تاثیر موسیقی بر زندگی انسان

آیا وقتی آهنگ گوش می دهید احساس خوبی دارید و استراحت می کنید؟ آیا برای لحظه ای از تمام مشکلات زندگی رهایی پیدا می کنید؟ اگر آهنگ گوش دادن را دوست دارید، شما هم اهل خواص جرگه هستید. تحقیقات جدید نشان می دهد که گوش دادن به آهنگ به شیوه های عجیب و شگفت انگیزی سلامت روان را بهبود می بخشد و سلامت جسمی را تقویت می کند. اهنگ برای ارامش اعصاب با کلام مغز انسان عملکرد بسیار پیچیده ای دارد که در بسیاری از موارد حتی ما قادر به درک آن نیستیم. محققان پس از بررسی تحقیقات گسترده توانسته اند تاثیر عمیق آهنگ بر عملکرد این اندام حیاتی بدن انسان را کشف کنند.

1. دانلود آهنگ دختر مامان و بابا ، هنگامی که به آهنگ گوش می دهید، به دلیل ترشح هورمون دوپامین از مغز، لرزشی را در سراسر بدن خود احساس می کنید.
در واقع این لرزش درست در بالای آهنگ اتفاق می افتد. دوپامین هورمونی است که با احساس سرخوشی و لذت در بدن شما ترشح می شود و ارتباط مستقیمی با نشاط و احساسات شما دارد. در این تحقیق همچنین مشخص شد که چرا آهنگ از ابتدای خلقت تاکنون نقش بسیار مهم و حیاتی در تمامی رویدادهای عاطفی و عاطفی انسان داشته است.

2. فعالیت های بسیار محدودی وجود دارد که تمام قسمت های مغز را فعال می کند و گوش دادن به دانلود اهنگ بلوچی ایرانشهری یکی از این فعالیت هاست.
یک گروه تحقیقاتی با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (FMRI)، فعالیت مغزی یک گروه نمونه را هنگام گوش دادن به آهنگ ثبت کردند. FMRI نوعی تصویربرداری است که تصاویر متناوب مغز را در حالت فعال و سپس در حالت استراحت ثبت می کند و سپس به صورت دیجیتالی این تصاویر را از یکدیگر کم می کند و نتیجه این پردازش عملکرد فیزیولوژیکی مغز را به دلیل تغییر در جریان خون نشان می دهد. . یافته ها نشان می دهد که گوش دادن بهدانلود فول آلبوم مهستی و آهنگ نواحی شنوایی را فعال می کند و از حجم عظیمی از شبکه های عصبی در مغز استفاده می کند. در واقع، محققان بر این باورند که گوش دادن به آهنگ می تواند نواحی احساسی، انگیزشی و خلاق را در مغز فعال کند.

3. پخش منظم آهنگ ساختار مغز شما را تغییر می دهد.
پلاستیسیته مغز که نوروپلاستیسیتی نیز نامیده می شود، به توانایی مغز برای تغییر در هر سنی اشاره دارد. این تغییر می تواند برای مغز بهتر یا بدتر باشد. همانطور که می توانید تصور کنید، این انعطاف پذیری نقش بسیار مهمی در رشد یا زوال مغز و همچنین در شکل گیری شخصیت های مختلف ما دارد. تحقیقات نشان می دهد که هنگام یادگیری یا نواختن آهنگ، سطح قشر مغز در نوازندگان حرفه ای بالاترین، در نوازندگان تازه کار متوسط ​​و در افراد عادی در مقایسه با سایرین کمترین میزان خواهد بود. دانلود آهنگ های قدیمی خارجی دهه 70 میلادی (قشر ماده خاکستری پوشاننده سطح مغز است که ارتباط مستقیمی با هوش و توانایی های ذهنی افراد دارد.)

4. واکنش مغز به گوش دادن به اهنگ رپ کلاسیک همان واکنشی است که به غذا خوردن نشان می دهد.
در واقع آهنگ شما را شادتر می کند. همانطور که قبلا ذکر شد، دوپامین یک هورمون شیمیایی است که در مغز ترشح می شود. این ماده شیمیایی به طور مستقیم با احساس رضایت یا سرخوشی مرتبط است. احساس رضایت ناشی از اعتیاد، روابط عاطفی و حتی غذا خوردن و دوپامین دقیقا همان هورمونی است که انسان را از این اعمال لذت می برد. تحقیقات انجام شده بر روی انسان در مورد استفاده از آلات آهنگ نشان می‌دهد که فعالیت مغز افراد هنگام گوش دادن به آهنگ دقیقاً مشابه فعالیت مغز در هنگام خوردن غذای مورد علاقه آن فرد است. بنابراین دفعه بعد که نیاز به تقویت احساسی داشتید، به مدت 15 دقیقه به آهنگ کانال اهنگ بلوچی زاهدانی مورد علاقه خود گوش دهید. این تمام کاری است که برای بهتر شدن باید انجام دهید!

5. گوش دادن به اهنگ تالشی غمگین مادر در حین ورزش می تواند عملکرد شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.
تحقیقات در سال های اخیر به وضوح نشان داده است که برای برخی از ورزشکاران و بسیاری از کسانی که می دوند، تند راه می روند یا به هر شکلی ورزش می کنند، آهنگ یک ضرورت است، نه یک چیز اضافی یا فانتزی! در 10 سال گذشته تحقیقات زیادی در مورد نقش آهنگ در ورزش انجام شده است و مشخص شده است که چرا برای بسیاری از افراد انجام ورزش بدون آهنگ تقریبا غیرممکن است. آهنگ می تواند وضعیت ذهن و بدن را در طول فعالیت های ورزشی تغییر دهد، حواس را از درد و خستگی دور کند، خلق و خوی را تقویت کند، استقامت و حتی عملکرد متابولیک را افزایش دهد. می توان گفت آهنگ نوعی داروی دوپینگ قانونی در ورزش است! بنابراین اگر می خواهید عملکرد خود را در حین ورزش افزایش دهید، به آهنگ هایی گوش دهید که به شما الهام می بخشد.

6. دلیل اینکه شما دانلود آهنگ هندی شاد خواننده زن خاصی را دوست دارید به احتمال زیاد به دلیل ارتباط عاطفی قوی با متن آن آهنگ است.
علاقه ما به یک آهنگ و انتخاب آن آهنگ به عنوان آهنگ مورد علاقه و آهنگی که حاضریم بارها و بارها به آن گوش دهیم می تواند محتوای آن آهنگ و ارتباط عاطفی و خاطراتی باشد که با آن داریم. اگرچه بسیاری از افراد با انتشار آهنگ های جدید آهنگ مورد علاقه خود را تغییر می دهند، اما ثابت شده است که آهنگ هایی که برای مدت طولانی در لیست محبوب ما بوده اند، لزوماً خاطره ای را در ذهن ما زنده می کنند یا شعر آنها ارتباط مستقیمی با رویدادها دارد. احساسی در زندگی ما وجود داشت.

7. ضربان قلب شما با توجه به دانلود آهنگ رپ با صدای دختر و پسر که گوش می دهید تغییر می کند.
آهنگ می تواند ضربان قلب، فشار خون و حتی تنفس شما را تنظیم کند. در مطالعه‌ای که روی 24 داوطلب انجام شد، مشخص شد افرادی که برای مدتی ساز می‌نوازند یا حتی به طور مداوم به آهنگ گوش می‌دهند، در مقایسه با افراد عادی، ظاهراً توانایی بیشتری در تشخیص صداهای مختلف حتی هنگام تماشای فیلم به زبان‌های مختلف دارند. نتایج غیرمنتظره این مطالعه نشان داد که صداهای مختلف باعث ایجاد تغییراتی در سیستم قلبی عروقی و ساقه مغز این افراد می شود و همچنین برخی رفتارهای غیرارادی مانند تنفس و ضربان قلب را کنترل می کند.

8. تأثیر دانلود آهنگ خارجی شاد با صدای زن در کاهش استرس به اندازه تأثیر ماساژ است و سلامتی را بهبود می بخشد.
گوش دادن به آهنگ که دوست دارید سطح هورمون کورتیزول را در بدن کاهش می دهد و در نتیجه سطح استرس را در بدن شما کاهش می دهد. ذکر این نکته بسیار مهم است زیرا استرس عامل 60 درصد بیماری های شناخته شده است. بنابراین توصیه می کنیم رادیو را روشن کنید، برای آن آواز بخوانید یا حتی پای خود را به ریتم آن بزنید تا در طول روز سالم و آرام باشید.

9. گوش دادن به دانلود اهنگ گیلکی معروف شاد یا غمگین می تواند به طور قابل توجهی بر نحوه دید شما از محیط و نحوه درک شما از دنیای اطراف تأثیر بگذارد.
وقتی می گوییم آهنگ شاد یا غمگین است، فقط به این دلیل نیست که آهنگ به ما احساس خاصی می دهد، بلکه به این دلیل است که مغز ما به آهنگ شاد و غمگین واکنش متفاوتی نشان می دهد. مغز ما دائماً اطلاعات دریافتی از طریق بینایی را با واقعیت هایی که از دنیای اطراف خود بر اساس دانش و تجربه انتظار داریم مقایسه می کند. در نهایت، نتیجه نهایی ذهن ما چیزی است که از دنیای واقعی دریافت و درک کرده ایم. بنابراین، آهنگ‌های شادی‌بخش که به شما احساس شادی و نشاط می‌دهند، بدیهی است که تأثیر مستقیمی بر درک شما از دنیای اطرافتان خواهند داشت.

10. کرم گوش; پارتی صدا یا اعتیاد به صدا.
کرم گوش بخشی از یک قطعه آهنگ بلوچی افغانی، بخشی از ملودی یا حتی قافیه یک شعر است که در ذهن آدمی گیر کرده و به طور مداوم و بی اختیار در ذهن تکرار می شود.
کرم گوش در واقع یک تصویر موسیقایی ناخواسته است. چرخه 15 تا 20 ثانیه ای یک قطعه آهنگ که می تواند برای دقیقه ها، ساعت ها یا حتی روزها در مغز باقی بماند. این رویداد ذهنی ناخودآگاه به دلیل وجود قطعات فعال آهنگ در حافظه کوتاه مدت ما رخ می دهد. به عبارت دیگر، مغز هنوز در حال پخش آن قسمت از آهنگ است، حتی اگر مدت هاست که تمام شده است.

11. آیا مشکل خواب دارید؟ اهنگ رپ تند کلاسیک به شما کمک می کند راحت تر و بهتر بخوابید.
تحقیقات نشان می دهد که بیش از 30 درصد از آمریکایی ها از بی خوابی مزمن رنج می برند. در مطالعه ای که در این کشور انجام شد، محققان خاطرنشان کردند افرادی که به مدت 45 دقیقه قبل از خواب به آهنگ کلاسیک آرامش بخش گوش می دادند، به طور قابل توجهی بهتر از افراد عادی می خوابیدند. بنابراین اگر برای به خواب رفتن مشکل دارید، توصیه می کنیم گوش دادن به آثار باخ یا موتزارت را در برنامه خواب خود قرار دهید.

12. آیا اضافه وزن دارید؟ آهنگ به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید.
طبق تحقیقات انجام شده در موسسه فناوری آهنگ ورزشی ، استفاده از نور ملایم و آهنگ آرامش بخش در حین غذا خوردن باعث می شود کالری کمتری مصرف کنید و از وعده غذایی خود لذت بیشتری ببرید. آهنگ ملایم باعث می‌شود آهسته‌تر غذا بخورید، و از آنجایی که مغز به 20 دقیقه برای سیگنال رسیدن غذا نیاز دارد، در نهایت غذای کمتری را وارد معده خود خواهید کرد. بنابراین اگر می خواهید اشتهای خود را کاهش دهید و وزن کم کنید، دفعه بعد که برای ناهار یا شام می نشینید، فراموش نکنید که نور محیط را کم کنید و به دانلود آهنگ ایتالیایی شاد خواننده زن ملایم گوش دهید!

13. آهنگ باعث هضم بهتر و سریعتر غذا می شود.
در واقع دانلود آهنگ دختر عزیز باباشه تاثیر مستقیمی روی دستگاه گوارش ندارد، اما استرس را کاهش می دهد که در نتیجه ترشح اسید معده کاهش می یابد و در نهایت هضم بهتر و راحت تر می شود. گوش دادن به آهنگ آرام و کلاسیک نیز باعث می شود غذای خود را با آرامش بیشتری بخورید و در نتیجه احتمال گرفتگی معده را نیز کاهش دهید.

14. آهنگ همان قسمتی از مغز را فعال می کند که دوپامین یا «ماده شیمیایی لذت» ترشح می کند.
خوردن و ارتباط عاطفی فعالیت هایی هستند که نورون های حاوی دوپامین را تحریک می کنند تا این مولکول پیام رسان را در ناحیه ای از مرکز لذت به نام هسته اکومبنس آزاد کنند. اما بخش جالب این داستان این است که هسته اکومبنس تنها بخش کوچکی از مغز است که توسط دانلود اهنگ فرانسوی ژوقه فعال می شود. قسمت دیگری که به راحتی تحت تأثیر آهنگ قرار می گیرد، هسته آمیگدال است که نقش مهمی در یادگیری، حافظه، درک احساسات و ایجاد واکنش به آنها دارد.

15. آهنگ مناسب در هنگام رانندگی روحیه شما را بالا می برد.
تحقیقات نشان می دهد که نوع آهنگ که رانندگان به آن گوش می دهند می تواند بر رفتار آنها در حین رانندگی و نسبت به سایر رانندگان تأثیر بگذارد. در واقع رانندگانی که به آهنگ های بلند و خشن مانند راک گوش می دهند، رفتار پرخاشگرانه و خشونت آمیزتری دارند و با سایر رانندگان رفتار نامناسبی از خود نشان می دهند. علاوه بر این، رانندگانی که به آهنگ ملایم گوش می دهند رفتار منطقی تری دارند و کمتر تصادف می کنند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که گوش دادن به دانلود 100 اهنگ برتر رپ تاریخ دنیا آرامش بخش می تواند به طور قابل توجهی خلق و خوی شما را در حین رانندگی بهبود بخشد و شما را به راننده ای امن تر از زمانی که به آهنگ گوش نمی دهید تبدیل کند. بنابراین، دفعه بعد که از ترافیک خسته شدید، به شما توصیه می کنیم صدای آهنگ آرام و آرامش بخش خود را بالا ببرید و روحیه خود را بهبود بخشید. نگران نباشید، تاثیری در رانندگی شما نخواهد داشت. حتی می تواند به رانندگی بهتر و ایمن تر کمک کند.

16. در بیشتر موارد، آهنگ برای درمان ناتوانی های ناشی از بیماری پارکینسون، سکته مغزی و مشکلات قلبی عروقی تجویز می شود.
عصر آهنگ درمانی تقریباً به قدمت تمدن بشری است و امروزه با وجود پیشرفت علم در زمینه های مختلف، آهنگ درمانی به تنهایی یا همراه با سایر درمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی چنین بیمارانی به اهنگ های دیس لاو رپ فارسی ریتمیک گوش می دهند، حرکات ماهیچه ای آنها بیشتر و در عین حال بهتر می شود. محققان توانستند به این بیماران کمک کنند تا با گام‌های آهنگین گام‌های قوی‌تری بردارند، درست مانند راهپیمایی نظامی که در آن سربازان به ضرب طبل حرکت می‌کنند. بیماری پارکینسون به دلیل تخریب سلول های ترشح کننده دوپامین رخ می دهد. عقده های قاعده ای مغز باعث علائم لرزش، سفتی عضلات و کندی حرکات می شوند. اما آهنگ با ترشح دوپامین باعث بهبود وضعیت این بیماران می شود. حتی یکی از هیجان انگیزترین کشفیات در مورد تأثیر آهنگ بر انسان نشان داد که جنین های 4 ماهه به بالا به آهنگ کلاسیک پاسخ می دهند و با آن آرامش می یابند.

17. آهنگ عاشقانه با صدای زن و مرد کلاسیک و ملایم کمک زیادی به کاهش استرس بیماران قبل از جراحی و کاهش درد آنها بعد از عمل می کند.
طی مطالعه ای که بر روی بیماران قلبی و حتی سرطانی انجام شد، مشخص شد که گوش دادن به آهنگ ملایم می تواند به کاهش استرس این بیماران قبل از انجام عمل جراحی قلب باز یا شیمی درمانی کمک شایانی کند. در مطالعه انجام شده بر روی بیمارانی که جراحی های موفقیت آمیز داشتند، همچنین مشخص شد که فرآیند گوش دادن به آهنگ آرام بخش می تواند به طرز شگفت انگیزی تحمل درد آنها را افزایش دهد و حتی نقش مهمی در ترخیص زودهنگام آنها از بیمارستان داشته باشد.