تست های سلامتی که خانم ها بعد از گذشت ۴۰ سالگی باید انجام دهند

تست های سلامتی که خانم ها بعد از گذشت ۴۰ سالگی باید انجام دهند

تصویر نمایشی خبرگزاری فرانسه

خانم ها، آیا از 40 سالگی گذشته اید؟ سپس، در مورد سلامتی خود باید هوشیار باشید. بله درست شنیدید! بدن فرد با یک سن تغییراتی را تجربه می کند. بسیاری از مسائل بهداشتی می تواند برای یک زن آزاردهنده باشد. برخی از مسائل نگران کننده مانند فشار خون بالا، قند و کلسترول، یائسگی، کاهش توده استخوانی، مشکلات زنان و زایمان، سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، سرطان تخمدان و فیبروم ها می توانند زمان سختی را برای ربودن آرامش زنان به وجود آورند. اینها تست هایی است که خانم ها بعد از 40 سالگی باید انجام دهند.

سلامتی یک زن ممکن است پس از عبور از 40 سالگی بدتر شود. عوامل مختلفی مانند نوسانات هورمونی، استرس، عادات غذایی نامناسب و ورزش نکردن روزانه می تواند بر سلامت فرد تأثیر بگذارد. بنابراین، معاینات منظم سلامت و غربالگری برای کاهش احتمال آلرژی، عفونت و بیماری ضروری است. در مورد تست های حیاتی برای ماندن در فرم بالا بدانید. برای شما ضروری است که با پزشک صحبت کنید و سپس فقط آزمایشات را انجام دهید.

این آزمایشات می تواند به زنان کمک کند تا در دهه 40 خود تناسب اندام داشته باشند و از مشکلات سلامتی خود جلوگیری کنند:

غربالگری سرطان دهانه رحم و تخمدان: می توان برای تشخیص این سرطان کشنده و درمان آن در زمان مناسب به آزمایش پاپ و ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مراجعه کرد. در مورد سرطان تخمدان، سونوگرافی واژینال و معاینه لگنی برای تایید تشخیص و شروع درمان انجام می شود.

ماموگرافی و خودآزمایی پستان: در حال حاضر موارد ابتلا به سرطان سینه در کشور به سرعت در حال افزایش است. بنابراین، فرد باید پس از 25 سالگی ماموگرافی سالانه را انتخاب کند. حتی خودآزمایی پستان می تواند به تشخیص ناهنجاری های پستان کمک کند و باید هر دو ماه یک بار انجام شود.

مدیریت فشار خون: فشار خون بالا می تواند فرد را مستعد سکته مغزی یا حمله قلبی کند. کنترل فشار خون در منزل حداقل هفته ای یکبار ضروری است. علاوه بر این، موقعیت صحیح را در حین انجام این کار حفظ کنید زیرا اعداد می توانند نوسان داشته باشند و خوانش ها نادرست خواهند بود.

بررسی کلسترول: سطوح غیر طبیعی کلسترول می تواند منجر به مشکلات قلبی شود که می تواند زندگی را تهدید کند. آزمایش پروفایل لیپید می تواند به شما کمک کند تا در مورد سطح کلسترول خود بدانید.

بررسی سطح قند خون: خانم ها می توانند با استفاده از گلوکومتر در خانه سطح قند خون خود را کنترل کنند. این کار را هر هفته انجام دهید تا از آسیب دائمی به بخش هایی از بدن مانند چشم ها، اعصاب، کلیه ها و رگ های خونی جلوگیری کنید.

تست عملکرد تیروئید: آزمایش هورمون محرک تیروئید (TSH) یک آزمایش خون است که هورمون تیروئید و نحوه عملکرد غده تیروئید را اندازه گیری می کند.

نویسنده یک مشاور اورولوژیست آندرولوژیست و جراح پیوند، بیمارستان مدیکاور، ناوی بمبئی است. دیدگاه ها شخصی هستند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام