بازوی چپ یا راست؟ فشار خون خود را درست اندازه گیری کنید!

بازوی چپ یا راست؟  فشار خون خود را درست اندازه گیری کنید!

تصویر نمایشی تقدیم به تصویر: نیوز 18

دستگاه ها اندازه گیری فشار خون را در خانه آسان کرده اند. با این حال، بسیاری از مردم واقعا نمی دانند چگونه این کار را انجام دهند. علاوه بر این، سردرگمی در مورد اینکه کدام بازو و چه متغیرهای دیگری بر اندازه‌گیری تأثیر می‌گذارند، اضافه شده است.

در اینجا هفت نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

1. بازوی راست، بازوی چپ، واقعاً مهم نیست: بین BP در بازوی راست و چپ 10-20 میلی متر تفاوت وجود دارد. بازوی راست معمولاً اندازه گیری بالاتری به شما می دهد. مشکل این است که اگر تفاوت بین اندازه های هر دو بازو بیشتر از این باشد، باید به پزشک اطلاع دهید.

آ

یک مشکل بزرگ چربی: آیا به کودکان در بریتانیا تزریق کاهش وزن داده می شود؟

آ

انجمن قلب آمریکا رژیم غذایی DASH را برای داشتن قلب سالم تایید می کند: چیست؟

2. پاهای خود را روی هم نگذارید: این بر جریان خون تأثیر می گذارد و اندازه گیری دقیقی به شما نمی دهد.
3. اندازه مناسب کاف را انتخاب کنید: اندازه بازوهای هر کس متفاوت است، بنابراین مهم است که اندازه کاف مناسب را برای اندازه گیری دقیق بدست آورید.

4. راحت روی چهارپایه بنشینید: بهترین راه برای اندازه گیری فشار خون زمانی است که نشسته اید.
5. 30 دقیقه قبل از اندازه گیری فشار خون از مصرف کافئین خودداری کنید: به افزایش فشار خون و ضربان قلب کمک می کند.

6. هنگام اندازه گیری فشار خون بیماران مسن بیشتر مراقب باشید: هرگز BP را در حالت ایستاده اندازه نگیرید. به خصوص یک بیمار پیر در چنین حالتی، آنها احتمالاً افت فشار خون وضعیتی نشان می دهند. این به این دلیل است که خون در قسمت پایین بدن به دلیل کنترل ضعیف خودمختار در افراد مسن جمع می شود که منجر به فشار خون پایین و تغییرات عمده در خواندن BP بین دراز کشیدن و ایستادن می شود.

7. اندازه گیری فشار خون از طریق پا: مواردی وجود دارد که پزشک ممکن است توصیه کند که فشار خون از طریق پا اندازه گیری شود – در چنین مواردی، کاف را یک اینچ بالاتر از خم زانو قرار دهید. هنگام اندازه گیری بیمار باید در حالت مستعد باشد.

به طور کلی، اندازه گیری فشار خون معمولاً زمانی گرفته می شود که فرد روی صندلی نشسته و پاهایش صاف روی زمین است. بازو باید به راحتی در سطح قلب استراحت کند. عدد بالایی (سیستولیک) فشار جریان خون است که عضله قلب منقبض می شود و خون را پمپاژ می کند. عدد پایین (دیاستولیک) فشار اندازه گیری شده بین ضربان قلب است.

اگر بیش از سه هفته اعداد نامنظم (بسیار دور از 120/80) دریافت کردید، فوراً با پزشک خود مشورت کنید.

نویسنده جراح برجسته قلب جهان و رئیس موسسه قلب آسیایی بمبئی است. او در ژانویه 2010 نشان Padma Bhushan، سومین جایزه عالی غیرنظامی در هند را دریافت کرد. نظرات بیان شده شخصی است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام