دماسنج ترموکوپل چیست؟ اخبار Hangzhou Yechuang Technology Co , Ltd

پس از درایت از کاربرد هر تیپ ترموکوپل به دلیل نوسانات بازار حساس شماره ی درج شده تماس حاصل نمائید تا در سریع ترین روزگار مممکن جواب گو شما دوستان خوب باشیم. درصورتیکه محل اتصال دو فلز ترموکوپل حرارت داده شود، در دو سر دیگر آن ها که آزاد میباشند اختلاف پتانسیلی (ولتاژ) ساخت شود. بدین ترتیب اهمیت ترازو گیری میزان ولتاژ، می اقتدار دما را میزان گرفت. در نتیجه، برای به دست آوردن دما از طرز رابطه شماره ۱، باید تمام نیرو محرکه‌های $$\large E_2$$ تا $$\large E_5$$ ارزیابی شود. متاع سیم‌های افزایشی به طور معمول طوری انتخاب میگردد تا مقادیر $$\large E_2$$ و $$\large E_3$$ مستقل از دمای اتصال، تقریباً برابر صفر باشد. بنابراین، نیمی از مشکلات چک کردن دما در اتصال داغ، به این صورت حل می‌شود.

  • برای رتبه حرارت های زیاد بالا ، سایر مواد غلاف خارجی نیز موجود است.
  • تمام همین دستگاه‌ها دمای فیزیکی را گرفته و آن را به سیگنال قابل قرائت تبدیل مینمایند و در سرانجام همه دماسنج هستند.
  • حرکت مولکول‌ها و اتم‌ها به ساخت گرما منجر می‌شود (انرژی جنبشی) و هر چقدر حرکت بخش اعظم باشد، گرمای بیشتری ایجاد می‌شود.
  • اگر مدت زمانه دوچندان از سنسور ترموکوپل صنعتی یا این که جفت حرارتی به کارگیری کنید، ممکن میباشد که بخش دارای به دما و ولت متر هادی / آشکارساز به مرور زمانه خراب و به تدریج شاهد نادرست در اکران و خواندن دما شوید.
  • این شیلد انعطاف زیاد بالایی دارد و در برابر دما، ضربه های مکانکی مقاوم است.

این جور از ترموکوپل ها به طور معمول از مس و آلیاژ مس و نیک (Cu-Ni) درست شده اند. از آنجا که رنج دمایی اش به این صورت می باشد ، پیشنهاد می گردد در دماهای ذیل از این جنس استفاده شود. ترموکوپل تیپ T در برابر رطوبت مقاومت مضاعف لطف دارد و رنج حرارتی آن برای دماهای زیر دوچندان مناسب است. این جور از ترموکوپل ها دارای حساسیت بالا میباشند و کاربرد آن در موقعیت هایی هست که حسگر آن حفظ نشده هست ترموکوپل تیپ E به عامل حساسیت بالا در ضمینه هایی که احتیاج به سیگنال حاذق وجود داراست کاربرد بیشتری دارد. ترموکوبل سنسوری می باشد که به جهت اندازه گیری دما آیتم استعمال قرار می‌گیرد. این سنسور را همچنین حساس نام‌های جفت‌های گرمایشی، جفت‌های حرارتی، حسگر و گرما جفت می‌شناسیم.

تفاوت بین RTD و ترموکوپل

این گونه دارای بالاترین خروجی ترموالکتریک در میان کالیبراسیون های رایج است. بقیه ملاحظات اساسی عبارتند از مواد غلاف (اگر سبک پروب غوطه وری)، مواد عایق (در صورت سیم یا سنسور سطح) و هندسه سنسور. دکان موتور درایو تامین کننده اقلام الکتروموتور، الکتروپمپ و قطعات و متعلقات آن‌ها می باشد. الکتروپمپ های مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی شامل پمپهای محیطی، فرارو گریز از مرکز و خودمکش به همراه الکتروپمپ های کف کش، لجن کش و شناور در دکان موتور درایو عرضه می شود. کارگزاشتن نمایید و آن‌گاه یک کارت ورودی/خروجی ترموکوپل را در رک راه بدور قرار دهید، البته رک و کارت ورودی/خروجی می توانند هزینه کلی خط مش حل را افزایش دهند.
دسته‌بندی نشده
در حالی که برای ترازو گیری دماهای دوچندان بالا از تیپ R.S.B مهم آلیاژ پلاتین رادیوم به کارگیری می شود که توانا میباشد رنج دمایی 0 تا 1750 درجه ی سانتی گراد را اندازه گیری کند . از همین محصول R.S.B در صنایع شیشه و فولاد نقش زیاد ارزشمندی ایفا می کند. در سال 1821، یک فیزیکدان آلمانی به نام Seebeck اخبار دربین المللی اثر ترموالکتریک را کشف کرد که اساس فناوری جدید ترموکوپل شد. او کشف کرد که اگر دو فلز غیرمشابه در دماهای مختلف قرار گیرند، جریان الکتریکی در مدار بسته ای که حاوی همین دو فلز است، جریان می یابد. ولتاژ ترموالکتریک تولید شده به فلز گزینه استفاده و رابطه دمایی فی مابین اتصالات بستگی دارد.

ترموکوپل گونه  J:

ترموکوپل اصلی اتصال زمین نشده روزگار پاسخگویی کندتری دارند، چون گرما باید قبل از رسیدن به محل اتصال، از شیوه نگهدارنده و آن گاه از طرز اکسید منیزیم (که رسانایی حرارتی کمتری نسبت به فلز دارد) عبور کند. ترموکوپل یک مبدّل (ترانسدیوسر) خودمُولّد میباشد که از اتصال دو فلز ناهم جنس تشکیل شده‌ است. راز واقعی این است که بدانیم چرا مدار ترموکوپل همانطور که انجام می دهد کار می کند و این صرفا از طرز عامل تمرین شده به دست می آید. اگر این یک مضمون‌ اصلی را فهم کنید، بقیه برای شما منطقی خواهد بود.
اتصال J2، يك اتصال مس به كنستانتان هست كه ولتاژ V2 را در بر خلاف جهت ولتاژ، ارتقاء می دهد. در نتيجه ولتاژ تلاوت شده توسط ولت متر، متناسب است حساس اختلاف دماي بين اتصالات J1 و J2. اين تناسب به اين معنا میباشد كه تا دماي نقطه J2 معلوم نباشد، نمي­ اقتدار دماي اتصال J1 را تعيين کرد. ، دانشمند خرید ترموکوپل آلمانی و مبتکر در تولید ابزاردقيق، ترمومتری جيوه ­اي دارای اعتنا و صدق بالا طراحی کرد. قلیل ترین سکو دمايي كه اهمیت این وسیله قابل اندازه گيري بود مهم به کارگیری از تركيب آب يخ و نمك (صفر درجه) به دست آمد و بالاترين دما را اساسی دماي خون انسان كاليبره نمود و آن را متساوی 96 مرتبه قرار داد.
این سِری از غلاف ها، در برابر محیط های carbide precipitation، در محدوده دمایی 482 تا 870 سکو سانتیگراد مورد مصرف قرار می گیرند. در بعضا از کاربرد ها، اگر در برهه زمانی دمایی 540 تا 760 رتبه سانتیگراد قرار بگیرد، مستعداد حمله های میان دانه است. این دسته محصول غلاف کاوشگر دما، جز پرکاربردترین و پراستفاده ترین غلاف ها برای سنسورهای دما هستند.

اساس فعالیت ترموکوپل چیست و طرز عملکرد آن به چه صورت است؟

با دقت به اینکه به جهت نشان دادن و یا این که کنترل دما همواره کلیدی یک کنترولر و یا نشانگر دما مورد استفاده قرار می گیرند . که در درون این کنترولر ها می اقتدار کار جبران سازی به صورت اتوماتیک اساسی به کارگیری از اندازه گیری دمای نقطه ی سرد انجام اعطا کرد ؛ در همین حالت می بایست سیم های رابط میان ترموکوپل و کنترولر از محصول سیم های ترموکوپل انتخاب شوند. هرچه فاصله بین سنسور از غلاف محافظ کاهش باشد، سنسور ترموکوپل شتاب پاسخدهی بیشتری دارد. زمین‌کردن محل اتصال نیز بر پایه دستیابی سنسور به 63.2 درصد از قرائت پایانی دما یا به اولین اثبات زمانی، دوران جواب را تقریباً 50 % بهبود می‌بخشد. تقریباً پنج اثبات هنگامی ارتفاع می‌کشد تا خوانش‌های وضعیت پایدار به دست آید. اعتنا دمای محیط اطراف به بضاعت و توان سنسور برای هدایت گرما از غلاف بیرونی به سیم سنسور بستگی دارد.

آیا می دانید چرا اجاق گاز برق داراست ؟

زمانی که دو فلز غیر همسان مانند مس و آلیاژ اهمیت یکدیگر یک اثر ترمو الکتریکی ایجاد کنند، در سرانجام آن یک اختلاف پتانسیل چند میلی ولتی در در بین آنها به نام پدیده سیبک افکت ایجاد می‌گردد. کلیه ترموکوپل‌ها در یک غلاف حافظ قرار می‌گیرند تا در برابر اتمسفر محلی نگهداری شوند؛ این حفظ کننده اثرات ساییدگی را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد. تفاوت آنان در بستر ارتباطی آن‌هاست که ADAM 4018+ حیاتی پروتکل مدباس سریال و ADAM 6018 مهم پروتکل مدباس TCP فعالیت می‌کند. درحال حاضر کافی هست در دستگاه Master که معمولاً یا این که PLC می باشد و یا این که PC دارای همین پروتکل ارتباط برقرار کرده و داده ها اندازه‌گیری شده دما را چک کرده و متناسب مهم پروژه خود را برنامه را کامل شدن نمایید. ترموکوپل جور K,j,T,E,N,S,R,B که هرمورد رنج دمایی خاصی را پوشش می دهد که متناسب حساس پروژه خویش می‌توانید یکی از این نوع‌ها را گزینش نمایید. همین دسته از ترموکوپل‌ها، اکثر به جهت مواد اهمیت دمای بالا استعمال میگردند و برای سنسورهای مدل s، r و b مناسب هستند.

ترموکوپل چطور عمل میکند؟!

علاوه بر این، دماسنج های RTD، سیگنال‌های قوی‌ تری دریافت و به دلیل طراحی آن‌ ها کالیبره کردن قرائت‌های RTD آسان‌ تر است. از این آلیاژ به هیچ عنوان نباید در گوشه و کنار های حاوی نیتروژن اساسی مقدار دمای بالای 370 مرتبه سانتیگراد به کار گیری کنید. دماسنج های مادون قرمز‌رنگ برای گزینش دما از رویه به دور حساس اندازه‌گیری تابش حرارتی از یک جسم به کار گیری می کنند. این دسته از دماسنج ها، شناخته شده ترین کاوشگرهای دمای غیر تماسی میباشند و مصارف متعددی دارند. در واقع ، ترموکوپل های نو در لوله های آلوده و کثیف نصب شدند ، سبب تخریب سنسورها و ساخت دقت بیش از 100 رتبه فارنهایت می شوند. در این اکران ، عمر ترموکوپل ، که بایستی نزدیک به یک سال باشد ، در عرض یک هفته کاهش می یابد.

المنت تسمه ای (میکایی ـ سرنازل)

می توان به این منظور، از ترموکوپل های عایق فلزی یا این که معدنی به کار گیری کرد که با توجه به وضعیت دمای پخت و مقدار پایداری سنسور، تعیین مناسبی برای همین نوع صنایع است. یک دستگاه گالوانومتر ، تمام جریان الکتریکی small یا این که ریز را ترازو گیری می کند. از این تجهیزات، به منظور میزان گیری null deflection یا این که جریان صفر به کارگیری می گردند. به جهت یک سنسوری خرید ترموکوپل که قرار میباشد به جهت اندازه گیری مطلق یا اثبات به کار گیری گردد، باید به یک دمای معین نظیر یخ زدن، در انتهای دیگر کابل حسگر اشاره کرد. اتصال گرم، ولتاژ ترازو گیری است، در حالی که اتصال سرد، نقطه مرجع می باشد که یک compensation chip اتصال سرد در آن قرار می گیرد. مقدار دمای اتصال سرد ممکن هست مختلف باشد، البته نقطه مرجع را می تواند ارائه کند. این جور ترموکوپل از فلزهای Ni-Cr-Si و Ni-Si-Mg ساخته می شود. در دماهای بالا به کارگیری می شوند و همینطور تحمل همین سنسور در برابر اکسید شدن در دماهای بالا بهتر از نوع K می باشد. ترموکوپل در موقعیت عادی بالاست البته وقتی که این غلاف ها به کارگیری می شوند سرعت جواب دهی تا حدودی تحت می آید. بنابراین حیاتی به کار گیری از روش‌های آزمون بالا، می‌توانید ببینید که یک ترموکوپل به صورت مناسب کار می نماید یا این که خیر. اما هزینه‌ی اولیه‌ی RTD یه خرده کاهش از ترموکوپل است، البته از نظر هزینه نگهداری و تعمیر، RTDها سه برابر ترموکوپل‌ها هزینه‌بر هستند.

معایب ترموکوپل‌

این وسیله از دو فلز غیر همسان ساخته شده هست که به یکدیگر متصل می‌باشند. وقتی که به محل اتصال همین فلزات حرارت میرسد در همین محل جریان زیاد ضعیفی ایجاد شده و به سمت سیم ها جریان پیدا می‌کنند. این وسایل در کنار گسترده بودن محدوده ی کاری و اعتنا بالایی که دارد کار کشته میباشد دماهایی میان 180- تا 180+ مرتبه سانتیگراد را ترازو گیری کند.

اختلاف فشار سنج

زمانی که در قسمت این اتصال تغییر تحول دمایی رخ دهد این تغییر تحول دما باعث به ایجاد ولتاژ می شود. محدوده کارایی دمایی این ترموکوپل ، بین۲۵۰°C تا+۴۰۰°C است.این ترموکوپل تقریبا ارزان بوده به جهت کاربردهایی حیاتی دمای تحت مطلوب است. از مزایای تیپ T نیز می توان به آسانی استفاده، قیمت مناسب، کارایی اثر گذار و استمرار و استحکام بالا آن اشاره کرد.