واكسن COVID-19 Pfizer-BioNtech در انگلیس برای استفاده در هفته آینده: چه كسی این ویروس را دریافت می كند

مجوز استفاده از واکسن تولید شده توسط Pfizer و BioNTech اکنون راه را برای استقرار واکسنی که انتظار می رود نقش مهمی در تلاش جهانی برای توزیع ویروس کرونا داشته باشد ، روشن می کند.

واكسن COVID-19 Pfizer-BioNtech در انگلیس برای استفاده در هفته آینده: چه كسی این ویروس را دریافت می كند و سایر س FAالات متداول

بریتانیا روز چهارشنبه اولین کشور غربی بود که واکسن Covid-19 را برای استفاده عمومی تصویب کرد و اعلام کرد که از هفته آینده لگن Pfizer-BioNTech را در یک پیشرفت بزرگ برای مبارزه بشریت با ویروس کرونا اعلام می کند. خبرگزاری فرانسه

افزایش امیدها برای پیروزی بزرگ در مبارزه با ویروس کرونا همه گیری ، انگلیس تصویب اضطراری Pfizer-BioNtech را داده است کووید -19 واکسن در روز چهارشنبه.

انگلیس اکنون از ایالات متحده جهش کرده و به اولین کشور غربی تبدیل شده است که اجازه مایه کوبی گسترده علیه بیماری را داده است که باعث کشته شدن بیش از 1.4 میلیون نفر در سراسر جهان شده است.

مجوز استفاده از واکسن تولید شده توسط Pfizer ، غول دارویی ایالات متحده و BioNTech ، یک شرکت آلمانی بسیار کوچکتر ، اکنون راه را برای استقرار واکسنی باز می کند که انتظار می رود نقش مهمی در تلاش جهانی برای تولید این واکسن داشته باشد. ویروس کرونا .

در حالی که انگلیس آماده می شود تا این واکسن را ارائه دهد ، در اینجا یک راهنمای سریع برای آن آورده شده است سوالات متداول.

آیا واکسن آماده استفاده است؟

آره!

مطابق گفته وزیر بهداشت مت هنکوک، اولین 800000 دوز از هفته آینده در انگلیس در دسترس خواهد بود. وی افزود: “این میزان” تا پایان سال “به” میلیون ها “تلقیح رسیده است.

با تکون دادن از طرف تنظیم کننده داروهای انگلیس ، آژانس تنظیم کننده داروها و محصولات بهداشتی (MHRA) برای مجوز اضطراری ، Pfizer روز چهارشنبه گفت که بلافاصله حمل و نقل محدود به انگلیس را آغاز می کند.

آلبرت بورلا ، مدیر عامل Pfizer ، در بیانیه مطبوعاتی گفت: “امروز یک روز عالی برای علم و بشریت است.” تزریق Pfizer / BioNTech سریعترین واکسن است که از مفهوم به واقعیت تبدیل می شود ، فقط 10 ماه طول می کشد تا همان مراحل را طی کند که به طور معمول 10 سال طول می کشد ، طبق بی بی سی

غول دارویی آمریكا نیز در صورت تكان دادن مشابهی از طرف سازمان غذا و داروی آمریكا ، در حال آماده شدن برای توزیع حتی گسترده تر است ، انتظار می رود تصمیم در اوایل هفته آینده ، طبق تصمیم آسوشیتد مطبوعات.

در حالی که انگلیس به میزان کافی واکسن Pfizer برای 20 میلیون نفر سفارش داده است ، اما مشخص نیست که تا پایان سال چه تعداد از آنها واکسن وارد کنند. علاوه بر چالش های توزیع ، واکسن Pfizer نیز باید در دمای بسیار سرد نگهداری شود.

Pfizer گفته است که ظروف حمل و نقل تولید کرده است که از یخ خشک برای خنک نگه داشتن واکسن استفاده می کنند. حسگرهای مجهز به GPS به این شرکت امکان می دهد تا هر محموله را ردیابی کند و از سرما ماندن با افزودن آن اطمینان یابد.

چه کسی اولین واکسن را دریافت می کند؟

مطابق بیانیه ای از دولت انگلیس ، کارمندان مراقبت های بهداشتی و ساکنان خانه سالمندان اولین خط برای واکسیناسیون و پس از بزرگسالان مسن تر هستند.

افراد مسن در خانه های مراقبت و کارکنان خانه مراقبت در بالای لیست اولویت ها هستند ، و پس از آنها بیش از 80 سال و کارکنان بهداشت و مراقبت هستند.

هنکوک گفت که به دلیل ذخایر محدود واکسن و نیاز به ذخیره در دمای 70- ، احتمالاً اولین واکسیناسیون در بیمارستان ها انجام می شود بنابراین ممکن است ساکنان خانه های مراقبت تا دیرتر واکسینه نشوند.

وی افزود ، مردم باید منتظر بمانند تا توسط سرویس بهداشت ملی (NHS) با آنها تماس گرفته شود.

چند نفر از دوز واکسن نیاز دارد؟

طبق هر AFP ، این واکسن به دو دوز با 21 روز فاصله نیاز دارد و MHRA گفت که ایمنی بدن بعد از دوز دوم یک هفته شروع می شود.

اما انگلیس 40 میلیون دوز واکسن سفارش داده است ، به این معنی که عکسبرداری کافی برای جمعیت 66 میلیون نفری انگلیس انجام نشده است. با دوزهای کمیاب در همه جا ، منابع اولیه سهمیه بندی می شوند تا تولید بیشتر در چند ماه اول سال آینده.

هزینه واکسن چقدر است؟

طبق این الجزیره گزارش ، تخمین زده می شود که عکس های واکسن Pfizer-BioNTech در هر دوز حدود 15 پوند انگلیس (20 دلار) باشد.

واکسن چقدر ایمن است؟

آژانس نظارتی داروها و محصولات بهداشتی ، مجوزهای دارویی در انگلستان ، توصیه کرد پس از بررسی نتایج آزمایشات بالینی که نشان داد کل واکسن 95 درصد موثر است ، می توان از این واکسن استفاده کرد و همچنین از محافظت قابل توجهی برای افراد مسن برخوردار است ، در میان کسانی که بیشتر در معرض خطر مرگ هستند. اما در حالی که آزمایش نهایی انجام می شود ، واکسن به صورت آزمایشی باقی مانده است.

در یک کارآزمایی بالینی ، واکسن در میان بزرگسالان مسن که نسبت به بیماری شدید آسیب پذیرتر هستند ، اثبات شد کووید -19 و کسانی که به شدت به برخی از انواع واکسن ها پاسخ نمی دهند ، گزارش می دهد نیویورک تایمز.

عکس های ساخته شده توسط Pfizer و BioNTech در ده ها هزار نفر آزمایش شده است. و گرچه این مطالعه کامل نیست ، نتایج اولیه حاکی از آن است که واکسن 95 درصد در جلوگیری از خفیف تا شدید م effectiveثر است کووید -19 بیماری.

این شرکت ها به تنظیم کننده ها گفتند که از 170 عفونت ابتدایی که در داوطلبان مطالعه شناسایی شده است ، فقط هشت نفر در میان افرادی بودند که واکسن واقعی دریافت کرده اند و بقیه یک عکس ساختگی دریافت کرده اند.

دکتر Ugur Sahin ، مدیرعامل BioNTech ، اخیراً گفت: “این یک محافظت فوق العاده قوی است.” آسوشیتدپرس.

این شرکت ها همچنین هیچ عارضه جانبی جدی گزارش نکردند ، اگرچه گیرندگان واکسن بلافاصله پس از تزریق ممکن است دچار درد موقتی و واکنش هایی شبیه آنفولانزا شوند.

آزمایش نهایی هنوز باید به پایان برسد. س Anotherال دیگری که باید تعیین شود این است که آیا عکسهای Pfizer-BioNTech در برابر اشاعه افراد محافظت می کند ویروس کرونا بدون نشان دادن علائم

این واکسن همچنین فقط در تعداد کمی از کودکان ، کمتر از 12 سال ، آزمایش شده است و هیچ اطلاعاتی در مورد اثرات آن در زنان باردار وجود ندارد.

این واکسن چگونه کار می کند؟

واکسن Pfizer-BioNTech بر اساس فناوری جدید mRNA ساخته شده است. از mRNA (اسید ریبونوکلئیک پیام رسان) برای رساندن مواد ژنتیکی به بدن استفاده می شود که باعث می شود سلولهای انسان پروتئینی از ویروس ایجاد کنند. این سیستم ایمنی را آموزش می دهد تا در صورت برخورد با SARS-CoV-2 آماده حمله باشد ویروس کرونا .

محافظت چه مدت طول می کشد؟

اگرچه داده های منتشر شده توسط Pfizer در مورد واکسن نشان دهنده مدت دوام مصونیت نیست ، اما نشان داده است که در برابر آن محافظت می کند کووید -19 ویروس 28 روز پس از واکسیناسیون به دست می آید.

حتی اگر انگلیس اولین کشوری است که یک کاندید واکسن را برای استفاده اضطراری تأیید می کند ، اما کشورها عقب نیستند. رگولاتورها در ایالات متحده و اتحادیه اروپا همچنین در حال بررسی آزمایش Pfizer بهمراه واکسن مشابهی هستند که توسط شرکت رقیب Moderna Inc ساخته شده است. ناظران انگلیس همچنین در حال بررسی شلیک دیگری توسط AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد هستند.

با ورودی های آژانس ها