اگر 70 درصد مردم به طور مداوم ماسک بزنند ، می توان بیماری همه گیر COVID-19 را متوقف کرد: مطالعه

در میان انواع ماسک های صورت مورد استفاده ، مانند ماسک های پارچه ای ، ماسک های جراحی و ماسک های N95 ، این مطالعه می گوید فقط موارد دوم می توانند قطرات اندازه آئروسل را فیلتر کنند.

اگر 70 درصد مردم به طور مداوم ماسک بزنند ، می توان بیماری همه گیر COVID-19 را متوقف کرد: مطالعه

از میان انواع مختلف ماسک های صورت ، مانند ماسک های پارچه ای ، ماسک های جراحی و ماسک های N95 ، آنها گفتند که فقط دومی می تواند قطرات اندازه آئروسل را فیلتر کند.

کووید -19 بر اساس بررسی مطالعاتی که نشان می دهد نوع ماده مورد استفاده و مدت زمان استفاده از ماسک نقش اساسی در اثربخشی دارند ، اگر حداقل 70 درصد از مردم به طور مداوم از ماسک صورت استفاده کنند ، می توان همه گیری را متوقف کرد. این تحقیق که در ژورنال Physics of Fluids منتشر شده است ، مطالعات روی ماسک صورت را ارزیابی کرده و گزارشات اپیدمیولوژیک را بررسی کرده است که آیا تعداد افرادی که فرد آلوده باعث انتشار پاتوژن می شود را کاهش می دهد – تعداد تولید مثل ویروس.

دانشمندان ، از جمله سانجی کومار از دانشگاه ملی سنگاپور ، در این مطالعه نوشت. کومار افزود: “حتی اگر ماسک های پارچه ای با بازده کمتری نیز استفاده شوند ، می توانند گسترش را کند کنند.”

به گفته دانشمندان ، یکی از جنبه های اصلی عملکرد ماسک صورت شامل اندازه قطرات مایعات خارج شده از بینی و دهان هنگام صحبت ، آواز ، عطسه ، سرفه یا حتی تنفس فرد است. آنها گفتند که قطرات بزرگتر ، با ابعادی در حدود 5-10 میکرون ، متداول ترین هستند ، و اضافه کردند که قطرات کوچکتر زیر 5 میکرون احتمالاً خطرناک تر هستند. در مقایسه ، دانشمندان گفتند که قطر موی انسان حدود 70 میکرون است.

از میان انواع مختلف ماسک های صورت ، مانند ماسک های پارچه ای ، ماسک های جراحی و ماسک های N95 ، آنها گفتند که فقط دومی می تواند قطرات اندازه آئروسل را فیلتر کند. محققان افزودند: عملکرد ماسک های صورت که برای ساعت های طولانی استفاده می شود ، مانند مراقبت های بهداشتی یا سایر کارگران ضروری ، بر میزان موثر ماسک زدن موثر است. آنها دریافتند که ماسکهای صورت ساخته شده از مواد پلیمری ترکیبی می توانند ذرات را با راندمان بالا فیلتر کنند و در عین حال صورت را خنک کنند زیرا الیاف استفاده شده در آنها باعث می شود گرما از زیر ماسک خارج شود.

“هوو پوئه لی” ، یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه ، گفت: “ممکن است رابطه ای بین مقاومت تنفسی و مقاومت جریان ماسک صورت وجود داشته باشد که باید برای فاصله پوشیدن ماسک صورت مورد مطالعه قرار گیرد.”

“همچنین ، شرایط محیطی در فضای محفظه ای در ماسک صورت باید با استفاده از سنسورهای کوچک سازی شده و تولید کپی های انسانی برای چنین مطالعاتی با دقت بیشتری تعیین شود.” بر اساس تجزیه و تحلیل ، محققان بر اهمیت استفاده مداوم از ماسک های صورت کارآمد ، مانند ماسک های جراحی تأکید کردند.