در حالی که WHO برای حفظ نظم در طی همه گیر شدن تلاش می کند ، نوارهای مخفی به ما می گویند که آنها واقعاً چه فکر می کنند

لارنس گوستین ، مدیر مرکز همکاری WHO در زمینه حقوق بهداشت عمومی و حقوق بشر در دانشگاه جورج تاون گفت که WHO موظف است گزارش دهد که کشورها داده های کافی را به اشتراک نمی گذارند.

به عنوان ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت مجدداً منفجر می شود و تحت فشار شدید اصلاحات قرار دارد و امیدوار است که جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، از تصمیم واشنگتن مبنی بر ترک آژانس بهداشتی عقب نشینی کند.

WHO با برگزاری نشست سالانه خود در این هفته ، به دلیل عدم نقش قویتر و جدی تر در اداره همه گیری ، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. به عنوان مثال ، در جلسات خصوصی داخلی در روزهای ابتدایی ویروس ، دانشمندان برجسته رویکردهای برخی کشورها را “یک آزمایشگاه تأسف آور برای مطالعه ویروس” و یک فرصت “کلان” برای دیدن اینکه چه چیزی کار می کند ، توصیف کردند آسوشیتدپرس نشان دادن با این وجود در ملا public عام ، آژانس بهداشتی سازمان ملل متحد ، دولت ها را به دلیل پاسخ هایشان ستایش می کند.

بایدن قول داده است که تصمیم دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن را برای قطع کمک های مالی به WHO و عقب نشینی ایالات متحده ، لغو کند. WHO نیز در برابر درخواست های کشورهای عضو برای تشکیل یک هیئت مستقل برای بررسی مدیریت واکنش همه گیر ، و Tedros Adhanom مدیر کل WHO غبریزوس روز دوشنبه گفت كه آژانس از “همه تلاشها” برای تقویت آن “بخاطر افرادی كه خدمت می كنیم” استقبال می كند.

یکی از معضلات اصلی WHO این است که این سازمان هیچگونه قدرت اجرایی یا اختیاری برای تحقیق مستقل در کشورها ندارد. در عوض ، آژانس بهداشت به گفتگوهای پشت صحنه و همکاری کشورهای عضو اعتماد می کند.

منتقدان می گویند انزجار سنتی WHO از مقابله با کشورهای عضو خود گران است. مانند کووید -19 بر اساس ده ها مورد ضبط شده از جلسات داخلی WHO و اسناد از ژانویه تا آوریل که به دست آمده است ، WHO اغلب از تماس با کشورها اجتناب می کند ، زیرا اهدا کنندگان بزرگ مانند ژاپن ، فرانسه و انگلیس مرتبا مرتکب اشتباه می شوند. آسوشیتدپرس.

برخی از کارشناسان بهداشت عمومی می گویند عدم موفقیت WHO در اعمال نفوذ ، به کشورهایی که سیاست های شیوع خطرناکی را اتخاذ می کنند ، اعتبار می دهد و احتمالاً تلاش برای جلوگیری از ویروس را به خطر می اندازد.

سوفی هارمن ، استاد سیاست بین الملل در دانشگاه کویین مری در لندن ، گفت: “ما WHO باید جسور باشیم و از قدرت سیاسی خود برای نام بردن و شرم استفاده کنیم.” “این لحظه آنفولانزای اسپانیایی آنها است … WHO در هنگام سوختن سیاره قدرت خود را تضعیف می کند.

برخی دیگر گفتند که از نظر سیاسی غیرعاقلانه است که WHO خیلی صریح باشد مگر اینکه کشورها به آژانس قدرت بیشتری بدهند و توانایی سانسور کشورها را داشته باشند – گزینه ای که آلمان و فرانسه اخیراً پیشنهاد کرده اند.

سوئری مون ، مدیر مشترک مرکز بهداشت جهانی در انستیتوی تحصیلات تکمیلی ژنو ، با اشاره به مدیر کل WHO ، گفت: “اگر تدروس موضع بسیار تهاجمی نسبت به کشورهای عضو اتخاذ کند ، عواقب آن را خواهد داشت.”

فرح دخلاله سخنگوی WHO گفت که از آغاز سال ویروس کرونا شیوع “مقامات WHO گفتگوهای صریح و صریح با همتایان دولت خود را انجام داده و می دهند … ما به فرهنگ سازمانی افتخار می کنیم که بحث صریح را با هدف دستیابی به راه حل های نجات دهنده زندگی گسترش می دهد.”

دکتر مایکل ریان ، رئیس اورژانس ، یکی از دانشمندان در جلسات نیز رویکرد WHO را در پاسخ به س questionال رسانه ای در تاریخ 11 مارس در مورد اینکه آیا آژانس مایل است بگوید کدام کشورها به اندازه کافی کار نمی کنند ، بیان کرد.

رایان گفت: “پاسخ این سوال این است که شما می دانید چه کسی هستید.” “WHO در بحث عمومی تعامل نمی کند یا در کشورهای عمومی از کشورهای عضو ما انتقاد نمی کند. آنچه ما سعی می کنیم انجام دهیم کار سازنده با کشورهای عضو خود است. “

با این حال بی سابقه نیست که WHO علناً از کشورهای عضو خود س questionال کند. این کشور تهدید به بستن دفتر چین خود در هنگام پنهان کردن موارد در هنگام شیوع SARS ، با صدای بلند خواستار نیجریه شد تا واکسن فلج اطفال را در سال 2003 لغو کند و تانزانیا را به عدم اشتراک اطلاعات کافی در مورد اپیدمی ابولا در سال گذشته متهم کرد.

بررسی نقش WHO در بیماری همه گیر در یک زمان حساس انجام می شود زیرا اکنون آژانس وظیفه کمک به خرید و توزیع را دارد. ویروس کرونا واکسن ها در سراسر جهان یک بار اثبات شدند ، به ویژه برای کشورهای فقیر. برخی از کشورها ، از جمله ایالات متحده و روسیه ، از پیوستن به این تلاش امتناع ورزیده اند ، اما روز یکشنبه ، دکتر سومیا سوامیناتان ، دانشمند ارشد WHO ، اظهار امیدواری کرد که انتخابات بایدن “در را برای ورود آمریکا” باز کند.

همانطور که پیشتر AP اعلام کرد ، صبر WHO برای تماس با کشورها با چین آغاز شده است. علی رغم ملاقات ژانویه بین تدروس و رئیس جمهور چین شی جین پینگ ، اطلاعات مربوط به شیوع آن در تمام ماه فوریه هنوز پراکنده بود. ماریا ون کرخووه ، پیشگام فنی WHO در کووید -19 ، خاطرنشان کرد که آژانس فاقد “جزئیات کافی برای گفتن اینکه چه عواملی کار کرده است و چه نتوانسته است.”

اندکی بعد ، در جلسه توجیهی رسانه ها ، تدروس گفت ، “چین کارهای خوبی انجام می دهد که باعث کند شدن ویروس می شود و واقعیت ها خود گویای آن است.”

همچنین در ماه فوریه ، دانشمندان WHO نگران ژاپن بودند. در تاریخ 1 فوریه ، مسافری که از کشتی تفریحی Diamond Princess در هنگ کنگ پیاده شد ، آزمایش مثبت داشت ویروس کرونا . در ایستگاه بعدی کشتی در یوکوهاما ، 10 مورد دیگر پیدا شد و مقامات همه 3711 نفر را در حصر قرار دادند.

رایان در آن زمان به خبرنگاران گفت: “بیایید در اینجا مراقب باشیم که بیش از حد واکنش نشان ندهیم.” اما در 10 فوریه تعداد پرونده ها یک شبه تقریباً دو برابر شد.

رایان در یک جلسه داخلی گفت: “(این) با توجه به ماهیت پاسخ تحقیقات تعجب آور نیست ،” گفت: فقط تعداد کمی از متخصصان اپیدمیولوژی به این شیوع اختصاص یافته اند. “اگر تعداد پرونده های یک کشتی را در یک روز دو برابر کنید ، مسئله درست نیست.”

دکتر توماس گرین ، رئیس تیم مدیریت حوادث سازمان جهانی بهداشت ، به همكاران خود گزارش داد كه WHO در مورد شیوع بیماری با همتایان ژاپنی خود صحبت كرده است ، اما نتوانسته است اطلاعات مفیدی را بدست آورد.

وی هشدار داد: “این یک مسئله بسیار بسیار حساسی است و ما باید با احتیاط قدم برداریم.”

اگرچه WHO کاملاً از وضعیت در حال خراب شدن آگاه بود ، دانشمندان گفتند که شیوع این بیماری می تواند در درک آن کمک کند کووید -19 الگوهای انتقال

رایان گفت: “این جای تأسف است ، اما یک فرصت مفید برای مطالعه تاریخ طبیعی ویروس است.”

چند روز بعد ، دکتر شیوع بیماری ژاپنی دکتر Kentaro Iwata سوار بر Diamond Princess شد و پاسخ را “کاملاً آشفته” خواند. اندکی بعد ، WHO بیش از نیمی از موارد شناخته شده جهان را اعلام کرد کووید -19 موارد خارج از چین در داخل هواپیمای الماس پرنسس بود.

لارنس گوستین ، مدیر مرکز همکاری WHO در زمینه بهداشت بهداشت عمومی و حقوق بشر در دانشگاه جورج تاون ، گفت: “در آن کشتی تفریحی کاملاً واضح بود که اوضاع به شدت اشتباه پیش می رود و WHO باید چیزی می گفت.” “وقتی کاری که کشورها انجام می دهند کاملاً اشتباه است ، ما باید WHO این حرف را بزنیم.”

در حالی که WHO خاص نبود ، تدروس در 26 فوریه گفت: “یکی از بزرگترین چالش هایی که ما با آن روبرو هستیم این است که بسیاری از کشورهای آسیب دیده هنوز داده ها را با WHO به اشتراک نمی گذارند.”

در طول ماه فوریه و مارس ، کووید -19 باعث شیوع بیماری در کره جنوبی ، سنگاپور ، ایران و جاهای دیگر شد. این ویروس در ایتالیا نیز جای خود را باز کرد و اروپا را به مرکز همه گیری تبدیل کرد.

در WHO ، مقامات در جلسات داخلی از کمبود اطلاعات از کشورهای عضو اروپا نگران بودند. گرین گفت که تلاشهای WHO برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیوع مارپیچ “به طرز چشمگیری ناکام ماند”.

با این حال ، در 8 مارس ، تدروس در توئیتر خود نوشت که “دولت و مردم ایتالیا اقدامات جسورانه و شجاعانه ای را با هدف کاهش سرعت گسترش # ویروس کرونا و از کشور و جهان آنها محافظت می کند. ” سه روز بعد ، تدروس اعلام كرد کووید -19 به عنوان یک بیماری همه گیر ، گفت این اعلامیه تا حدی به دلیل “سطح نگران کننده بی عملی” توسط کشورها اعلام شده است ، که وی از آنها نام برد.

گوستین از دانشگاه جورج تاون گفت كه WHO موظف است در مواردی كه كشورها داده های كافی را به اشتراک نمی گذارند ، گزارش عمومی بدهد.

وی گفت: “اگر كشوری اطلاعات حیاتی اپیدمیولوژیك یا بیولوژیكی را ارائه نكند ، WHO و جهان در اثر شیوع كور پرواز می كنند و ما نمی توانیم چنین چیزی را داشته باشیم.”

WHO همچنین در خلوت از کشورهای غربی که اندوخته اندک همه گیر را اندوخته اند ، شکایت کرد.

رایان به همکاران خود گفت: “ما روز گذشته با (تجهیزات شخصی محافظتی) که همه تجهیزات در فرانسه مورد نیاز بود و دسترسی ما قطع شد ، وضعیت وحشتناکی داشتیم.” وی گفت WHO برای جلوگیری از شرایط مشابه نیاز به فشار بر کشورها و شرکت ها دارد.

همانطور که کشورهای اروپایی در اوایل ماه مارس به اتخاذ تدابیر فاصله اجتماعی و لغو اجتماعات گسترده پرداختند ، رایان متوجه شد که یک کشور این کار را نکرد: انگلیس.

وی گفت: “یك رویداد ورزشی در اروپا وجود ندارد و با این وجود تمام مسابقات لیگ برتر انگلیس به صورت عادی پیش می روند.” رایان استراتژی همه گیری انگلیس را “مسئله دار” توصیف کرد ، پس از شنیدن سخنان مدیر علمی انگلیس به طور علنی گفت که این کشور هدف مصونیت گله است.

رایان گفت: “برای این اتفاق ، صدها هزار و میلیون ها سالخورده به این ویروس آلوده می شوند و مرگ بسیار زیادی وجود دارد.” هنوز هم ، او گفت ، روش های مختلف برای مقابله کووید -19 در سطح جهانی می تواند “یک مطالعه گسترده زیست محیطی” باشد که به WHO اجازه می دهد تا بهترین نتیجه را ثبت کند.

وی گفت: “این از برخی جهات فریبنده است ، اما واقعیت است.”

با پیشرفت ، نقش WHO در ادامه روند شیوع بیماری تا حدودی به بررسی پانل بستگی دارد. هارمن ، متخصص دانشگاه کوئین مری ، ابراز همدردی کرد که WHO در ماه های اولیه مسئولیت زیادی داشته است کووید -19 اما گفت که چالش های بزرگتری هم اکنون به چشم می خورد.

وی گفت: “این یک آزمایش برای WHO نیست که بتواند برای آینده درس بگیرد ، خطر برای آن خیلی زیاد است.” “با موج بعدی همه گیری ، فکر می کنم زمان دیپلماسی آرام گذشته است.”