متخصص تغذیه فواید سلامتی ناشی از مصرف سبزیجات برگ سبز ، سبزیجات کودک و ریز سبزها را رمزگشایی می کند

از مدت ها قبل شناخته شده است که سبزیجات برگ سبز بعنوان برخی از مواد مغذی و سبزیجاتی هستند که می توانید به رژیم خود اضافه کنید.

متخصص تغذیه فواید سلامتی ناشی از مصرف سبزیجات برگ سبز ، سبزیجات کودک و ریز سبزها را رمزگشایی می کند

کاهو. تصویر با حسن نیت ارائه می شود دویت سایپلر / ویکی مدیا

سبزیجات یکی از اجزای اساسی رژیم شما هستند و عدم دریافت کافی آنها می تواند اثرات مضر بر سلامتی شما داشته باشد. هر عملکردی در بدن شما ، از سیستم ایمنی بدن گرفته تا تنظیم روده ، به مصرف منظم و کافی سبزیجات نیاز دارد. طبق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC) ، شما باید روزانه دو تا سه فنجان سبزیجات مصرف کنید تا نیازهای غذایی شما به فیبر و سایر مواد مغذی را برآورده سازد.

از مدت ها قبل شناخته شده است که سبزیجات برگ سبز بعنوان برخی از مواد مغذی و سبزیجاتی هستند که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اما ، در سال های اخیر ، سبزیجات و ریز سبزها نیز محبوبیت زیادی در سراسر جهان پیدا کرده اند. حال اگر از خود می پرسید که تفاوت این سه نوع سبزه چیست ، باید بدانید که این همه مربوط به مراحل رشد گیاه است. بذرهای گیاهان جوانه زده و جوانه می زنند و از آنجا به بعد به آرامی به میکروسبزها ، سپس سبزیجات کودک و در نهایت سبزیجات برگ سبز کاملا رشد می کنند.

فواید معروف سبزیجات برگ سبز

فواید سبزیجات برگ سبز کاملا مشهور است. مطالعه ای در ژن ها و تغذیه در سال 2020 می گوید که از بین تمام سبزیجات ، سبزیجات با برگ سبز مانند اسفناج ، یقه ، کلم پیچ ، کاهو و کلم توجه ویژه ای دارند زیرا مصرف آنها با کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب ، فشار خون بالا و دیابت نوع 2 در ارتباط است.

Akanksha Mishra ، یک متخصص تغذیه و سلامتی در ارتباط با myUpchar می گوید: “سبزیجات با برگ سبز منابع غنی از آهن ، اسید فولیک ، فیبر و سایر مواد مغذی هستند.” “اگر قصد دارید خطر ابتلا به دیابت ، چاقی یا بیماری عروق کرونر را کنترل کنید ، این سبزیجات می توانند بهترین گزینه غذایی شما باشند. می توانید اینها را به عنوان سوپ ، سبزیجات بخارپز یا کاری در رژیم غذایی خود اضافه کنید. “

سبزی کودک برای راحتی و تغذیه

گرچه سبزیجات کودک ممکن است جوانتر از سبزیجات برگ سبز باشند ، اما از نظر تغذیه کوتاهی نمی کنند. یک مطالعه در سال 2014 در مجله Chromatography A نشان می دهد که محبوبیت سبزیجات افزایش یافته است زیرا ، برخلاف سبزیجات برگ سبز ، نیازی به پختن آنها یا به مدت طولانی ندارید. این – و این واقعیت که سبزیجات کودک دارای غلظت بالاتری از آنتی اکسیدان هستند – باعث شده سبزیجات کودک مانند اسفناج کودک ، شنبلیله ، گرم اسب ، شاخه نخود ، شاهی ، موشک ، خرده سوئیس ، نعناع هندی و سبزی خردل مواد غذایی بسیار مناسبی به وعده های غذایی معمولی ، به ویژه سالادها .

میشرا توضیح می دهد: “سبزیجات کودک از 15 تا 40 روزگی برداشت می شوند.” “آنها حساس تر و لقمه تر هستند. آنها حاوی انواع مختلفی از پلی فنول و آنتی اکسیدان های دیگر هستند که می توانند برای بیماری آلزایمر ، دیابت ، چاقی ، بیماری های قلبی و انواع خاصی از سرطان ها مفید باشند. خوردن سبزیجات کودک نیز می تواند خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش دهد. “

میکروگرین: یک روش جدید و مرسوم ، مد روز برای دریافت مواد مغذی است

هر گیاهی که جوانه بزند ، احتمالاً از مرحله میکروسبز عبور می کند ، خواه در نهایت به یک گیاه سبز برگ تبدیل شود یا نه. این امر باعث می شود که میکروسبزها از طیف گسترده ای از سبزیجات در دسترس ما قرار بگیرند ، از جمله میکروگرین های گل کلم ، کلم بروکلی ، کلم ، شاهی ، تربچه ، کاهو آروگولا ، گیاهان موذی ، کاسنی ، گیاه کاسنی ، شوید ، هویج ، رازیانه ، کرفس ، سیر ، تره بار و پیاز. این تطبیق پذیری و کمبود کامل پخت و پز مورد نیاز ، ریز سبزها را به یکی از آخرین روندهای غذایی و تغذیه ای در سطح جهانی تبدیل کرده است.

مطالعه منتشر شده در مجله ی کشاورزی و شیمی غدا در سال 2018 می گوید گرچه میکروسبزها کوچک و دارای بافت و طعم ظریف هستند ، اما آنها با مقادیر بیشتری مواد مغذی و ریز مغذی ها نسبت به نمونه های بالغ خود بسته بندی شده اند. این مطالعه نشان می دهد که مصرف حتی کمتر ریز سبزیجات می تواند مزایای تغذیه ای مشابه مقدار بیشتری از سبزیجات بالغ را فراهم کند.

میشرا می گوید: “میکروسبزها سبزیجات یا گیاهانی هستند که درست بعد از جوانه زدن و تولید اولین مجموعه برگهای واقعی آنها برداشت می شوند.” “آنها نسخه های فشرده شده از سبزیجات برگ سبز و غنی از مواد مغذی مانند ویتامین C ، E و K هستند ، که برای پوست ، مو ، ناخن ها و مشکلات مربوط به خون مفید هستند. می توانید این میکروسبزها را در سالاد ، ساندویچ ها و سس های خود داشته باشید. “

اکنون که می دانید سبزیجات برگ سبز چه فوایدی دارد ، سبزیجات و ریز سبزها می توانند کدام یک را بیشتر داشته باشند؟ “همه این سبزیجات غنی از مواد مغذی هستند و برای شرایط مختلف سلامتی مفید هستند. بنابراین ، سعی کنید همه آنها را برای فواید مفید به رژیم غذایی خود اضافه کنید اما به طور حتم میکرو سبزیجات بیشتری در ساندویچ ها ، آب میوه ها ، سوپ ها و سالادها اضافه کنید زیرا مواد مغذی 40 برابر بیشتر از برگ های رسیده است ، “میشرا پیشنهاد می کند. “شما می توانید برای جلوگیری از مواد شیمیایی مضر ، میکروسبزهای خود را نیز پرورش دهید.”

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد سبزیجات بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.