انتقال COVID-19: تغییر بو و طعم می تواند شاخص های بهتری برای گسترش جامعه نسبت به داده های ER باشد

گروهی از محققان در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا می گویند که ردیابی خود گزارش شده از دست دادن بویایی و چشایی (علائم اولیه آن در نظر گرفته می شود) کووید -19 ) به عنوان م inثرتر در ارزیابی شیوع جامعه نسبت به ردیابی بازدیدهای ER با مشکوک به عفونت.

یافته های این مطالعه در ژورنال منتشر شده است ارتباطات طبیعت.

به عنوان یک بیماری تنفسی ، کووید -19 از طریق انتقال قطرات به سرعت گسترش می یابد. کارشناسان در اوایل سال جاری پیشنهاد کرده بودند که یک تک باشد کووید -19 فرد مثبت می تواند به طور متوسط ​​حدود 1.5 تا 3 نفر را آلوده کند ، هرچند گزارش شده است که در شرایط شلوغ و ابرپراکندگی که ممکن است قطرات تنفسی بیشتری آزاد کرده و تعداد بیشتری از افراد را آلوده کند ، تعداد متفاوت است.

دانشمندان در حال بررسی پویایی شیوع عفونت برای كنترل شیوع در یك منطقه ، جلوگیری از شیوع اجتماع (وضعیتی كه زنجیره انتقال از بین می رود و به نظر نمی رسد بیماران جدید هیچ ارتباطی با افراد قبلاً آلوده داشته باشند) و جلوگیری از سنگین کردن امکانات مراقبت های بهداشتی.

افزایش یا کاهش موارد جدید برای ایجاد سیاست های مراقبت های بهداشتی از جمله فاصله فیزیکی ، ماسک اجباری و قفل کردن استفاده می شود.

آخرین مطالعه

برای این مطالعه ، محققان داده هایی را از کنسرسیوم جهانی برای تحقیقات تحقیقات شیمی سنجی گرفتند که یک مطالعه آنلاین با انبوه جمعیت است و در بیش از 35 زبان منتشر شده است.

استخدام این مطالعه هنوز ادامه دارد ، اما محققان فقط داده ها را از 7 آوریل تا 14 مه سال 2020 گرفته اند. آنها همچنین داده ها را از 7 فروردین سال 2020 از دولت فرانسه گرفته اند. و سبز بسته به میزان گسترش آن کووید -19 .

این تیم اوج کاهش گزارش بویایی و چشایی خود را با زمان اجرای اقدامات قفل در فرانسه ، ایتالیا و انگلیس مقایسه کردند ، سه کشوری که قفل قفل در زمان های مختلف با سختگیری متفاوت اجرا شد.

با مطالعه تمام داده ها ، محققان دریافتند كه تغییرات خود گزارش شده در بو و طعم با گردش ویروس و بستری شدن در یك منطقه ارتباط بهتری نسبت به مشاوره ER برای سو ظن دارد کووید -19 .

اوج تغییرات بویایی و چشایی چهار روز پس از اجرای قفل در مقایسه با مشاوره های ER ظاهر شد که پس از 11 روز از آغاز قفل شد.

با استفاده از داده های بیش از 900 نفر در فرانسه ، محققان همچنین دریافتند که اوج تغییرات بو و طعم مربوط به آلرژی های فصلی نیست. علاوه بر این ، گزارش های جستجوی گوگل از همان زمان الگوهای مشابهی را نشان می دهد ، یعنی افزایش جستجو در تغییرات بو و چشایی در حدود اوج این موارد و افزایش جستجو در مشکلات تنفسی با افزایش پذیرش CCU.

نویسندگان اظهار داشتند که از آنجا که تغییر در بو و طعم از شاخص های اولیه عفونت SARS-CoV-2 است ، می توان از این روش به جای افزایش در مشاوره ER برای ردیابی شیوع بالقوه بیماری و تصمیم گیری در مورد زمان اجرای قفل و سایر موارد استفاده کرد. اقدامات بهداشت عمومی.

تنها راه نیست

در حالی که این مطالعه جدید است ، اما این تنها روش پیشنهادی برای مطالعه گسترش جامعه نیست کووید -19 .

پیش از این ، برخی از محققان پیشنهاد کرده بودند که SARS-CoV-2 ، عامل ایجاد کننده کووید -19 ، در مدفوع بیماران ریخته می شود و از این رو آزمایش فاضلاب در مناطق مختلف می تواند به بررسی شیوع SARS-CoV-2 در یک جامعه کمک کند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، ایالات متحده آمریکا ، استراتژی آزمایش فاضلاب را نیز برای همین مورد آغاز کرده است.

طبق CDC ، آزمایش فاضلاب می تواند به ارزیابی عفونت های علامتی و بدون علامت کمک کند زیرا هر دو نوع بیماران ویروس را در مدفوع خود ریخته اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد انتقال محلی در مقابل انتقال عفونت در جامعه بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.