این مطالعه بهبود “دلگرم کننده” ظرفیت ریه ، بافت را در شدیدترین موارد COVID-19 نشان می دهد

علی رغم ویرانی که رمان دارد ویروس کرونا باعث شکاف در مغز ، قلب و سایر سیستم های اندام بدن می شود ، یادآوری آن مهم است کووید -19 در درجه اول یک بیماری تنفسی است که ریه ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

مطالعات از آغاز سال ویروس کرونا همه گیری نشان داده است که حتی خفیف است کووید -19 می تواند تأثیر شدید و پایداری بر ریه ها بگذارد. پیش آگهی برای کووید -19 اعتقاد بر این است که بیمارانی که مجبور به انتقال به بخش مراقبت های ویژه (ICU) هستند حتی از این هم بدتر هستند.

تحقیقات نشان می دهد که بیماران با شدید کووید -19 افرادی که مجبور به لوله گذاری در ICU هستند ، آسیب ریوی بدتری دارند و به احتمال زیاد به ذات الریه مبتلا می شوند و از سندرم دیسترس حاد تنفسی (ARDS) رنج می برند.

مطالعه منتشر شده در علم ترجمه پزشکی حتی نشان می دهد که به شدت بیمار است کووید -19 بیمارانی که اکسیژن جریان بالایی از دستگاه های تهویه به آنها داده می شود ، در معرض خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی هستند (مانند استافیلوکوکوس اورئوس) ، که همچنین می تواند باعث آبسه ریه و آسیب دیدگی شود. همه این فاکتورها ، اگر با هم ترکیب شوند ، باعث بهبودی می شوند کووید -19 شدیدتر و با برآورد فعلی طولانی تر است.

مطالعه جدید منتشر شده در بیماریهای عفونی بالینی نشان می دهد که با وجود همه این چالش ها ، بافت ریه بیمارانی که از شدت شدید رنج می برند کووید -19 بیماری – حتی کسانی که نیاز به مراجعه به ICU داشتند – در بیشتر موارد علائم خوبی از بهبود را نشان می دهد.

ارزیابی جامع سلامت برای کووید -19 بازماندگان

محققان این تحقیق در درجه اول می خواستند اثرات طولانی مدت آن را ارزیابی کنند کووید -19 بیماری و سرعت بهبودی در مورد بیماران با درجات مختلف بیماری است.

برای این کار ، آنها بیماران ترخیص شده را پس از مجروحیت استخدام کردند کووید -19 بیماری از مرکز پزشکی دانشگاه رادبود ، نایمگن ، هلند. این بیماران حداقل سه ماه قبل از شروع مطالعه مرخص شده و به یک مرکز سرپایی چند رشته ای دعوت شده بودند. علاوه بر این ، بیمارانی که خفیف بودند کووید -19 بیماری با علائمی که بیش از شش هفته ادامه داشت اما نیازی به بستری شدن در بیمارستان نبود ، پس از مراجعه پزشکان عمومی نیز استخدام شد.

در کل ، 124 بیمار در این مطالعه وارد شدند که 60 درصد آنها مرد و با سن متوسط ​​59 سال بودند. از 124 نفر ، 27 نفر خفیف بودند کووید -19 ، 51 نفر بیماری متوسط ​​، 26 نفر عفونت شدید و 20 نفر بیماری بحرانی داشتند. همه بیماران تحت ارزیابی بهداشتی استاندارد و جامعی قرار گرفتند که شامل اندازه گیری عملکرد ریه ، سی تی اسکن قفسه سینه ، اشعه ایکس ، تست پیاده روی شش دقیقه ای ، آزمایشات ترکیب بدن و پرسشنامه هایی از وضعیت سلامت روانی و شناختی و همچنین کیفیت آنها بود. زندگی

ظرفیت ریه و سایر نشانگرهای بهبودی کووید -19 بیماران

محققان دریافتند که در بین 42 درصد از بیماران ترخیص شده ، ظرفیت انتشار ریه زیر حد طبیعی است. تیرگی شیشه زمین (منطقه ای از ریه با میرایی بیشتر یا کاهش ظرفیت) نشان داد که 99 درصد بیماران مرخص شده و 93 درصد بیماران مبتلا به بیماری خفیف ظرفیت ریه را کاهش داده اند – این نشان می دهد کسانی که در بیمارستان بستری نشده اند ریه تقریباً مشابهی دارند میزان بهبودی به عنوان کسانی که شدید یا بحرانی داشته اند کووید -19 بیماری.

در میان بیماران ترخیص شده ، 91 درصد باقیمانده ناهنجاری های پارانشیمی ریوی ، 22 درصد دارای توانایی ورزشی کم ، 19 درصد با شاخص توده بدنی بدون چربی (BMI) و 36 درصد با عملکرد ذهنی و شناختی مشکل داشتند. تقریباً همه بیماران از خستگی ، تنگی نفس ، نقص عملکرد و کیفیت پایین زندگی رنج می بردند.

در حالی که این ارزیابی جامع سلامت سه ماه پس از ترخیص ، همه مشکلات عمده سلامتی را که بیماران با شدت شدید یا بحرانی با آن روبرو هستند را نشان می دهد کووید -19 محققان به این نتیجه رسیدند که سطح بهبودی ریه توسط اکثر بیماران امیدوار کننده است.

محققان بر این باورند که الگوهای بهبودی در تمام اندازه گیری های فوق مشابه مسیر بهبودی بیماران مبتلا به ذات الریه حاد یا ARDS است – هر دو شرایطی که مایعات در ریه ها جمع می شود و بنابراین ، ریه ها ترمیم و ترمیم می شوند بافتها

حتی اگر بهبودی از همه این شرایط تنفسی شدید مدت زیادی طول می کشد ، محققان میزان بهبودی فعلی را کشف می کنند کووید -19 بیماران را تشویق می کند. آنها همچنین پیشنهاد می کنند که مطالعات پیگیری بیشتری باید در سطح جهان انجام شود تا مسیر دقیق بهبودی مشخص شود کووید -19 بیماری.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد Can بخوانید کووید -19 باعث آسیب دائمی ریه می شود؟

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعات سلامتی را در اختیار شما قرار دهند.