خوابیدن در وضعیت نامناسب می تواند باعث درد مزمن کمر و گردن شود: روش های ساده برای بهبود وضعیت خواب

اگر به پشت می خوابید ، می توانید بالش را زیر پشت زانوها نگه دارید تا فشار روحی روی ستون فقرات کاهش یابد

خوابیدن در وضعیت نامناسب می تواند باعث درد مزمن کمر و گردن شود: روش های ساده برای بهبود وضعیت خواب

تصویر نمایندگی آنی اسپرات / Unsplash

بیشتر افراد عواقب خواب اشتباه را تجربه کرده اند – می تواند از ناراحتی خفیف در گردن یا پشت تا احساس درد در هر بار مراجعه به بقیه روز متغیر باشد. موقعیت اشتباه همچنین می تواند به ریه های شما فشار وارد کند و خواب شما را مختل کند. هنگامی که خواب شما تحت تأثیر قرار می گیرد ، سلامتی شما قطعاً دنبال خواهد شد. مطالعات نشان می دهد که بدتر شدن خواب می تواند منجر به مشکلات تمرکز ، حافظه و تعادل شود و باعث تغییرات خلقی شود. کمبود خواب طولانی مدت می تواند ایمنی شما را تضعیف کند ، سلامت قلب را بدتر کند ، میل جنسی را کاهش دهد و وزن را افزایش دهد.

مطالعه منتشر شده در BMJ باز در سال 2019 نشان می دهد که خوابیدن در حالت نامناسب تمام شب می تواند خطر ابتلا به درد گردن رحم و کمر را افزایش دهد. در 25-60 درصد موارد ، درد گردن رحم و کمر به دلیل وضعیت نامناسب خواب می تواند به دردی مزمن تبدیل شود که به نوبه خود می تواند منجر به ناتوانی اسکلتی عضلانی شود. این مطالعه نشان می دهد که این برای همه گروه های سنی درست است و توصیه می کند که خوابیدن در وضعیت صحیح باید توسط همه انجام شود.

در حالی که هیچ کس خوابیدن در موقعیت نامناسب را انتخاب نمی کند ، ما معمولاً تلاش آگاهانه ای هم برای خوابیدن در وضعیت مناسب نداریم. در اینجا آنچه شما باید در مورد موقعیت های معمول خواب بدانید:

1. وضعیت جنین

وضعیت جنین زمانی است که فرد در حالی که پاهای خود را به حالت کشیده یا خمیده به پهلو می خوابد. این یکی از حالت های خواب معمول است که به شما کمک می کند تا ستون فقرات در یک راستا قرار بگیرد. با این حال ، از آنجا که فرد در طول شب به پهلو می خوابد ، ستون فقرات می تواند کشیده شود و احساس ناراحتی در گردن شود. در حالت خوابیده و محکم قرار گرفتن در حالت خواب می تواند تنفس را نیز محدود کند.

2. موقعیت خواب را وارد کنید

حالت خوابیده به حالت خوابیدن وضعیتی است که فرد در حالی که نیم تنه ، بازوها و باسن خود را در یک خط تقریبا صاف نگه داشته است ، به پهلو می خوابد و پاها را دراز کرده است. این وضعیت یک وضعیت سالم نیز محسوب می شود زیرا پشت صاف می ماند و هیچ گونه فشار یا گشتاور غیرضروری به ستون فقرات وارد نمی شود.

3. وضعیت خواب معده یا موقعیت سقوط آزاد

در این وضعیت ، فرد روی شکم می خوابد و سرش را به سمت چپ یا راست برگردانده است. اگرچه این وضعیت خواب خروپف را کاهش می دهد و برای افراد مبتلا به آپنه خواب مفید است ، اما به دلیل انحنای منفی می تواند فشار زیادی بر گردن و ستون فقرات وارد کند.

4. موقعیت ستاره دریایی

موقعیت ستاره دریایی موقعیتی است که فرد به پشت می خوابد و اندامش را از زوایای مختلف بیرون می اندازد. این وضعیت برای ستون فقرات شما بد نیست اما می تواند به کمردرد منجر شود زیرا ناحیه کمر را صاف می کند ، که پایین ترین قسمت ستون فقرات است و کمی طبیعی خمیده است. این وضعیت همچنین باعث خروپف می شود و برای افرادی که دچار آپنه خواب هستند توصیه نمی شود.

بهبود موقعیتی که در آن می خوابید

به گفته متخصصان ، موارد خاصی وجود دارد که می تواند برای بهبود وضعیت خواب شما انجام شود:
1. اگر به پشت می خوابید ، می توانید بالش را زیر پشت زانوها نگه دارید تا فشار روحی ستون فقرات را کاهش دهید. این امر همچنین به پشتیبانی از منحنی طبیعی کمر کمک می کند.

2. اگر روی شکم می خوابید ، یک بالش صاف زیر شکم و ناحیه لگن قرار دهید تا ستون فقرات به درستی مرتب شود. هنگام خوابیدن روی شکم ، بالش را زیر سر خود نگه ندارید.

3. اگر به پهلو می خوابید ، یک بالش محکم بین زانوها قرار دهید تا ستون فقرات شما مرتب باشد و استرس را بر روی باسن و کمر کاهش دهد. همچنین می توانید برای حمایت از ستون فقرات خود یک حوله رول شده یا یک بالش کوچک زیر کمر خود نگه دارید.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد چگونگی جلوگیری از خروپف: تمرینات ، یوگا و درمان های خانگی بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.