به روزرسانی واکسن COVID-19: نه داوطلب در حال آزمایش در هند هستند ، نتایج مرحله 3 آکسفورد بیرون می آید ، اولین عکس Pfizer داده می شود

در حالی که هنوز اطلاعات زیادی در مورد SARS-CoV-2 ناشناخته است ، اما به نظر می رسد با آغاز برنامه واکسیناسیون انبوه در انگلیس در روز سه شنبه ، رقابت برای اولین واکسن در حال اوج باشد.

به روزرسانی واکسن COVID-19: 9 نامزد در حال آزمایش در هند هستند ، نتایج مرحله 3 آکسفورد بیرون می آید ، اولین عکس Pfizer داده می شود

Pfizer Inc و شریک آلمانی آن BioNTech اخیراً اعلام کردند که واکسن آن در یک مطالعه گسترده و مداوم 95 درصد در جلوگیری از بیماری COVID-19 خفیف موثر است. AP

کووید -19 تاکنون بیش از 68 میلیون نفر را در جهان تحت تأثیر قرار داده است. از این تعداد ، بیش از 47 میلیون نفر بهبود یافته و بیش از 1.5 میلیون نفر فوت کرده اند.

در حالی که هنوز اطلاعات زیادی در مورد SARS-CoV-2 ناشناخته است ، اما به نظر می رسد با آغاز برنامه واکسیناسیون انبوه در انگلیس در روز سه شنبه ، رقابت برای اولین واکسن در حال اوج باشد. با شروع یک زن 90 ساله و به دنبال او مردی به نام ویلیام شکسپیر و یک زوج هندی ، گفته می شود بسیاری عکسهای Pfizer را دریافت کرده اند کووید -19 واکسن در کشور. گفته می شود این واکسن در حال بررسی در اختیار داروی کنترل کننده عمومی هند برای مجوز استفاده اضطراری است و ممکن است به زودی در دسترس باشد.

در همین حال ، نتایج آزمایشات فاز III واکسن آکسفورد / آسترازنکا در منتشر شده است لانست، حاکی از ایمنی و اثر بخشی واکسن نامزد است.

در اینجا تمام مواردی است که باید در مورد وضعیت فعلی بدانید کووید -19 واکسن ها.

سناریوی هندی

همانطور که در هر توییت توسط وزارت اطلاعات و صدا و سیما ، در حال حاضر حدود 9 واکسن در هند کار می شود. هشت مورد از آنها در زیر لیست شده است.

1. واکسن های آزمایش فاز III که درخواست مجوز استفاده اضطراری را داده اند:

  • کوویشیلد: واکسن Astrazeneca که توسط م Instituteسسه سرم در هند تولید می شود.
  • کوواکسین: تولید شده توسط بهارات بیوتک با همکاری شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR).

آزمایشات فاز III برای نامزد Novavax NVX-CoV-2373 در حال حاضر در هند در دست بررسی است. توسط موسسه سرم در هند ساخته خواهد شد.

2. واکسن ها در آزمایشات فاز II:

  • ZyCoV-D: توسط کادیلا بهداشت و دپارتمان بیوتکنولوژی در هند تولید و تولید می شود.
  • Sputnik V: نامزد واکسن روسی که توسط آزمایشگاه دکتر ردی در هند تولید می شود. هفته آینده وارد فازهای سوم می شود.

سه کاندید شامل واکسن ناقل هاری غیرفعال توسط بهارات بیوتک ، واکسن مبتنی بر mRNA توسط Genova Biotech ، Pune و واکسن مبتنی بر پروتئین نوترکیب توسط Biological E Ltd. ، حیدرآباد در مرحله پیش بالینی هستند.

نتایج واکسن آکسفورد

در 8 دسامبر ، لانست نتایج موقت آزمایشات فاز III کاندید واکسن آکسفورد / آسترازنکا به نام ChAdOx1 منتشر شد. این تجزیه و تحلیل شامل داده های ایمنی از چهار آزمایش تصادفی تصادفی و کور (که بیش از 23000 نفر را شامل می شود) واکسن در انگلیس ، آفریقای جنوبی و برزیل است.

حدود 11،636 شرکت کننده در آزمایش کارآیی اولیه میان دوره ای ، بیش از 7500 نفر از انگلیس و بقیه از برزیل شرکت کردند. تمام داوطلبان بالای 18 سال داشتند و یا یک دوز واکسن ChAdOx1 یا یک شاهد (واکسن مننگوکوک) دریافت می کردند. گروه ChAdOx1 دو دوز واکسن حاوی 5 ذره ویروسی X1010 دریافت کردند. با این حال ، برخی از شرکت کنندگان در انگلیس دوز اول کمتر از حد استاندارد و دوز استاندارد دوم دریافت کردند. در اینجا نتایج موقت مطالعه وجود دارد:

  • این واکسن در حدود 70٪ موارد در محافظت در برابر عفونت علامتی موثر بود.
  • در بازوی دوز استاندارد ، واکسن در حدود 62٪ موثر بود در حالی که اثر در بازوی انگلستان در 90٪ بود که در آن دوز اول کمتر از حد استاندارد داده شد.
  • سه نفر ، از بیش از 23000 نفر در انگلستان ، آفریقای جنوبی و برزیل ، عوارض جانبی نشان دادند که یکی از آنها در کنترل بود. این افراد یا بهبود یافته اند یا در دوره نقاهت هستند و هنوز در دادگاه گنجانده شده اند.
  • یک اثر در حدود 4٪ در برابر انتقال بدون علامت بیماری پیدا شد. با این حال ، این داده ها هنوز هم باید با نتایج بیشتری از آزمایش تأیید شوند.

این مطالعه به این نتیجه رسید که واکسن ، که هنوز در مرحله آزمایشات III است ، در برابر علامت ایمن و موثر است کووید -19 .

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را بخوانید کووید -19 واکسن.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.