سوپ های خانگی می توانند باعث افزایش ایمنی ، کاهش وزن و بهبود سلامت قلب در زمستان شوند

این مطالعه حتی ادامه می دهد که سوپ مرغ باید به بیماران بهبود یافته از COVID-19 داده شود.

سوپ های خانگی می توانند باعث افزایش ایمنی ، کاهش وزن و بهبود سلامت قلب در زمستان شوند

آش رشته مرغ. تصویر با مجوز از Debs (ò‿ó) ♪ / Wikimedia Commons

چیزهای زیادی برای گفتن در مورد راحتی یک کاسه سوپ وجود دارد ، به خصوص در فصل زمستان. اما اگر شما فکر می کنید که سوپ به جای اینکه یک جایگاه اصلی و اصلی در رژیم غذایی روزانه با فواید تغذیه ای و سلامتی باشد ، فقط غذای اولیه شماست ، در اشتباه هستید.

Akanksha Mishra ، یک متخصص تغذیه و سلامتی در ارتباط با myUpchar می گوید: “سوپ ها شما را گرم نگه می دارند ، مرکز تغذیه را در مغز شما فعال می کنند ، سوخت و ساز بدن را تقویت می کنند ، به کاهش وزن کمک می کنند و ایمنی بدن را تقویت می کنند.”

“شما می توانید سوپ خود را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. به عنوان مثال ، برای افزایش اشتهای خود ، سوپ لیمو و گشنیز میل کنید. برای شروع یا میان وعده ، می توانید سوپ ماینسترون یا مرغ و برای اهداف تقویت ایمنی ، سوپ گوجه فرنگی سیر و ریحان داشته باشید. برخی از سوپ ها مانند توکپای تبتی می توانند به تنهایی هم مقوی باشند و هم یک وعده غذایی کامل. اما هر کاری که می کنید ، سعی کنید روزانه یک سوپ به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا در این زمستان خود را گرم و سالم نگه دارید ، “میشرا گفت.

فواید نوشیدن آش بیشتر

در طول سال ها ، بسیاری از مطالعات نشان داده است که افزودن انواع سوپ ها – چه با سبزیجات ، مرغ ، استخوان و چه موادی مانند میسو (چاشنی ژاپنی تهیه شده توسط تخمیر سویا ، که بسیار مغذی هستند) – به رژیم غذایی شما بسیار می تواند باشد سودمند. مطالعه منتشر شده در فیزیولوژی و رفتار در اکتبر 2020 نشان داد که بین مصرف سوپ و چاقی رابطه معکوس و معناداری وجود دارد ، به این معنی که هرچه مصرف سوپ بیشتر باشد ، احتمال ابتلا به چاقی در شما کاهش می یابد.

این ارتباط بین مصرف سوپ و کم خطر چاقی ممکن است به این دلیل باشد که سوپ ها اشباع شده اند و می توانند مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشند. مطالعه ای در مجله تغذیه بالینی اروپا در سال 2013 سیری و پاسخ گلیسمی پس از مصرف یک وعده غذایی جامد ، سوپ غلیظ و سوپ صاف را آزمایش کرد و دریافت که شرکت کنندگان پس از خوردن سوپ صاف نسبت به افرادی که یک وعده غذایی جامد دارند ، سیرتر هستند. دلیل این امر این است که مشخص شده مصرف سوپ با تأخیر در تخلیه معده ، دسترسی سریع و جذب مواد مغذی و پاسخ گلیسمی بیشتر مرتبط است.

این واقعیت که سوپ ها جذب مواد مغذی را سریعتر و راحت تر تسهیل می کنند ، این نوع مواد غذایی را به یکی از بهترین روش های تقویت سیستم ایمنی بدن و سودمندی هر عضوی در بدن تبدیل می کند. فواید سوپ اغلب به مواد مورد استفاده بستگی دارد ، به همین دلیل بسیاری از مطالعات برخی مواد اساسی سوپ مانند مرغ را برجسته می کنند. یک مطالعه در ماه مه سال 2020 در ژورنال منتشر شده است سینه برجسته می کند که سوپ مرغ دارای اثر ضد نوتروفیل است ، که به کاهش التهاب و مدیریت علائم عفونت های ویروسی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می کند.

این مطالعه حتی ادامه می دهد که سوپ مرغ باید به بیماران بهبود یافته از دوران نقاهت داده شود کووید -19 . چنین مزایای ضد ویروسی و ضد التهابی جدا از هم ، یک مطالعه در سال 2020 در بهداشت محیط و پزشکی پیشگیری همچنین این واقعیت را تأکید می کند که مصرف سوپ باعث افزایش فعالیت عصبی سمپاتیک سیستم عصبی مرکزی می شود ، که به نوبه خود به کاهش فشار خون و ضربان قلب کمک می کند. این مطالعه معتقد است که مصرف سوپ برای افرادی که در معرض فشار خون ، بیماری قلبی و بیماری های التهابی مزمن هستند بسیار مناسب است.

خطرات سلامتی خرید سوپ های آماده

اما به این دلیل که سوپ برای سلامتی شما مفید است ، به این معنی نیست که باید بسته های سوپ آماده را تهیه کنید.

میشرا توضیح می دهد: “سوپ های فوری یا بسته بندی شده قطعاً یک راه حل سریع هستند اما اگر به طور منظم داشته باشید می توانید عوارض زیادی در رابطه با سلامتی داشته باشید.”

“به دلیل وجود مواد نگهدارنده و تقویت کننده طعم ، شما می توانید بیش از حد سدیم را تجربه کنید ، که می تواند منجر به احتباس آب ، افزایش فشار خون و مشکلات مربوط به کلیه شود. این سوپ ها همچنین دارای پودرهای چربی امولسیون شده ، چربی های ترانس ، شکر ، صمغ گوار ، نشاسته و سایر مواد نگهدارنده شیمیایی هستند که تهدیدات بیشتری را برای سلامتی شما تهدید می کنند. پودرهای چربی و شکر به ویژه با چاقی و بیماری های قلبی ارتباط دارند. غالباً ، این سوپ ها حاوی نشاسته ذرت هستند که منجر به افزایش قند خون و افزایش وزن می شود. سعی کنید از سوپ های بسته بندی شده خودداری کرده و سوپ های خانگی درست کنید تا در عوض از این مشکلات جلوگیری کنید. “

سوپ های تازه ساخته شده از ابتدا به سختی خشخاش می شوند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که تقریباً همه سبزیجات فصلی مورد علاقه خود را از هویج و چغندر گرفته تا قارچ و اسفناج خرد کرده و در یک اجاق گاز با کمی روغن زیتون یا گیاه ، زنجبیل ، سیر ، ساقه و برگ گشنیز بپزید. اگر غیر گیاهخوار هستید ، مرغ با استخوان یا فقط استخوان سوپ را به این ترکیب اضافه کنید. نمک ، فلفل و آب اضافه کنید و کل مخلوط را برای دو سوت بپزید.

هنگامی که همه چیز پخته شد ، استخوان ها را از مخلوط آبکی خارج کنید و سوپ را همانطور که هست بخورید یا بهتر از آن ، فقط یکبار خنک شدن کل مخلوط را مخلوط کنید. نمک و فلفل را تنظیم کنید اما از افزودن خامه تازه ، آرد ذرت یا هر ماده غلیظ تصفیه شده یا غنی پرهیز کنید. حتی می توانید یک دسته بزرگ از این سوپ درست کرده و برای مصرف روزانه منجمد کنید اما از آنجا که تهیه سوپ واقعاً آسان است ، بهتر است هر زمان که به آن نیاز داشتید یک دسته تازه برای مصرف تهیه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد فواید آبگوشت استخوان بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.