با ممنوعیت برخی غذاهای منجمد در چین ، آیا SARS-CoV-2 می تواند زنده بماند و از بسته بندی منتقل شود؟

اندرو پكوز از دانشگاه جان هاپكینز گفت: “یك آزمایش مثبت” نشان دهنده ویروس عفونی نیست ، فقط اینكه مقداری سیگنال از ویروس در آن سطح وجود دارد. ”

چین می گوید که آن را شناسایی کرده است ویروس کرونا روی بسته های مواد غذایی منجمد وارداتی ، اما ادعاهای آن چقدر معتبر است و تهدید برای بهداشت عمومی چقدر جدی است؟

میگوی منجمد وارد شده از یک شرکت اکوادوری در روز سه شنبه به مدت یک هفته در ادامه این ممنوعیت های موقت ، ممنوع شد.

در حالی که متخصصان می گویند ویروس می تواند برای مدتی روی مقوا و ظروف پلاستیکی زنده بماند ، اما هنوز مشخص نیست که چقدر خطر جدی وجود دارد. مانند بسیاری از مسائل پیرامون همه گیری ، موضوع به سرعت سیاسی شده است.

چین شکایات ایالات متحده و دیگران را رد کرد و گفت که این امر زندگی مردم را در درجه اول قرار می دهد. کارشناسان می گویند آنها به طور کلی وجود ویروس روی بسته بندی ها را به عنوان یک خطر قابل توجه برای سلامتی نمی دانند.

نگاهی به موضوع و برخی از نتیجه گیری ها تاکنون:

سرکوب چین

بسته بندی برای اولین بار با شیوع در چین به بازارهای عمده فروشی مواد غذایی از جمله یکی در ماه ژوئن در حومه پکن به یک موضوع مهم تبدیل شد. این امر باعث حذف ماهی قزل آلا دودی از قفسه های سوپرمارکت ها شد و در چندین مورد در سراسر کشور شامل مرغ ، گوشت گاو و غذاهای دریایی از نزدیک به دوازده کشور گلوله باران شده است. در برخی از سوپرمارکت ها ، گوشت وارداتی اکنون با برچسب حاوی عاری از ویروس است.

عفونت در بین بارگیرها نیز سو susp ظن را در بسته بندی ها ایجاد کرده است. انتقال شخص به فرد منتفی نشده است ، و چین هنوز شواهدی مبنی بر اینکه بسته بندی در واقع مسیر عفونت بوده را منتشر نکرده است.

شکایت در خارج از کشور

شرکای تجاری ، از جمله ایالات متحده ، نیوزیلند ، کانادا و اتحادیه اروپا ، می گویند که آنها در مورد روش چین ابهام دارند و هیچ شاهد خوبی در مورد حمل ویروس در محصولات خود مشاهده نکرده اند. ایالات متحده این س whetherال را مطرح کرده است که آیا سرکوب چین از نظر علمی استوار است یا خیر و پیشنهاد می کند که این ممنوعیت ها به منزله یک مانع تجاری ناعادلانه است.

سخنگوی وزارت خارجه چین ، ژائو لیجیان ، اتهامات ایالات متحده را “کاملاً بی اساس و غیر معقول” خواند. هفته گذشته وی گفت كه اقدامات چین “پیروی از روحیه اولویت قرار دادن زندگی مردم و محافظت از سلامتی مردم” ضروری است.

در بیانیه ای به آسوشیتدپرس ، سازمان بهداشت جهانی گفت مواردی که ویروس های زنده بر روی بسته بندی پیدا می شوند “نادر و جدا” هستند. در حالی که ویروس می تواند “در شرایط سرد نگهداری طولانی مدت زنده بماند” ، اما شواهدی از انقباض افراد وجود ندارد کووید -19 از مصرف غذا ، گفت:

انتقال سطح

ویروس SARS-CoV-2 که باعث می شود کووید -19 از طریق قطرات تنفسی و ذرات با اندازه کوچکتر که از هوا عبور می کنند ، منتقل می شود و اهمیت پوشیدن ماسک را تأکید می کند.

با این وجود ویروس می تواند روی سطوح نیز وجود داشته باشد و مقامات بهداشت عمومی از مردم خواسته اند که دست های خود را با دقت بشویند و از تماس فیزیکی با دیگران خودداری کنند. به طور کلی ، هرچه شرایط سردتر و خشک تر باشد ، ویروس می تواند در سطوح بیشتری زنده بماند.

پاک کردن صفحات میز ، نرده ها و سایر سطوح یک روش معمول برای اطمینان از ایمنی است. برخی از افراد نیز به بیش از حد بسته های ضد عفونی کننده وارد شده به خانه های خود ، چه توسط خودشان و چه توسط خدمات تحویل ، رفته اند.

آنچه کارشناسان می گویند

آثار ویروسی موجود در بسته بندی می تواند عفونی یا غیر عفونی باشد. تیموتی نیوزوم ، یک ویروس شناس از دانشگاه سیدنی گفت: آزمایش های بسیار حساسی که استفاده می شود می تواند ویروس های فعال و بقایای آنها را تشخیص دهد ، بدون اینکه بتواند تمایزی بین آنها ایجاد کند.

وی گفت: “این احتمال وجود دارد و ممکن است برخی از خطرها را نشان دهد ، اما مطمئناً در پایین ترین سطح خطر انتقال است.” “ما می دانیم که درجه حرارت پایین ویروس را تثبیت می کند. با این وجود ، فکر می کنم چیزهایی که حمل و نقل و انتقال سطح شده اند – خطر کمی وجود دارد. “

اندرو پیكوز از دانشكده بهداشت عمومی بلومبرگ دانشگاه جان هاپكینز گفت: “یك آزمایش مثبت” نشانگر ویروس عفونی نیست ، فقط وجود برخی از سیگنال های ویروس در آن سطح است. “

وی گفت: “من هیچ داده قانع كننده ای ندیده ام كه ​​SARS-CoV-2 در بسته بندی مواد غذایی خطر قابل توجهی برای عفونت داشته باشد.”