بی ثباتی ، آرتروز از جمله پنج دلیل دیگر به غیر از وضعیت که باعث درد شانه در بزرگسالان جوان می شود

درد شانه شکایتی شایع و ناتوان کننده است که توسط افراد در هر سنی در سراسر جهان مطرح شده است. غالباً با گردن درد نیز همراه است ، درد شانه یکی از دلایل اصلی ناتوانی مادام العمر در جوانان است. این امر تا حدی به این دلیل است که درد شانه و مشکلات مربوط به آن غالباً از سنین بسیار کم شروع می شوند اما بسیار خفیف و مشخص نیستند تا بتوانند تشخیص یا درمان به موقع را تقویت کنند.

چرا شانه درد شما مهم است

مطالعه منتشر شده در BMC بهداشت عمومی در سال 2019 ، به عنوان مثال ، متوجه شد كه كودكان مدرسه ای بین هفت تا 12 سال به دلیل اختلاف ارتفاع صندلی روی میز ، كج شدن نامناسب صندلی ها ، مشكلات بیش از حد و مشكلات در مشاهده تابلوی كلاس ، دچار درد گردن و شانه می شوند. در حالی که این مطالعه در ایران مستقر بود ، مطالعات جهانی یا ملی مشابه کمیاب است ، نشان می دهد که درد شانه یکی از موارد ناتوان کننده ای است که فقط پس از سالها استفاده بیش از حد مورد توجه قرار می گیرد ، غفلت و اختلال در عملکرد باعث حاد شدن مشکل می شود.

اگر در شانه های درد ، به ویژه درد مکرر یا مزمن شانه ، در 20 یا 30 سالگی خود احساس می کنید ، باید آن را جدی بگیرید و سعی کنید علت اصلی آن را مشخص کنید قبل از اینکه منجر به ناتوانی بیشتر شود. به یاد داشته باشید ، درد مزمن شانه نه تنها می تواند دامنه حرکتی شما را محدود کند بلکه فعالیت های منظم مانند جمع آوری بچه ها یا حمل کیسه مواد غذایی را نیز دشوارتر می کند. این نوع درد مزمن می تواند کیفیت زندگی شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. بهتر است علل اصلی را بشناسید و به موقع از آنها پیشگیری یا درمان کنید.

حالت نامناسب ، استفاده از دستگاه دیجیتال و درد

وضعیت نامناسب بدن شایعترین دلیل اصلی درد مزمن شانه در نظر گرفته می شود. این نشان می دهد که صندلی هایی که روی آنها می نشینید و موقعیت هایی که به طور ناخودآگاه در طول روز می نشینید و در طول شب می خوابید بسیار مهم است. دلایل وضعیتی پشت درد شانه نیز ممکن است به دلیل استفاده روزافزون از وسایل دیجیتال برای آموزش ، کار و اوقات فراغت در حال افزایش باشد.

مطالعه ای در مجله فیزیوتراپی هنگ کنگ در سال 2018 نشان می دهد که زاویه خم شدن غیرطبیعی سر ، زاویه شیب سر و جابجایی سر به جلو هنگام استفاده از تلفن های هوشمند ، به ویژه در حالت نشسته ، می تواند به اختلالات اسکلتی عضلانی کمک کند که باعث درد حاد گردن و شانه می شود. مطالعه دیگری در PLoS One در سال 2019 نشان می دهد که مدت زمان استفاده از دستگاه دیجیتال به همان اندازه وضعیتی که هنگام استفاده از آن می نشینید مهم است. این مطالعه نشان می دهد کسانی که به مدت هفت تا نه ساعت در روز از دستگاه های دیجیتال استفاده می کنند ، بیشتر دچار درد مزمن شانه می شوند.

دلایل آناتومیک و اسکلتی عضلانی درد

به غیر از وضعیت بدن ، ممکن است تعدادی از مشکلات آناتومیک و اسکلتی عضلانی پشت درد شانه شما باشد. آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا می گوید که شانه از چندین مفصل ، تاندون و عضله تشکیل شده است که دامنه حرکتی وسیعی را تسهیل می کند. مشکل در هر یک از این قسمتهای اصلی می تواند باعث درد موقتی و هم درد مزمن شانه شود. موارد زیر برخی از این علل درد شانه است که باید از آنها آگاه باشید.

1. التهاب التهاب مفصل

تاندون بند نافی است که عضلات را به استخوان متصل می کند و هرگونه التهاب در تاندون ها می تواند باعث التهاب التهاب شود. فعالیت هایی که به صورت مکرر بازوی خود را بالای سر می اندازند می توانند باعث التهاب تاندونیت حاد شوند ، در حالی که بیماری های تحلیل برنده مانند آرتروز می توانند منجر به التهاب مزمن التهاب شوند. شایع ترین تاندون هایی که در شانه آسیب می بینند ، چهار عضله چرخاننده کاف و تاندون های عضله دو سر است. فیزیوتراپی می تواند تا حدی به تسکین التهاب التهاب کمک کند.

2. بورسیت

بورس ها کیسه های کوچک و پر از مایعی هستند که به عنوان بالشتک بین استخوان ها و بافت های نرم پوشاننده عمل می کنند که به کاهش اصطکاک بین عضله و استخوان کمک می کنند. استفاده زیاد از شانه منجر به التهاب و تورم بورس بین روتاتور کاف و تیغه شانه می شود و باعث بورسیت ساب آکرومیال می شود. استراحت و استفاده از کیسه یخ می تواند علائم بورسیت را کاهش دهد.

3. پارگی تاندون

حرکات ناگهانی و زورگیرانه ، استفاده بیش از حد یا آسیب دیدگی باعث پارگی و پارگی تاندون ها می شود. چنین پارگی های تاندون ممکن است جزئی یا کامل باشد ، جایی که دومی نشان دهنده جدا شدن کامل تاندون از استخوان است – که طبیعتاً دردناک تر است. آسیب روتاتور کاف و پارگی تاندون دو سر از شایعترین این موارد است. استراحت ، استفاده از بسته های سرماخوردگی ، داروهای مسکن بدون نسخه و اجتناب از فعالیت هایی که درد را بدتر می کنند توصیه می شود.

4. بی ثباتی شانه

ناپایداری شانه به دررفتگی کامل یا جزئی استخوان بازو از سوکت شانه اشاره دارد. اگر چنین دررفتگی حتی یک بار هم اتفاق بیفتد ، باعث شل شدن مفاصل ، تاندون ها و عضلات می شود و در نتیجه دررفتگی ها دوباره عود می کند. راهنمایی های جراح ارتوپدی و فیزیوتراپیست در صورت بی ثباتی شانه ضروری است.

5. آرتروز

انواع مختلفی از آرتروز وجود دارد و برخی از آنها مانند آرتریت روماتوئید و آرتروز می توانند در سنین جوانی ظاهر شوند. اینها بیماری های دژنراتیو و همچنین مزمن هستند بنابراین ترکیبی از تغییر سبک زندگی ، داروها و ورزش یا فیزیوتراپی برای کنترل علائم توصیه می شود.

برای اطلاعات بیشتر مقاله ما را در مورد درد شانه مطالعه کنید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.