در طی 90 روز آزمایش مثبت برای COVID-19 ، یک فرد در معرض خطر ابتلا به یک بیماری روانی است: آکسفورد

محققان همچنین دریافتند که خطر ابتلا به زوال عقل در کسانی که از ویروس بهبود می یابند بیشتر است.

در طی 90 روز آزمایش مثبت برای COVID-19 ، یک فرد در معرض خطر ابتلا به یک بیماری روانی است: آکسفورد

اضطراب بخشی از زندگی است ، اما نباید زندگی شما را تسخیر کند. اعتبار تصویر: fizkes / Shutterstock.com

در حالی که علائم جسمی و عوارض جانبی آن کووید -19 به طور گسترده مورد تحقیق و گزارش قرار گرفته اند ، مطالعات زیادی در مورد تأثیرات ذهنی این ویروس انجام نشده است. یک مطالعه جدید در آکسفورد نشان داده است که در سه ماه پس از آزمایش مثبت یک فرد کووید -19 ، خطر بیشتری برای ابتلا به نوعی بیماری روانی دارند.

این مطالعه همچنین در مورد افرادی صحبت می کند که از قبل اختلال روانپزشکی دارند ، 65 درصد بیشتر احتمال دارد که منقبض شوند و آزمایش مثبت داشته باشند کووید -19 .

محققان دانشگاه آکسفورد ، گروه روانپزشکی و مرکز تحقیقات زیست پزشکی بهداشت NIHR آکسفورد سلامت سوابق الکترونیکی TriNetX را در مورد 69 میلیون نفر در ایالات متحده بررسی کردند. این سوابق شامل بیش از 62000 مورد از کووید -19 بین 20 ژانویه و 1 آگوست 2020 تشخیص داده شد.

نتایج حاصل از این مطالعه در روانپزشکی لانست.

این مطالعه نشان داد که از هر 5 نفر یک نفر کووید -19 در سه ماه پس از آزمایش ، بازماندگان با اضطراب ، افسردگی یا بی خوابی تشخیص داده شدند. با این حال ، از هر چهار نفر یک نفر قبلاً سابقه بیماری روانی قبلی نداشته است کووید -19

محققان همچنین دریافتند که خطر ابتلا به زوال عقل در کسانی که از ویروس بهبود می یابند بیشتر است.

طبق بیانیه دانشگاه ، تقریباً 20 درصد افراد در طی 90 روز پس از آزمایش مثبت ، تشخیص روانپزشکی دریافت کردند کووید -19 .

رویترز گزارش داد که سایر متخصصان بهداشت روان که در این مطالعه دخیل نبودند گفتند که این یافته ها به شواهد فزاینده ای اضافه می کند کووید -19 می تواند بر مغز و ذهن تأثیر بگذارد ، و خطر ابتلا به انواع بیماری های روانپزشکی را افزایش می دهد.

“مردم از این نگران بوده اند کووید -19 بازماندگان در معرض خطر بیشتری از مشکلات روحی و روانی قرار دارند ، و یافته های ما … این احتمال را نشان می دهد ، “پل هریسون ، محقق ارشد و استاد روانپزشکی در آکسفورد در بیانیه

وی افزود: “خدمات (بهداشتی) باید برای ارائه مراقبت آماده باشند ، خصوصاً اینکه نتایج ما احتمالاً دست کم گرفتن تعداد واقعی موارد است. ما برای بررسی علل و شناسایی روشهای درمانی جدید به فوریت نیاز به تحقیق داریم.”

دکتر مکس تاکت ، همکار بالینی دانشگاهی NIHR ، که تجزیه و تحلیل ها را انجام داد ، در a بیانیه، “داشتن یک اختلال روانپزشکی باید به لیست عوامل خطر برای اضافه شود کووید -19