درمان COVID-19: هورمون ملاتونین که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند ممکن است در کنترل عفونت موثر باشد

تاکنون رمیدسویر تنها داروی مورد تایید است کووید -19 درمان و favipiravir مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرده است. بسیاری از داروهای دیگر در مراحل مختلف تحقیق هستند. با افزایش دوباره تعداد موارد جدید در چندین بخش از جهان ، دانشمندان به کار خود برای یافتن داروهای قبلی و تأیید شده بیشتر برای درمان و مدیریت ویروس کرونا عفونت

آخرین گروه از این مجموعه ، گروهی از محققان کلینیک کلیولند ادعا کرده اند که ملاتونین ، هورمونی که به تنظیم چرخه خواب و بیداری در انسان کمک می کند ، ممکن است در مدیریت کووید -19 .

یافته های مطالعه آنها در مجله peer-reviewed منتشر شده است زیست شناسی PLOS.

مطالعه

برای این تحقیق ، دانشمندان ژن ها و پروتئین های SARS-CoV-2 ، عامل ایجاد کننده را مورد مطالعه قرار دادند کووید -19 ، با استفاده از سیستم هوش مصنوعی توسعه یافته توسط موسسه تحقیقات لرنر.

آنها همچنین سوابق بالینی بیماران کلینیک کلیولند را برای بررسی شباهت ژن های میزبان و پروتئین های بین آنها شناسایی کردند کووید -19 و سایر بیماری ها از جمله بیماری های خود ایمنی ، سرطان ، بیماری های ریوی و عصبی و متابولیک. هرچه ژن ها نزدیکتر باشد ، آسیب شناسی مشابه این دو بیماری است.

علاوه بر این ، محققان حدود 3000 داروی مورد تایید FDA را برای استفاده بالقوه آنها در درمان SARS-CoV-2 ذکر کردند.

یافته ها

در اینجا برخی از یافته های این مطالعه آورده شده است:

  • پروتئین های مرتبط با سپسیس و سندرم دیسترس تنفسی ، دو بیماری تهدید کننده زندگی همراه کووید -19 ، از نزدیک با چندین پروتئین SARS-CoV-2 مرتبط بودند.
  • بیماری های خودایمن مانند IBD (بیماری التهابی روده) ، بیماری های عصبی مانند افسردگی ، COPD (بیماری انسداد ریوی مزمن) و فیبروز ریوی نیز با SARS-CoV-2 شباهت های قابل توجهی در ژن ها و پروتئین ها دارند.

نویسندگان این مطالعه نشان دادند که از هر دارویی که برای درمان شرایط فوق استفاده می شود نیز می توان برای مدیریت استفاده کرد کووید -19 . از بین 3000 داروی مورد مطالعه ، آنها دریافتند که 34 کاندیدای دارویی می توانند به طور بالقوه این بیماری را درمان کنند ، در این میان ملاتونین کاندید اصلی است.

مشخص شد که مصرف ملاتونین به دلیل کاهش سطح برخی از سیتوکین ها و افزایش سطح سیتوکین های ضد التهاب ، با کاهش التهاب ریوی همراه است.

ثبت های بالینی از کلینیک کلیولند نیز نشان داد که استفاده منظم از ملاتونین با 30 درصد احتمال آزمایش مثبت برای کووید -19 حتی پس از تنظیم سن ، سابقه استعمال دخانیات ، نژاد و وجود بیماری های دیگر.

با این حال ، نویسندگان اشاره کردند که این بدان معنا نیست که شما بدون مشورت با پزشک خود ملاتونین را شروع می کنید.

دکتر چنگ ، ​​نویسنده ارشد این تحقیق در توضیح اهمیت یافته ها در یک خبر منتشر شده توسط کلینیک کلیولند گفت: “مطالعه ما یک استراتژی پزشکی شبکه قدرتمند و یکپارچه را برای پیش بینی تظاهرات بیماری مرتبط با کووید -19 و جستجوی یک درمان موثر را تسهیل می کند. “

با این حال ، نویسندگان اضافه کردند که برای تأیید یافته های مطالعه ، هنوز به مطالعات مشاهده ای در مقیاس بزرگ و آزمایشات کنترل شده تصادفی نیاز است.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد COVID-19 بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.