آزمایش مولکولی ابزاری اساسی برای تشخیص ، بینش برای کاهش بار مقاومت ضد میکروبی است

ابزار آزمایش مولکولی در همه گیر COVID-19 فعلی منتشر شده است ، و RT-PCR به یک نام خانوادگی تبدیل شده است.

آزمایش مولکولی ابزاری اساسی برای تشخیص ، بینش برای کاهش بار مقاومت ضد میکروبی است

آزمایش های مولکولی به دلیل دقت و کارایی بالا ، در تشخیص عفونت بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. اعتبار تصویر: SeqGen

بین 18 تا 24 نوامبر هر سال ، هفته جهانی مبارزه با میکروبی (WAAW) برای افزایش آگاهی در مورد مسئله مهم سلامتی مقاومت در برابر آنتی بیوتیک مشاهده می شود و مردم را در سراسر جهان تشویق می کند تا با مراقبت از آنتی بیوتیک ها استفاده کنند. همچنین بهترین روشها را در بین مردم ، كاركنان بهداشت و سیاستگذاران برای جلوگیری از ظهور و گسترش بیشتر عفونتهای مقاوم به دارو توصیه می كند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) مقاومت ضد میکروبی (AMR) در میان ده تهدید بهداشت جهانی بهداشتی است که بشریت با آن روبرو است.

داروهای ضد میکروبی شامل داروهای آنتی بیوتیکی ، ضد ویروسی ، ضد قارچی و ضد انگلی هستند که به ترتیب علیه باکتری ها ، ویروس ها ، قارچ ها و انگل ها مبارزه می کنند. AMR زمانی اتفاق می افتد که این اشکالات در برابر اثرات داروها مقاومت کرده و توانایی شکست داروهای طراحی شده برای از بین بردن آنها را دارند. این باعث می شود که عفونت های شایع به سختی درمان شوند و خطر شیوع بیماری ، بیماری شدید و مرگ را افزایش می دهد. برخی از رانندگان اصلی AMR عبارتند از:

  • استفاده بیش از حد و سو mis استفاده از آنتی بیوتیک ها ،
  • تجویز نامناسب پس از تشخیص اشتباه عفونت ،
  • عدم بهداشت و بهداشت در انسان و حیوانات ،
  • عفونت ضعیف و پیشگیری از بیماری ، و
  • استفاده گسترده از آنتی بیوتیک ها در کشاورزی.

آزمایش مولکولی مانند RT-PCR ، multiplex PCR و سنجش مبتنی بر کل ژنوم می تواند تشخیص دقیق و سریع را ارائه دهد. این آزمایش ها نه تنها میکروب ایجاد کننده عفونت را شناسایی می کنند بلکه در صورت مقاومت در برابر ضد میکروب ها می توانند از بین بردن اشکال استفاده کنند. این دانش به پزشک بالینی کمک می کند تا یک تصمیم درمانی آگاهانه اتخاذ کند و به نوبه خود از مقاومت به دارو جلوگیری کند. ابزار آزمایش مولکولی مانند RT-PCR در حال حاضر منتشر شده است کووید -19 پاندمی. این آزمون به یک نام خانوادگی برای تبدیل شده است کووید -19 تشخیص ، با این حال سودمندی آزمایش های مولکولی از این قبیل هنوز برای سایر عفونت هایی که تشخیص سریع دارند ، شناخته نشده است. این عفونت ها شامل سپسیس ، مننژیت ، آنسفالیت هستند که در آن تشخیص دقیق و انتخاب آنتی بیوتیک ها برای نجات افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. جدا از شناسایی ارگانیسم ، از RT-PCR همچنین برای کمی سازی ارگانیسم موجود در نمونه بالینی استفاده می شود. در عفونت هپاتیت C ، آگاهی از بار ویروسی در نمونه بالینی برای نظارت بر درمان بسیار مهم است.

آزمایش مولکولی ابزاری اساسی برای تشخیص بینش برای کاهش بار مقاومت ضد میکروبی است

کارشناسان می ترسند کووید -19 فقط تریلری از کاری است که یک پاتوژن مقاوم در برابر آنتی بیوتیک غیرقابل کنترل ممکن است انجام دهد. حسن نیت ارائه می دهد تصویر: خط بهداشت

عفونت های مقاوم به دارو از طریق سفرهای بین المللی و مهاجرت به سرعت گسترش می یابند ، اگرچه تأثیر آن به آرامی احساس می شود ، از این رو برعکس کووید -19 ، AMR یک بیماری همه گیر ساکت و دارای پیامدهای طولانی مدت برای سلامت جهانی است. در مبارزه با AMR ، تکنیک های مبتنی بر ژنوم می توانند نقشی محوری داشته باشند. این آزمون ها نوید غلبه بر کاستی های تکنیک های متداول مانند فرهنگ را می دهند که بسیار وقت گیر و سخت است.

“اخیراً موردی داشتیم که خانمی 52 ساله از پانسیوتوپنی ایمنی خودکار رنج می برد ، این بدان معناست که او دارای ایمنی کمتری نسبت به حد طبیعی است که وی را مستعد ابتلا به عفونت می کند. با مشاهده آبسه در پای راست ، او بلافاصله آنتی بیوتیک را شروع کردند ، و ما نمونه ای را برای کشت خون ارسال کردیم که منفی بود ، اما من می خواستم اطمینان دو چندانی داشته باشم و از این رو نمونه چرک را برای آزمایش PCR مالتی پلکس به (آزمایشگاه ما) در بنگلور ارسال کردم. ، “دکتر ساچین جداو ، سرطان شناس برجسته از بنگالورو گفت.

“نتایج نشان داد حضور سالمونلا و از این رو تشخیص عفونت نادر حصبه را تأیید کرد. بر اساس تشخیص ، تجویز آنتی بیوتیک تغییر کرده و وی طی 2 هفته بهبود یافت. جاداو اضافه کرد ، بدون شفافیت PCR مالتی پلکس ، تجویز دقیق آنتی بیوتیک امکان پذیر نبوده و این باعث افزایش احتمال مقاومت به آنتی بیوتیک می شود.

تکنیک هایی مانند تعیین توالی نسل بعدی (NGS) از دانش ژنوم میکروب استفاده می کنند. مانند مورد سل ، که بزرگترین چالش مقاومت چند دارویی است.

دکتر Ramprasad VL ، مدیر عامل آزمایشگاه های MedGenome ، گفت: “سال گذشته ، ما آزمایش اختصاصی SPIT-SEQ را آغاز کردیم – یک آزمایش توالی یابی کامل ژنوم مبتنی بر خلط برای تشخیص و پروفایل مقاومت دارویی در سل ریوی با یک بار مصرف.” “با چندین کاربرد NGS در بیماری های عفونی ، ما آماده هستیم تا بر استفاده از ضد میکروبی و مدیریت بیماری های عفونی تأثیر بگذاریم.”

نویسنده دانشمند اصلی (بیماری های عفونی) در MedGenome Labs Ltd ، بنگلور است.