باتری تویوتا یاریس – فروش اینترنتی سپاهان باتری

پکیج اسپرت M نیز برای مدل 428i گرنکوپه قابل سفارش است. 420i کوپه تنها در تیپ لاکچری عرضه میشود و 420i گرنکوپه در انواع اسپرت و لاکچری در ایران عرضه میشود. این مدل جدید بامو در دو نوع کوپه و گرنکوپه (۴ در) وارد ایران میشود. همچنین اکثر مدلهای وارد شده به کشور از پکیج اسپرت AMG برای بدنه برخوردار هستند، که ظاهری به مراتب اسپرتتر و جذابتر از مدل عادی دارد. مدتی است پرشیا خودرو واردکننده بامو به ایران، فعالیت خود را افزایش داده و اقدام به وارد کردن جدیدترین مدلهای بامو به ایران میکند. گشتاور ولاستر در دورهای بالا به دست میآید و در سربالاییها کشش مناسبی از خود نشان نمیدهد. حتی صندلیهای ردیف عقب نیز علیرغم فرم کوپه بدنه، فضای نسبتا مناسبی دارند. کنسول میانی حدود ۷ درجه به سمت راننده متمایل شده است و از این نظر شاهد ارگونومی مناسبی در کابین سری ۴ هستیم. فعلاً هیچ عدد رسمی از ظرفیت بار این کراساوور منتشر نشده، ولی انتظار میرود حجم صندوق بار آن چیزی در حدود 350 لیتر باشد. تویوتا یاریس حداقل در نسل دوم خود، یک خودروی ساده و کمآپشن بهحساب میآید و همین موضوع بر روی کیفیت و احساس رضایت از رانندگی با آن تاثیرگذار خواهد بود.

هرچند قیمت تویوتا یاریس سدان 2019 هنوز اعلام نشده اما با توجه به تیپها مختلف و امکانات میتوان انتظار داشت 15 تا 18 هزار دلار قیمتگذاری شوند. همه این موارد روی هم رفته یاریس را به خودرویی ارزان در مقایسه با رقبا تبدیل میکند. 40 در ایران، تقریبا هم قیمت نسل جدید هیوندای سوناتا است و از این نظر کارش کمی سخت شده و پیش بینی میشود اکثر خریداران این رنج قیمت، سوناتا جدید را به i40 گران قیمت ترجیح دهند. در کابین i40 ۹ عدد ایربگ قرار دارد، که در کنار سامانههای مختلف نظیر سیستم الکترونیکی کنترل پایداری، سیستم ضد هرزگردی و سامانه کمکی ترمز، ایمنی این خودروی خانوادگی را تامین میکنند. چیزی که تقریبا نهایی شده این است که نمونه تولید انبوه این خودرو قرار است تا به سامانه هشدار دهنده تعویض دنده GSI- دو کیسه هوای راننده و سرنشین-استاندارد پایه ECE-هشدار بستن کمربند ایمنی-چراغ روشنایی روز-سنسور نور-سنسور پارک و دوربین عقب-مه شکن جلو و عقب-تنظیم ارتفاع چراغ از داخل کابین-تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان-کامپیوتر سفر و مدیریت سرویس-آینه های تاشوی برقی-استارت دکمه ای و ورود بدون کلید-تهویه اتوماتیک دیجیتال-نمایشگر لمسی-سانروف-بلوتوث-صندلی شش حالته راننده دستی و نمایشگر 7 اینچی لمسی مجهز باشد. پیشرانه استاندارد فورد فیستا مدل 1.6 لیتری چهار سیلندر است که توانایی تولید 120 اسب بخار نیرو و 112 پوندفوت گشتاور را دارد.

البته گشتاور پیچشیاین خودرو با تقویت پروفیل سازه در ستونها حفظ شده است. البته شاید بتوان گفت یاریس کراس با دماغهای مشابه رافور، روکشهای پلاستیکی فراوان، دهانهٔ مربعی گلگیرها و احساس کلی شاسیبلند مانند، یک مینی رافور است. یاریس هیبریدی روی جادههای دست انداز دار عملکرد بهتری از خود نشان میدهد و در عین حال، حرکات بدنه را بهتر از دو مدل دیگر کنترل میکند. در حال حاضر، کیا پیکانتو در سومین نسل خود حضور دارد. ازاین رو در جلو سمت شاگرد از در سمت راننده بزرگتر است و ستون سمت شاگرد جلوتر از ستون سمت راننده قرار دارد. ولاستر تنها یک درب عقب در قسمت شاگرد دارد. در این چند سال اخیر تنوع محصولات بامو بسیار زیاد شده است و تقریبا میتوان گفت در هر کلاس خودرویی یک نماینده دارد. تا سومین خودرویی باشد که در تاریخ جوایز COTY اروپا دو بار این جایزه را دریافت می نماید. البته در آن زمان می توانستید آن را تنها با هزینه 30 میلیون تومان بخرید. البته استفاده از سقف شیشهای دراین خودرو باعث شده تا تنگی فضای کابین کمتر احساس شود.

اما به علت فرم خاص بدنه ولاستر، فضای قسمت عقب بسیار محدود است و برخورد سر سرنشین با سقف دراین قسمت اجتناب ناپذیر است. تویوتا با نصب عناصری تزئینی همچون کلیدهای سیاه پیانو، سقف مشکی و صندلیهای ویژه، ظاهر آفرود را در فضای داخلی خودرو ایجاد کرده است. به طور خلاصه میتوان گفت مزایای عمده تویوتا یاریس ظاهر یکتا، قدرت مضاعف، فضای بیشتر، و سیستم فرمان بهتر است در حالی که معایب آن را میتوان نبود جالیوانی جلو، بلوتوث و نامناسب بودن صندلی میانی عقب در نظر گرفت. اول این که تویوتا یاریس بازار آمریکا در واقع مبتنی بر نسل قبلی مزدا ۲ ساخته شده و جالب است که در قاره اروپا دقیقا برعکس این اتفاق رخ داده است. با ورود تویوتا یاریس هیبرید شاهد هرچه داغ تر شدن این بازار خواهیم بود. برخلاف سایر مدلهای یاریس GR، در مدل RS از جعبهدندهی ۶ سرعتهی دستی و سامانهی تمامچرخ متحرک خبری نیست و انتقال قدرت بهوسیلهی یک جعبهدندهی CVT نسل جدید به چرخهای جلو صورت میگیرد؛ بااینوجود، تویوتا عملکرد خوبی را برای این محصول مدعی شده است. صندلیهای جلو به خوبی سرنشین را در بر گرفته و جادار و راحتاند. فرمان ولاستر تیز و حساس است و به خوبی فرامین راننده را منتقل میکند.