تقریباً از هر 5 بیمار COVID-19 ممکن است فقط علائم گوارشی نشان داده شود. سی تی اسکن می تواند به تشخیص زود هنگام کمک کند

محققان یک بررسی سیستماتیک از 469 مطالعه منتشر شده از ابتدای همه گیری تا ژوئیه 2020 انجام داده و 36 مورد از این مطالعات را برای سنتز کیفی انتخاب کردند.

تقریباً از هر 5 بیمار COVID-19 ممکن است فقط علائم گوارشی نشان داده شود.  سی تی اسکن می تواند به تشخیص زود هنگام کمک کند

دستگاه گوارش بدن انسان. اعتبار تصویر: ویکی پدیا

در آغاز کووید -19 همه گیری ، فقط تعدادی از علائم این عفونت ویروسی در سطح جهانی مشخص شد: تب ، سرفه خشک و تنگی نفس. با افزایش درک ما از این بیماری ، تعداد علائم مرتبط با آن نیز افزایش یافت کووید -19 . به زودی ، علائم گوارشی از کووید -19 شناخته شدند و تأثیر آنها مشخص شد.

کووید -19 علائم گوارشی

مطالعه منتشر شده در مارس 2020 نشان داد که بیماران از کووید -19 که علائم گوارشی دارند ممکن است نتایج بالینی بدتری نسبت به افرادی که مشکلات معده و گوارش ندارند داشته باشد. مطالعه دیگری که در تحقیقات ترجمه ای نشان می دهد که SARS-CoV-2 می تواند علائم گوارشی مانند کم اشتهایی ، استفراغ ، اسهال و درد شکمی را در مراحل اولیه بیماری ایجاد کند.

این مطالعه می گوید ، چنین اختلال در عملکرد روده باعث ایجاد تغییراتی در میکروبیوتای روده شده و سطح سیتوکین های التهابی را افزایش می دهد و بیماری را بدتر می کند. بنابراین ، تشخیص علائم گوارشی ، به ویژه علائمی که قبل از علائم تنفسی در طی آن هستند کووید -19 ، ممکن است برای تشخیص زودهنگام و درمان به موقع مورد نیاز باشد.

مطالعه جدید منتشر شده در رادیولوژی شکمی نیاز به چنین تمرکز بر علائم گوارشی را پشتیبانی می کند کووید -19 به دلیل یافته های هشدار دهنده آن

میزان هشدار دهنده علائم گوارشی

محققان یک بررسی سیستماتیک از 469 مطالعه منتشر شده از ابتدای همه گیری تا ژوئیه 2020 انجام دادند و 36 مورد از این مطالعات را برای سنتز کیفی انتخاب کردند. یافته های کلیدی این مطالعه شناخت میزان هشدار دهنده ای است که در آن علائم گوارشی نشان داده می شود کووید -19 بیماران. محققان پشت این مطالعه دریافتند که شیوع علائم گوارشی در میان کووید -19 بیماران 18 درصد است ، در حالی که 16 درصد است کووید -19 موارد ممکن است فقط با علائم گوارشی بروز کنند.

این بدان معنی است که تقریباً از هر 5 نفر یک نفر کووید -19 بیماران ممکن است در مراحل اولیه بیماری به غیر از موارد گوارشی ، علائم دیگری نداشته باشند. بنابراین ، چگونه می توان این علائم را زود مشاهده کرد تا تشخیص صحیح امکان پذیر شود؟ این مطالعه نشان می دهد که این علائم نشان دهنده تغییرات قابل توجهی در دستگاه گوارش است ، که همه آنها را می توان از طریق سی تی اسکن و تصویربرداری شکم مشاهده کرد.

سی تی اسکن شکمی برای کووید -19 تشخیص

محققان دریافتند که 21 مورد از 36 مطالعه یافته های تصویربرداری غیر طبیعی از شکم را در بیمارانی که آزمایش SARS-CoV-2 مثبت داشتند بررسی کرده و دریافتند که در اکثر بیماران ضخیم شدن دیواره روده ، پرخونی (افزایش جریان خون در روده ها) و حتی فیبرین مشاهده می شود. در بعضی موارد لخته می شود. این تغییرات در سیستم گوارشی نشان دهنده خطرات بالاتر طوفان سیتوکین ، التهاب ، تورم و ایسکمی یا انسداد در تأمین خون است: همه عوامل موثر در وخیم تر شدن کووید -19 عفونت

سایر ویژگی های تصویربرداری از کووید -19 توسط رادیولوژیست های شکمی یک روده بزرگ پر از مایع ، پنوماتوز (گاز در دیواره روده ، که پیش بینی کننده اولیه آنتروکولیت است) ، پنوموپریتونئوم (وجود گاز در حفره شکم) ، انسداد (یک بیماری نادر و جدی که در یک قسمت از روده به درون یکی دیگر می لغزد) و آسیت می کند (احتباس غیر طبیعی مایعات در شکم).

بنابراین ، محققان پیشنهاد می کنند که رادیولوژیست های شکمی هنگام تصویربرداری از بیماران در معرض خطر ، باید مراقب این علائم باشند کووید -19 به طوری که عفونت به موقع تشخیص داده شود و درمان مناسب انجام شود. با توجه به نرخ هشدار دهنده ارائه تنها علائم گوارشی در میان کووید -19 بیماران ، این توصیه را می توان به راحتی در سطح جهان برای پیگیری و درمان بهتر موارد پذیرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد علائم دستگاه گوارش در بخوانید کووید -19 .

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.