعه 7178 عفونت تازه را ثبت کرد و تعداد کل آن را به بیش از 4.23 لک رساند. این وزارتخانه گفت که کرالا 7،002 مورد جدید و پس از آن ماهاراشترا را در 6،870 مورد جدید ثبت کرده است.

همچنین ، ده ایالت و UTs – ماهاراشترا ، دهلی ، بنگال غربی ، چاتیسگار ، کارناتاکا ، کرالا ، تامیل نادو ، اوتار پرادش ، هاریانا و ادیشا – تقریباً 83 درصد از 577 مورد تلفات گزارش شده در 24 ساعت را تشکیل می دهند.

بیش از 27.9 درصد از تلفات جدید گزارش شده مربوط به ماهاراشترا (161 مرگ) است. دهلی و بنگال غربی به ترتیب با 64 و 55 مرگ جدید دنبال می کنند.

این وزارتخانه همچنین اظهار داشت که 79 درصد موارد بهبود یافته در 10 ایالت و UT متمرکز شده است. ماهاراشترا همچنان دارای حداکثر تعداد بازیابی یک روزه است. در حدود 11،060 بازیابی دیگر تعداد ایالت ها را به 15،62،342 رسیده است.

در 18 ایالت و UT میزان بهبودی بالاتر از متوسط ​​کشور گزارش شده است.

روند جدید روزانه هند کووید -19 وزارت گفت ، بهبودهای بیش از پرونده های یک روزه در پنج هفته گذشته نقشی محوری در فشار دادن پرونده فعال داشته است که در حال حاضر در 5.16 مورد لک است و 6.11 درصد از کل پرونده ها را شامل می شود.

در پنج هفته گذشته شاهد کاهش مداوم موارد متوسط ​​روزانه جدید از کووید -19 . به طور متوسط ​​روزانه موارد جدید در هفته اول ماه اکتبر از بیش از 73000 مورد متوسط ​​روزانه به 46000 مورد کاهش یافته است. وزارت گفت ، پرونده های فعال در نتیجه روند فوق الذکر در حال کاهش است.

موج سوم در دهلی

وزیر بهداشت Satyendar Jain روز شنبه گفت که پایتخت ملی تحت موج سوم عفونت ها در حال جابجایی است اما افزود که موارد باید به زودی کاهش یابد.

جین گفت در مورد جهش در موارد ، دهلی موج اول را حدود 23 ژوئن دیده بود ، موج دوم را حدود 17 سپتامبر ، و این اکنون موج سوم کووید -19 عفونت ، و باید شروع به کاهش کند زیرا طلسم افزایش موارد در پنج تا شش روز گذشته بوده است.

در مورد عوامل موج سوم این س .ال پرسیده شده است ویروس کرونا عفونت در دهلی ، وی گفت که در میان عوامل دیگر ، این می تواند به دلیل کاهش محدودیت ها و “فصل جشن” باشد ، در حالی که اهمیت پوشیدن ماسک را تأکید کرد.

جین گفت: “بسیاری از مردم برای خرید به بازار می روند زیرا این فصل جشنواره است. بازارها در بسیاری از نقاط شلوغ است … دلایل زیادی وجود دارد.”

رهبر AAP همچنین گفت که آلودگی دلیل این افزایش نیست. جین افزود: “اما هر دو خطرناک هستند. بزرگترین دلیل افزایش عفونت ها رفتار شل ما است. اگر ماسک نزنیم ، فاصله اجتماعی را دنبال نکنیم ، این دلیل اصلی افزایش موج است.”

با این حال ، انجمن پزشکی هند گفت که دهلی بیش از 6000 نفر گزارش کرده است کووید -19 در روزهای گذشته موارد روزانه رخ داده و 13 درصد از این افزایش به دلیل آلودگی هوا تخمین زده شده است.

بدن پزشکان گفت: “افزایش آلودگی هوا منجر به افزایش پاسخ التهابی می شود.”

در 10 روز گذشته ، پایتخت ملی و مناطق همسایه آن جهش شدیدی در سطح آلودگی هوا داشته اند.

شاخص کیفیت هوا (AQI) در دهلی روز شنبه بالای 350 باقی ماند در حالی که حد امن 0-50 است. IMA اظهار داشت: داده های آلودگی هوای محیطی WHO نشان می دهد که سطح PM 10 و PM 2.5 در دهلی بسیار بالاتر از حد نرمال است.

کیفیت پایین هوا ممکن است منجر به تشدید آسم ، COPD ، BP بالا و حتی بیماری های قلبی عروقی شود. صرف پیاده روی به دلیل غلظت زیاد ذرات معلق (PM) 2.5 در هوای دهلی می تواند منجر به عوارض سلامتی شود.

“ماسک ها و تصفیه کننده های هوا N-95 ممکن است از محافظت تمام وقت برخوردار نباشند. AQI بالای 300 نه تنها برای افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند بلکه برای افراد سالم نیز کار را دشوار می کند. از این رو توصیه می شود افراد زودتر بیرون نروند صبح که بالاترین سطح آلودگی است. افراد مسن و کودکان به دلیل مه دود بیشتر در معرض عفونت و آلرژی قرار می گیرند. “

مدرسه در ماهاراشترا به طور نسبی در 23 نوامبر از سر گرفته می شود

وارشا گایکواد ، آموزش مدرسه ماهاراشترا ، طی یک کنفرانس ویدیویی که توسط وزیر ارشد اوداو Thackeray برگزار شد ، گفت که مدارس از 23 نوامبر برای کلاس های 9 تا 12 بازگشایی می شوند ، با اقدامات مانند کنترل حرارتی در ورودی ، فقط یک دانش آموز در هر نیمکت نشسته و کلاس ها برگزار می شود در روزهای جایگزین

وزیر ارشد گفت که مدارس کلاس های 9 تا 12 باید بعد از دیوالی با همه بازگشایی شود کووید -19 پروتکل های ایمنی در محل ، موج دوم از کووید -19 وزیر امور خارجه هشدار داد ، ابتلا به بیماری همه گیر ممکن است به دنبال وضعیت در سایر نقاط جهان باشد ، بنابراین دولت باید محتاط باشد.

“ما باید بعد از دیوالی احتیاط بیشتری داشته باشیم. مراکز قرنطینه در مدارس قابل تعطیل نیستند. دولت محلی می تواند در مورد مکانهای جایگزین کلاسها تصمیم بگیرد. سالم سازی مدارس ، ویروس کرونا آزمون برای معلمان ، و سایر اقدامات احتیاطی لازم است “، وزیر ارشد گفت.

تاكرای افزود ، دانش آموزانی كه بیمار هستند یا یكی از اعضای خانواده بیمار در خانه نباید به مدارس اعزام شوند.

گایکواد گفت که همه معلمان تحت RT-PCR قرار می گیرند ویروس کرونا آزمایشات بین 17 و 22 نوامبر. گایکواد گفت ، کلاسها در روزهای متناوب برگزار می شود و علوم ، ریاضیات و انگلیسی در مدارس تدریس می شود در حالی که سایر دروس به صورت آنلاین تدریس می شوند.

فرماندار کرالا مثبت است

در خبرهای دیگر ، آزمایش عریف محمد خان والی کرالا مثبت بود کووید -19 .

“من آزمایش مثبت داشته ام کووید -19 . اما جای نگرانی وجود ندارد. با این حال ، توئیت خان در توئیت خود از همه کسانی که هفته گذشته در دهلی نو با من تماس گرفته اند درخواست می کنم آزمایش Covid یا تحت نظر باشند.

منابع راج بهوان گفتند که استاندار که در دهلی نو بود صبح جمعه به کرالا بازگشت و روز شنبه خود را آزمایش کرد.

با ورودی از PTI