جنوب آسیا در بحبوحه رکود جهانی کاهش مداوم مرگ و میر مادران و نوزادان را نشان می دهد

یکی از مقامات ارشد یونیسف گفت که مرگ و میر مادران و نوزادان در جنوب آسیا در میان رکود جهانی و حتی افزایش در برخی مناطق آمریکای لاتین در پنج سال گذشته، کاهش مداوم داشته است.

دکتر گاگان گوپتا، مشاور ارشد بهداشت مادران و نوزادان در یونیسف گفت که کاهش مرگ و میر مادران در جنوب آسیا از سال 2016 به دلیل عملکرد خوب در کشورهایی مانند بنگلادش، هند، نپال، افغانستان و پاکستان بوده است.

با این حال، وی خاطرنشان کرد که پیشرفت در کاهش مرگ و میر نوزادان نیاز به فشار بیشتری در منطقه دارد. او به PTI گفت: «هند یکی از کشورهای نمونه با افزایش سریع زایمان در نهادها، افزایش سریع واحدهای مراقبت از نوزادان و چندین تغییر سیاست برای بهبود دسترسی مادران و نوزادان به خدمات بهداشتی با کیفیت بوده است.

بر فراز

یونیسف می گوید بیش از یک میلیون واکسن فلج اطفال در جنگ سودان نابود شده است

بر فراز

پرسنل فنی ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل در مورد معامله غلات گفتگو می کنند

گوپتا جلسات مختلفی را در «کنفرانس بین‌المللی سلامت نوزادان مادری» (IMNHC 2023) در کیپ تاون سخنرانی کرده است.

کنفرانس چهار روزه به میزبانی دولت آفریقای جنوبی و AlignMNH، یک ابتکار جهانی که توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس، با همکاری آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID) تامین می‌شود، در 8 می در اینجا آغاز شد.

بنگلادش کاهش 42 درصدی مرگ و میر مادران را بین سال‌های 2016 تا 2020 نشان داده است.

گوپتا خاطرنشان کرد: هند همچنین کاهش 20 درصدی نسبت مرگ و میر مادران (MMR) را در مدت مشابه نشان داد که با توجه به رکود در پیشرفت جهانی بسیار قابل توجه است.

بسیاری از آموخته های هند و بنگلادش برای سایر کشورهای منطقه و همچنین برای کشورهای جنوب صحرای آفریقا مرتبط است.

برخی از این آموخته ها در IMNHC که در اینجا برگزار می شود به اشتراک گذاشته شد.

او گفت که برای تسریع بیشتر پیشرفت در منطقه، اکنون نیاز به تمرکز بر مناطقی وجود دارد که عملکرد ضعیفی دارند و اولویت دادن به بخش های تحویل در خانه و جوامعی که قادر به دسترسی به مراقبت های بهداشتی نیستند.

گوپتا گفت: «اگر کشورها و مناطق مجبور باشند اهداف توسعه پایدار را برای سلامت مادران و نوزادان رعایت کنند، اقدامات محلی بسیار مهم خواهد بود.

وی بر فوریت افزایش سرمایه گذاری در سلامت مادران و نوزادان تاکید کرد زیرا گزارش پیشرفت مشترک ENAP/EPMM توسط WHO، یونیسف و UNFPA نشان داده است که 12 درصد کشورها دارای یک برنامه سلامت مادر و نوزاد هستند که به طور کامل تامین مالی شده است.

این کشورها شامل هند، بنگلادش و بوتان از منطقه است. گوپتا گفت: «تخصیص برای سلامت مادران و نوزادان پس از کووید-19 بیشتر کاهش یافته است، به طوری که 40 درصد از کشورها گزارش کرده‌اند که تخصیص برنامه‌های سلامت مادران و نوزادان پس از همه‌گیری کاهش یافته است.

متوسط ​​نرخ سالانه کاهش مرگ و میر مادران در جنوب آسیا از سال 2016 تا 2022، 4.4 درصد در سال بود در حالی که در طول مدت مشابه در سطح جهانی راکد ماند.

اهداف SDG کاهش نسبت جهانی مرگ و میر مادران را به کمتر از 70 در هر 100000 تولد زنده و پایان دادن به مرگ و میر قابل پیشگیری نوزادان و کودکان زیر پنج سال را پیش بینی می کند، با هدف همه کشورها کاهش مرگ و میر نوزادان به حداقل 12 مورد 1000 تولد زنده تا سال 2030

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام