آزمایشات COVID-19 در دهلی دو برابر می شود ، آمیت شاه می گوید. عبادتگاهها قرار است در ماهاراشترا بازگشایی شوند

در همین حال ، یک عکس فوری از وضعیت COVID-19 در سراسر کشور نشان می دهد که 41،100 مورد جدید در روز یکشنبه تعداد کل پرونده ها را به 88،14،579 رسانده است

وزیر کشور اتحادیه ، آمیت شاه روز یکشنبه جلسه ای را با آرویند کجریوال ، وزیر ارشد دهلی و دیگر مقامات برگزار کرد زیرا پایتخت ملی با موج سوم مواجه است کووید -19 .

در همین حال ، دولت ماهاراشترا در حال آماده سازی برای بازگشایی عبادتگاه ها از روز دوشنبه است.

در نشست شاه در دهلی ، ستوان فرماندار آنیل بایجال ، وزیر بهداشت اتحادیه ، هارد وردان ، وزیر بهداشت دهلی ، ساتیندار جین و افسران ارشد دولت مرکزی حضور داشتند. جلسه روز یکشنبه برای تدوین استراتژی مهار شیوع ویروس در دهلی تشکیل شد ، به ویژه با توجه به فصل جشنواره و شروع زمستان همراه با افزایش آلودگی.

در مانیپور ، وزیر ارشد N Biren Singh روز یکشنبه گفت که آزمایش مثبت داشته است کووید -19 . “من آزمایش مثبت داشته ام کووید -19 . وی در توئیتر خود از همه کسانی که اخیراً با من تماس گرفته اند می خواهم که خود را منزوی کرده و مورد آزمایش قرار گیرند.

در همین حال ، یک عکس فوری از کووید -19 وضعیت در سراسر کشور نشان داد که 41،100 مورد جدید در روز یکشنبه تعداد کل پرونده ها را به 88،14،579 رسانده است. وزارت بهداشت اتحادیه افزود که تعداد موارد جدید در یک روز برای هشت روز متوالی به زیر 50،000 رسیده است.

نرخ بهبودی هند با بیش از 82 لک به 93.09 درصد افزایش یافت کووید -19 بیمارانی که تاکنون بهبود یافته اند. از سوی دیگر ، تلفات با 447 مورد تلفات جانی به 1،29،635 رسید ، اطلاعات به روز شده در ساعت 8 صبح نشان داد.

تعداد موارد فعال نیز برای پنجمین روز متوالی زیر پنج لک باقی ماند. وزارت گفت: در حال حاضر 4،79،216 مورد فعال در کشور وجود دارد که 5.44 درصد از کل پرونده ها را تشکیل می دهد.

آزمایش های RT-PCR در دهلی دو برابر می شود ، پزشکان CAPF مستقر می شوند: آمیت شاه

شاه با در نظر گرفتن اوضاع در دهلی ، دستورالعمل های زیادی را برای جلوگیری از افزایش ویروس در پایتخت ملی صادر کرد. به نقل از وی تایمز هند گفته می شود که تعداد آزمایشات RT-PCR انجام شده در شهر دو برابر خواهد شد ، و این مرکز با توجه به کمبود کارکنان مراقبت های پزشکی ، پزشکان اضافی را از CAPF و کارکنان پیراپزشکی منتقل می کند.

“ونهای آزمایش سیار ICMR و وزارت بهداشت در نقاط آسیب پذیر مستقر می شوند. تعداد کمی از بیمارستانهای MCD به کووید -19 بیمارستانهای اختصاصی برای درمان کووید -19 بیماران با علائم خفیف ، “وی همچنین گفت ،” سیلندرهای اکسیژن بیشتر ، کانول بینی با جریان زیاد و سایر تجهیزات لازم توسط مرکز در دسترس دولت دهلی قرار خواهد گرفت. “

وی افزود: “تیم های چند بخش اختصاصی برای بازدید از بیمارستان های خصوصی در دهلی برای بازدید از وجود آنها کووید -19 زیرساخت های پزشکی ، پذیرش بیماران و در دسترس بودن تخت ها. “

عواملی مانند فصل جشنواره و آلودگی هوا در افزایش موج ایجاد شده است کووید -19 مقامات گفته اند که طی چند هفته گذشته مواردی در دهلی رخ داده است. در چهارشنبه هفته گذشته ، دهلی با بالاترین سنبله یک روزه از 8593 مورد ثبت شد.

وزیر امور خارجه اتحادیه آجی باله با آگاهی از اوضاع در پایتخت ملی جلسه ای با مقامات ایالتی و مرکزی در 2 نوامبر برگزار کرد. باله موج سوم را به جشنواره ها و جابجایی بیشتر مردم نسبت داده بود ، همراه با سستی در رعایت اصول اساسی رفتار مناسب COVID ، PTI گزارش شده

با این حال ، هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی ، کجریوال ادعا کرد که آلودگی “بزرگترین” دلیل افزایش موارد است.

SOP های دولت ماهاراشترا برای بازگشایی عبادتگاه ها فردا

اماکن عبادی مذهبی در ماهاراشترا ، که از زمان تعطیل بودن کووید -19 قدی قفل شده در ماه مارس ، از روز دوشنبه از دیوالی “پادوا” بازگشایی خواهد شد.

طبق روال استاندارد عملیاتی (SOP) که توسط دولت ایالتی منتشر شده است ، مکانهای مذهبی واقع در خارج از مناطق مهار شده طبق زمان تعیین شده توسط مقامات مجاز به باز شدن هستند ، و فدائیان داخل نیز به صورت پلکانی مجاز خواهند بود.

وزیر ارشد بخاطر بسته نگه داشتن عبادتگاهها حتی با آغاز قفل گشودن در ماه ژوئن بارها مورد هدف مخالفان BJP قرار گرفت. با این حال ، تاكری از تصمیم خود دفاع كرده و گفته بود كه رعایت فاصله جسمی در عبادتگاه ها دشوار است.

وی گفت: “باید از ازدحام جمعیت جلوگیری شود. بازگشایی اماكن مذهبی دستور دولتی نیست ، بلكه آرزوی حق تعالی است. كفش باید در بیرون از محل نگهداری شود و پوشیدن ماسك اجباری است”

فقط افراد بدون علامت در چنین مکان هایی مجاز هستند و استفاده از ماسک صورت برای فدائیان طبق SOP اجباری است.

تعداد افراد مجاز به داخل چنین مکان هایی در یک شکاف زمانی خاص براساس اندازه ساختار و تهویه تصمیم گیری می شود. ایثارگران باید فاصله اجتماعی خود را حفظ کنند در حالی که مقامات باید اسکن حرارتی را انجام دهند و شستن دست یا ضد عفونی کننده را در دسترس قرار دهند.

مقامات محلی می توانند با توجه به شرایط محلی ، هرگونه راهنمایی را به این دستورالعمل ها اضافه کنند.

“فقط افراد بدون علامت مجاز هستند و بازدید کنندگان سرسام آور انجام می شوند. کفش ها ترجیحاً باید از داخل وسایل نقلیه خارج شوند. در غیر این صورت باید اسلات های جداگانه ای برای افراد یا خانواده ها در نظر گرفته شود. ترتیب صندلی ها باید به گونه ای باشد که فاصله اجتماعی مناسب رعایت شود. ، “طبق راهنما.

دست زدن به مجسمه ها ، کتاب های مقدس ، بت ها مجاز نیست و تجمع گسترده همچنان مطابق با SOP ممنوع است. با توجه به تهدید بالقوه گسترش این ویروس کرونا این عفونت ، فقط موسیقی عبادی ضبط شده باید پخش شود و گروه های کر یا گروه های خوانندگی مجاز نیستند ،

در میان سایر رهنمودها ، از تشک های معمول نماز باید خودداری شود و فدائیان باید تشک یا پارچه مخصوص خود را به همراه داشته باشند ، که می توانند آن را با خود پس بگیرند. ارائه فیزیکی “پراساد” ، توزیع یا پاشیدن آب مقدس مجاز نیست.

کف های عبادتگاه ها باید در طول روز چندین بار تمیز شود ، و آشپزخانه های جامعه و لانگرها در این رهنمودها ، باید فاصله فیزیکی را دنبال کنید. کارگران در عبادتگاهها مجبورند قبل از عضویت و به صورت هفتگی انجام شوند کووید -19 آزمایش برای گروه های بسیار در معرض ، مطابق با SOP.

با این حال ، دولت گفت که هیچ تصمیمی در مورد بازگشایی بناهای تاریخی در این ایالت گرفته نشده است.

زندگی احتمالاً تا زمستان سال آینده به حالت عادی برمی گردد: دانشمند BioNTech

به نقل از پروفسور Ugur Sahin ، که بنیانگذار BioNTech است بی بی سی همانطور که گفت که کووید -19 واکسن احتمالاً تا فصل تابستان آینده (ژوئن-سپتامبر در انگلستان) تأثیرات “قابل توجهی” نشان می دهد و “زندگی احتمالاً تا زمستان سال آینده (دسامبر تا مارس) به حالت عادی خواهد رسید.”

Sahin ، که BioNTech در حال توسعه است کووید -19 واکسن در همکاری با Pfizer و تجزیه و تحلیل دلگرم کننده نامزد واکسن در هفته گذشته ، و افزود که “زمستان امسال هنوز سخت خواهد بود زیرا واکسن تأثیر زیادی بر تعداد عفونت نخواهد داشت”.

هفته گذشته ، تجزیه و تحلیل نشان داد که کاندید واکسن می تواند از ابتلا به بیش از 90 درصد از کل 43000 داوطلب جلوگیری کند کووید -19 .

وی گفت: “من بسیار مطمئن هستم كه انتقال واكسن بین افراد با چنین واكسن بسیار موثری كاهش می یابد – شاید نه 90 درصد اما شاید 50 درصد – اما نباید فراموش كنیم كه حتی این امر می تواند منجر به كاهش چشمگیر شیوع بیماری همه گیر شود.” این گزارش به نقل از این گزارش نقل شده است.

جزئیات دولتی

وزارت بهداشت روز یکشنبه گفت که 79.91 درصد موارد بهبود یافته توسط ده ایالت و UT ارائه می شود.

با 7،117 نفر در حال بهبودی کووید -19 ، دهلی بیشترین میزان بازیابی را مشاهده کرد. کرالا روزانه 6،793 بازیابی را ثبت کرد ، در حالی که بنگال غربی 4،479 مورد بازیابی را گزارش داد.

ده ایالت و UT 82.87 درصد موارد جدید را تشکیل می دهند ویروس کرونا عفونت

دهلی در 24 ساعت گذشته 7،340 مورد را گزارش کرد. این وزارتخانه گفت که کرالا 6357 مورد جدید را ثبت کرده است ، در حالی که ماهاراشترا گزارش داد که در مدت زمان 24 ساعت 4237 عفونت جدید وجود دارد.

از 447 مورد مرگ و میر گزارش شده در یک روز ، 85.01 درصد مربوط به 10 ایالت و UT است ، 23.5 درصد تلفات جدید از ماهاراشترا گزارش شده است که 105 مورد مرگ گزارش داده است. دهلی و بنگال غربی به ترتیب با 96 و 53 مرگ جدید دنبال می کنند.

وزارت گفت: 21 ایالت و UT در هر میلیون مرگ کمتر از میانگین کشوری 94 دارند.

با ورودی های آژانس ها