مصرف مکمل های گلوکوزامین – کندرویتین ممکن است خطرهای قلبی عروقی و سایر مرگ و میر را کاهش دهد ، مطالعه نشان می دهد

ممکن است در مورد گلوکوزامین و کندرویتین چیزی نشنیده باشید اما ممکن است بدن شما هر دو این ترکیبات را به طور طبیعی تولید کند. گلوکزآمین و کندرویتین از ترکیبات طبیعی موجود در غضروف های سالم هستند که همان بافت همبندی مفاصل بدن است. هر دو این ترکیبات به صورت مکمل های غذایی نیز موجود هستند که معمولاً با هم در یک قرص مکمل واحد به فروش می رسند. اینها نسخه های آزمایشگاهی ترکیبی هستند که از غضروف سایر حیوانات ساخته شده اند.

این مکمل ها معمولاً برای افراد مسن که مشکلات بهداشتی مفصلی و بیماری های استخوانی دارند توصیه می شود. اما مطالعاتی که فواید آنها را تأیید می کند کمیاب و اغلب بحث برانگیز است ، به همین دلیل ممکن است هر پزشک عمومی یا متخصص تغذیه ای آنها را توصیه نکنید. و با این حال ، شواهد موجود نشان می دهد که مکمل های گلوکوزامین – کندرویتین ممکن است نه تنها در سلامت استخوان بلکه در مرگ و میر ناشی از آن نیز نقشی داشته باشند.

مصرف گلوکوزامین و خطرات مرگ و میر

چند مطالعه در مورد هر دو یا هر دو این ترکیبات ، ارتباطی بین مصرف منظم و مرگ و میر ایجاد می کند. مطالعه منتشر شده در مجله اپیدمیولوژی اروپا در سال 2012 دریافت که استفاده از گلوکوزامین (با یا بدون کندرویتین) با کاهش چشمگیر خطر مرگ ناشی از بیماریهای تنفسی همراه است. این مطالعه همچنین حاکی از آن است که مصرف مکمل های گلوکوزامین همچنین می تواند خطرات چندین علت گسترده مرگ را کاهش دهد. مطالعه دیگری که در BMJ در سال 2019 دریافت که استفاده منظم از مکمل های گلوکوزامین خطر بیماری های قلبی عروقی (CVD) ، بیماری عروق کرونر قلب ، سکته مغزی و مرگ ناشی از CVD را در بین شرکت کنندگان کاهش می دهد.

بر اساس چنین یافته های دلگرم کننده ای ، تیمی از اپیدمیولوژیست ها از دانشگاه ویرجینیای غربی تصمیم گرفتند تا ارزیابی کنند که آیا استفاده روزانه از مکمل های ترکیبی گلوکوزامین – کندرویتین در یک مطالعه بزرگ جمعیت در حالی که متغیرهای جمعیت شناختی و بیماری را تحت تأثیر قرار می دهد ، بر قلب و عروق و مرگ و میر کلی تأثیر دارد. حساب. یافته های آنها اکنون در مجله انجمن پزشکی خانواده آمریکا.

گلوکزآمین-کندرویتین در برابر عوامل خطر مرگ و میر

محققان داده های 16686 شرکت کننده در نظرسنجی ملی بررسی سلامت و تغذیه (1999 تا 2010) و پرونده مرگ و میر مرتبط با کاربرد عمومی 2015 را جمع آوری کردند. آنها مدلهای متناسب خطر Coz را برای ارزیابی CVD و خطرات مرگ و میر ناشی از آن در این گروه ایجاد کردند. در میان همه شرکت کنندگان ، فقط 658 نفر (3.94 درصد) مکمل های گلوکوزامین – کندرویتین را به مدت یک سال یا بیشتر مصرف کرده بودند. محققان به مدت هشت تا نه سال پیگیری را بر روی همه شرکت کنندگان انجام دادند ، از جمله افرادی که از گلوکوزامین و کندرویتین استفاده می کردند.

آنها دریافتند که در طول دوره پیگیری ، 3،366 شرکت کننده فوت کرده و 674 نفر از آنها به دلیل CVD فوت کرده اند. آنها همچنین دریافتند كه گروهی كه گلوكوزامین – كندرویتین مصرف می كنند احتمال مرگ و میر ناشی از CVD بسیار كمتر است. در حقیقت ، خطر مرگ و میر ناشی از CVD 65 درصد کاهش یافت ، در حالی که خطرات مرگ و میر ناشی از تمام علل 39 درصد کاهش یافت. این ارزیابی ریسک پس از تنظیم تغییرات در سن ، جنس ، نژاد ، تحصیلات ، وضعیت سیگار کشیدن و میزان فعالیت بدنی انجام شد ، و این موارد از اهمیت بیشتری برخوردار شدند.

بنابراین ، محققان نتیجه گرفتند که مصرف منظم گلوکوزامین – کندرویتین با خطر قابل توجهی پایین تر از مرگ و میر ناشی از تمام علل و مرگ و میر ناشی از CVD ارتباط دارد. در حالی که مطالعات بیشتری باید انجام شود ، خصوصاً مواردی که در محیط های بالینی کنترل می شوند ، این یافته ها واقعاً دلگرم کننده هستند.

برای اطلاعات بیشتر مقاله ما را در مورد بیماری های قلبی بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.