برزیل استراتژی واکسیناسیون Covid-19 را مشخص می کند ، در حالی که رئیس جمهور بولسونارو می گوید برای شهروندان “رایگان ، اما غیر اجباری” است

در برنامه چهار مرحله ای واکسیناسیون ، کارکنان مراقبت های بهداشتی ، افراد بومی و افراد مسن با اولویت واکسینه می شوند.

برزیل استراتژی واکسیناسیون Covid-19 را مشخص می کند ، در حالی که رئیس جمهور بولسونارو می گوید برای شهروندان

رئیس جمهور برزیل ، ژائر بولسونارو گفته است که هر شهروند این کشور واکسن COVID-19 را بدون هزینه دریافت می کند. اعتبار تصویر: ویکی پیدا

رئیس جمهور برزیل ، ژائر بولسونارو گفته است که هر شهروند این کشور یک بیماری دریافت خواهد کرد کووید -19 واکسن بدون هزینه وی همچنین افزود که این واکسن را برای همه اجباری نمی کند و برای کسانی که مایل به استفاده از آن هستند در دسترس خواهد بود. بولسونارو به توییتر اعلامیه وی همچنین گفت که وزارت اقتصاد روشن كرده است كه دوزها و منابع كافی برای هرکسی كه مایل به استفاده از آن باشد وجود خواهد داشت کووید -19 شلیک کرد با این حال ، این تنها در شرایطی اتفاق می افتد که تنظیم کننده بهداشت و درمان برزیل ANVISA به داوطلب واکسن جنبه علمی و قانونی بدهد.

اخیراً ، وزیر بهداشت ادواردو پازوئلو از برنامه مقدماتی چهار مرحله ای برزیل برای واکسیناسیون جمعیت این کشور خبر داد. وی گفت: كاركنان بهداشت ، افراد بومی و افرادی كه 75 سال به بالا دارند در ابتدای واكسینی كشور در اولویت قرار خواهند گرفت.

مرحله دوم متشکل از افرادی است که از 60 تا 74 سال سن دارند ، در حالی که افرادی که دارای بیماری سلامتی مانند بیماری قلبی یا کلیوی هستند در مرحله سوم قرار می گیرند. معلمان ، پرسنل امنیتی و اولین پاسخ دهندگان ، همراه با کارمندان زندان و زندانیان مرحله چهارم را تشکیل می دهند.

سپس ، واکسن به کل جمعیت داده می شود و او معتقد است که این چهار مرحله 109.5 میلیون نفر را از کل جمعیت 212 میلیون نفری پوشش می دهد ، رویترز گزارش بیان شده است.

برزیل برای تهیه واکسن تولید شده توسط دانشگاه آکسفورد با AstraZeneca انگلیس معاملات امضا کرده است. طبق گزارشی توسط رویترز، دولت برزیل حکم ریاست جمهوری 2 میلیارد ریال (388 میلیون دلار) برای خرید 100.4 میلیون دوز واکسن را تصویب کرد. این بودجه همچنین برای تولید واکسن در مرکز پزشکی فدرال Fiocruz استفاده می شود.

CoronoVac توسط شرکت چینی Sinovac Biotech Ltd در مرحله آزمایشی مراحل آزمایشی در 16 مکان مختلف در برزیل است و انتظار می رود گزارش های مربوط به اثربخشی تا 15 دسامبر منتشر شود. اخیراً 600 لیتر (158 گالن) یا 1200000 دوز واکسن CoronaVac وارد فرودگاه بین المللی Guarulhos در سائو پائولو شد. این بخشی از شش میلیون دوز است که از چین وارد شده و قرار است در ژانویه استفاده شود.

Sputnik V که توسط روسیه ساخته شده است نیز در برزیل در حال آزمایش است و دو شرکت برزیلی برای شروع تولید واکسن در این کشور قراردادهایی را امضا کرده اند.

از طریق تسهیلات Covax با همکاری سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، Gavi – اتحاد واکسن و ائتلاف برای ابتکارات آمادگی برای اپیدمی (CEPI) ، برزیل 14.5 میلیون دوز واکسن نیز دریافت خواهد کرد. با این حال ، کشور نامزد کدام یک را دریافت می کند ، هنوز مشخص نیست.

در حال حاضر برزیل کشوری است که سومین بالاترین تعداد را در اختیار دارد ویروس کرونا موارد ، پس از ایالات متحده و هند. همچنین با آزمایش آزمایشات واکسن Pfizer Inc و همچنین آزمایشگاه های جانسون و زیرمجموعه داروی جانسون و جانسون ، به مرکز آزمایشات بالینی تبدیل شده است.

وزارت بهداشت برزیل روز دوشنبه اعلام کرد که هدف آن امضای تفاهم نامه همکاری با تولید کننده داروی آمریکایی Pfizer برای 70 میلیون دوز واکسن خود است.

برزیل 6،628،065 مورد و 177،388 مرگ دارد.