این ردیاب ها مصارف گوناگونی دارند

در نهایت اطلاعات ثبت شده را از طریق گوشی هوشمند و کامپیوتر به شما نمایش می دهند. زمانی که شما از سیستم جیپیاس روی گوشی هوشمند، تبلت یا خودرو یا هر وسیلهی دیگری استفاده میکند، دو فاکتور TOA (زمان رسیدن پیام به دست گیرنده) و TOF (زمان اختصاص یافته بین خروج پیام و رسیدن به دست گیرنده) به سیستم جیپیاس که در اختیار شما است، ارسال میشود. هر یک از این ماهوارهها با حرکت از سوی غرب به شرق و داشتن سرعت ۱۲٫۸۷۴ کیلومتر در ساعت، دو بار در روز کرهی زمین را دور میزنند.

ردیاب های خودرو را به دو دسته اصلی تقسیم می کنیم. این ردیاب به دلیل کوچک بودن و قابل حمل بودن آن می توانید در کیف مدرسه کودکان یا در جیب لباسشان بگذارید. بهوسیله جی پی اس خودرو میتوانید محل دقیق خودرو را بهصورت لحظهای مشخص کنید و همچنین تمام مسیرهای پیموده شده در طی یک سال اخیر را بر روی تلفن همراه یا لپ تاپ نشان میدهد. جی پی اس آفلاین خودرو چگونه کار میکند؟ با در دست بودن المان مشخص سرعت نور و مکان ارسال و دریافت سیگنال، دریافت کنندهی GPS موقعیت مکانی شما را روی زمین مشخص میکند.

جیپیاس برای اطلاع از موقعیت مکانی شما نیازمند ارتباط با سه ماهواره در مدار زمین است که البته ماهوارهی چهارم نیز برای تعیین ارتفاع کاربر مورد استفاده قرار میگیرد. در صورتی که بیش از چهار ماهوارهی شناسایی شده و سیستم دریافت کننده قادر به برقراری ارتباط باشد، کیفیت تشخیص موقعیت مکانی کاربر بسیار بالاتر خواهد بود و دقت این سیستم افزایش پیدا میکند. در صورتی که عوامل مخل وارد چرخهی موقعیت یابی شوند، ماهوارهها از فاکتورهای اصلاح برای بالا بردن دقت سیستم جی پی اس استفاده میکنند.

سیستم موقعیت یابی جهانی یا جی پی اس و نوگیشن ها از جمله فناوری هایی هستند که در چند سال اخیر نقش مهمی را در زندگی روزمره مردم ایفا می کنند. عدم سلامت فیزیکی ماهواره بدین معنی است که موقعیت ماهواره تغییر کرده یا مشکل دیگری برای کاربران ایجاد شده است. دارپا تراشهی جیپیاس را توسعه داده که از سکهی یک پنی کوچکتر بوده و از وجود سه ژیروسکوپ، سه شتاب سنج و ساعت داخلی بهره میبرد. با توجه به اینکه سیگنال ارسال شده توسط ماهواره علت عبور از لایههای مختلف جو نظیر یونوسف، لایه بالایی جو در فاصلهی ۶۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتری سطح زمین دچار تاخیر میشود، از اینرو ماهوارههای جیپیاس سیگنالهای خود را با اعمال فاکتوری برای اصلاح موارد ارسال شده، مخابره میکنند.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد چگونه با جی پی اس شخصی را پیدا کنیم لطفا از سایت ما دیدن کنید.