تکان دهنده مضاعف: با نزدیک شدن به زمستان مه دود و موارد جدید COVID-19 پزشکان ، ساکنان دهلی را نگران می کند

CM Arvind Kejriwal ترقه سوز را ممنوع کرد و اقدامات قانونی را آغاز كرد تا بیمارستان های خصوصی مجبور شوند تخت بیشتری برای بیماران Covid-19 اختصاص دهند.

تکان دهنده مضاعف: با نزدیک شدن به زمستان مه دود و موارد جدید COVID-19 پزشکان ، ساکنان دهلی را نگران می کند

آلودگی هوا بیشترین تأثیر را بر سلامت کودکان و نوزادان دارد. تصویر: آنتارا

یک جریان ثابت از بیماران در حال خروج از جو قهوه ای دهلی نو برای معالجه در کلینیک Breathe Better است ، جایی که متخصص ریه داویندر کوندرا در حال مقابله با آنچه او “دودمان مضاعف” مه دود کشنده و ویروس کرونا .

کوندرا در میان تعداد فزاینده ای از پزشکان است که نگران هستند زیرا هوای بدنام پایتخت دوباره به بالاترین سطح آلودگی می رسد در حالی که موج همه گیر جدید بیمارستان ها را نگران کرده است.

هر فصل آلودگی زمستان ، به دلیل افزایش بیماری های ریوی و برونشیت مزمن ، تقاضا برای افزایش تخت در آلوده ترین پایتخت جهان وجود دارد.

در حال حاضر ویروس کرونا پس از یک وقفه ، موارد جدید به رکورد 7000 در روز رسیده است. برخی پیش بینی های رسمی می گویند این رقم به زودی می تواند از 12000 نفر فراتر رود.

هند در حال حاضر دومین مورد در جهان – 8.5 میلیون نفر – پشت سر ایالات متحده است.

با مطالعاتی که ارتباط شدید آلودگی هوا با افزایش یافته است ویروس کرونا آرویند کجریوال ، وزیر ارشد دهلی ، گفت که مه دود شدید سالانه از آتش سوزی مزرعه ، اتومبیل و صنعت در حال بدتر کردن بحران همه گیر است.

كوندرا در حالی كه از اشعه ایكس یك بیمار ذات الریه رنج می برد ، گفت كه حداقل یك نفر را لك كرده است ویروس کرونا یک روز در کلینیک کوچک خود مشکوک شده و به آنها دستور می دهد آزمایش شوند.

“آلاینده های کوچک میکروسکوپی به عنوان ناقل ویروس عمل می کنند و به اعماق ریه ها می روند. بنابراین دهلی به دلیل آلودگی و ویروس کرونا موارد ، “او گفت.

“بیمارانی که به بیماری انسداد ریوی مزمن مبتلا هستند و در معرض افزایش آلودگی قرار دارند ، مستعد ابتلا به اشکال شدیدتر عفونت هستند.”

اسلحه های مه دود

در حالی که ساکنان بیشتری در آستانه تعطیلات اصلی هند ، دیوالی – جشنواره نور – در روز شنبه هستند ، پزشکان از روزهای تاریک برای شهر 20 میلیون نفری ترس دارند.

کجریوال ترقه سوزهای دیوالی را ممنوع کرده و اقدامات قانونی را برای جلب بیمارستان های خصوصی برای اختصاص تخت های بیشتر برای کووید -19 بیماران.

این شهر اسلحه های مه شکن را به کار گرفته است ، که باعث انفجار ابرهایی از آب می شود تا ذرات آلودگی را به زمین بیاورد.

اما فعالان محیط زیست مانند ویملندو جها می گویند که مقامات در مورد این مسئله جدی نیستند و خواستار تعلیق در ساخت و ساز و حتی برخی از نیروگاه ها شده اند.

هر زمستان ، ساکنان دهلی با دقت شاخص های آلودگی را اندازه گیری می کنند ، که ذرات ریز ، اما کشنده PM 2.5 را اندازه می گیرند ، تا عرض 2.5 میکرون.

یک مطالعه دانشگاه هاروارد که ماه گذشته منتشر شد گفت: افزایش فقط یک میکرون در هر متر مکعب PM 2.5 باعث جهش 11 درصدی در کووید -19 مرگ و میر

مطالعات دیگر نشان می دهد که این مشکل به ویژه برای افراد فقیر – مانند ساکنان محله های فقیرنشین – که تمایل به زندگی در نزدیکی منابع آلودگی دارند ، بسیار بد است.

پزشکان دهلی بدون هیچ مهلتی ، چاره ای جز توصیه ماسک صورت و تصفیه کننده هوا در خانه ندارند ، هرچند تعداد کمی از افراد در محله های فقیرنشین قادر به تهیه چنین تجملاتی نیستند.

Navjot Kaur ، که سوار بر اسکوتر خود را به کار خود به عنوان یک تکنسین آزمایشگاه برای جلوگیری از حمل و نقل عمومی و خطر کووید -19 ، گفت: بردن به دو چرخ او را در معرض مه دود قرار داده است: “حالا من پیاده می شوم و چشمانم می گرید ، باید آب را به آنها بپاشم.”

وی گفت: “امسال آلودگی سریعتر انجام شده و بدتر به نظر می رسد.”

ساکنان دیگر دهلی مانند مهندس نرم افزار Naveen Malhotra که از یک بیماری تنفسی رنج می برد ، می خواهند به طور کامل شهر را ترک کنند زیرا ” ویروس کرونا به ریه ها حمله می کند “.

وی گفت: من فقط منتظر فرصتی هستم تا به جایی منتقل شوم که آلودگی کمتری داشته باشد.